AVG vers. 11 eller Microsoft security ...
Fra : Bente Christensen

Dato : 25-11-10 09:09

Hvilken en af disse er mest effektive?

På en af vore maskiner har vi skuftet fra AVG.en til Microsoft se.
Aldrig så snart dukkede der noget snavs op i form af vist nok en Trojaner.

Kører IE7, og win-XPhome.

Hilsen Bente C.

Fra : Ole C

Dato : 25-11-10 10:09

Bente Christensen skrev blandt andet:

> Hvilken en af disse er mest effektive?
>
> På en af vore maskiner har vi skuftet fra AVG.en til Microsoft se.
> Aldrig så snart dukkede der noget snavs op i form af vist nok en
> Trojaner.

Som du formulerer det, kunne det tyde på at MSE fandt noget som AVG ikke
havde fundet? Men det kunne lige så vel have været omvendt.
Antivirusprogrammer er ikke klogere end at de skal have at vide hvad de skal
kigge efter - og ingen af dem er noget værd, hvis brugerne selv slipper
snavset ind på computeren, hvilket ofte er tilfældet......

Jeg har selv forlængst udskiftet AVG med MSE, da jeg syntes at AVG
efterhånden var blevet alt for "tungt" - og det har jeg ikke fortrudt.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-11-10 15:09

Den 25-11-2010 10:08, Ole C skrev:

> Jeg har selv forlængst udskiftet AVG med MSE, da jeg syntes
> at AVG efterhånden var blevet alt for "tungt" - og det har
> jeg ikke fortrudt.

Jeg deler den opfattelse. Jeg har i
årevis brugt en licensudgave af AVG, men
det blev efterhånden mere og mere bøvlet
og ressourcekrævende.

MSE kan anbefales til folk der ikke har
særlige sikkerhedsbehov.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Martin [TMM]

Dato : 26-11-10 18:24

Hej
On 26-11-2010 15:09, Jørgen Farum Jensen wrote:
> Jeg deler den opfattelse. Jeg har i
> årevis brugt en licensudgave af AVG, men
> det blev efterhånden mere og mere bøvlet
> og ressourcekrævende.

Bruger selv en registreret udgave af netop AVG, og jeg opdager knap nok
at den er kørende.

Mvh
Martin

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-11-10 18:34

Martin [TMM] wrote:
> Hej
>
> Bruger selv en registreret udgave af netop AVG, og jeg opdager knap
> nok at den er kørende.

Måske, men når den scanner, uhadada.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 25-11-10 10:13

Bente Christensen wrote:
> [...]
>
> På en af vore maskiner har vi skuftet fra AVG.en til Microsoft se.
> Aldrig så snart dukkede der noget snavs op i form af vist nok en

Jeg har tidligere brugt AVG 8 Free, men gik over til MS Security
Essentials fordi AVG var lidt tung. Jeg har ikke haft problemer med
MSSE. Jeg har Windows Vista (fuldt opdateret).

Jeg har også SuperAntiSpyware (free) som jeg af og til scanner PC'en
med.

Jeg har set mange meldinger på nettet og i nyhedsgrupperne om at MSSE og
sund fornuft bør være nok, evt. suppleret med en antispywareprogram.
Hvis man bare klikker løs på alting, er der næppe nogen antivirus- og
antispywareprogrammer som kan klare opgaven.

Fra : Bente Christensen

Dato : 25-11-10 10:19

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har set mange meldinger på nettet og i nyhedsgrupperne om at MSSE og
> sund fornuft bør være nok, evt. suppleret med en antispywareprogram.
Det lyder jo godt nok.
Jeg synes ikke, der er meget, man kan/skal indstille i MSEE i forhold til
AVG.en.
Hvad med Windows Defender?

Man vil jo gerne have så meget sikkerhed og så lidt sløven af maskinen, som
muligt.

> Hvis man bare klikker løs på alting, er der næppe nogen antivirus- og
> antispywareprogrammer som kan klare opgaven.

Det tror jeg gerne.
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen
> http://www.modelbaneteknik.dk/
Hilsen Bente C.>

Fra : Ole C

Dato : 25-11-10 11:14

Bente Christensen skrev blandt andet:

> Jeg synes ikke, der er meget, man kan/skal indstille i MSEE i
> forhold til AVG.en.

Nej - men så kommer man heller ikke til at stille noget forkert....

> Hvad med Windows Defender?

Bliver koblet fra når MSE installeres.

> Man vil jo gerne have så meget sikkerhed og så lidt sløven af
> maskinen, som muligt.

Så er MSE at foretrække.

--
vh
Ole C

Fra : P.N.

Dato : 26-11-10 13:44

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På en af vore maskiner har vi skuftet fra AVG.en til Microsoft se.
> Aldrig så snart dukkede der noget snavs op i form af vist nok en Trojaner.

IMHO er AVG er kendt som fantastisk gratisprogram og ikke et fantastisk godt
program.