debugging system savnes
Fra : Mogens Jensen

Dato : 25-11-10 17:10

Hvad vil I anbefale af debugging system, hvormed
jeg kan køre step-by-step gennem mit php script.

Jeg kører php på windows vista business IIS6

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Martin

Dato : 25-11-10 17:40

On 25-11-2010 17:09, Mogens Jensen wrote:
> Hvad vil I anbefale af debugging system, hvormed
> jeg kan køre step-by-step gennem mit php script.
>
> Jeg kører php på windows vista business IIS6

Der er et par stykker
Netbeans som program (linux,windows,mac) + xdebug på serveren
Så kan du lege med netbeans debug program.

Direkte på serveren kan
debug_backtrack()
være ganske nyttig.

Hvis du bruger
Zend Studio så skal du nok have fat i Zend_Debug, da det er rimelig dybt
integreret.

Kører du med ZendServer, så er ZendDebug allerede på, men kan godt
skiftes til xdebug, kræver bare lige lidt tid, hvis man ikke finder den
rigtige løsning.

Fra : Martin

Dato : 25-11-10 17:41

On 25-11-2010 17:40, Martin wrote:
> Kører du med ZendServer, så er ZendDebug allerede på, men kan godt
> skiftes til xdebug, kræver bare lige lidt tid, hvis man ikke finder den
> rigtige løsning.

Som du selvfølgelig ikke gør - kan jeg læse

Fra : Mogens Jensen

Dato : 27-11-10 00:30

Jeg burde selvfølgeligt have nævnt, at jeg bruger ExpressionWeb 4
som editor. Beklager.

Af hensyn til gode debugging rutiner, så kunne jeg godt
finde på at skifte editor også selvom den koster penge.

Jeg er dødtræt af at måtte programmere små rutiner for
at finde fejl. Jeg har før brugt Visual Studio, som har
udmærket step-by-step debugging og det savner jeg
nu i php.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-11-10 00:33

Mogens Jensen wrote:

> Af hensyn til gode debugging rutiner, så kunne jeg godt
> finde på at skifte editor også selvom den koster penge.

Jeg synes Komodo IDE er en fantastisk editor og debugger til PHP (og
mange andre sprog).

Alle pengene værd.

Maritn

Fra : Mogens Jensen

Dato : 27-11-10 16:05

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen
> Jeg synes Komodo IDE er en fantastisk editor og debugger til PHP (og mange
> andre sprog).
>
> Alle pengene værd.
>
> Maritn

Jeg prøver en 21 days trail.
Tak for tipset

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-11-10 20:07

Den 27-11-2010 00:29, Mogens Jensen skrev:
> at finde fejl. Jeg har før brugt Visual Studio, som har
> udmærket step-by-step debugging og det savner jeg
> nu i php.

Du har samme step-by-step funktionalitet i Zend Studio. Det kræver dog
at serveren man tester på, har enten Zend Debugger eller xdebug modulet
installeret.

- Chano Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-11-10 17:04

On Sat, 27 Nov 2010 16:04:32 +0100
"Mogens Jensen" <mojen@live????.dk> wrote:

> Jeg prøver en 21 days trail.
Seneste version af Netbeans for PHP er heller ikke helt ueffen; og så
koster den gratis

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 27-11-10 18:40

On 25-11-2010 17:09, Mogens Jensen wrote:
> Hvad vil I anbefale af debugging system, hvormed
> jeg kan køre step-by-step gennem mit php script.
>
> Jeg kører php på windows vista business IIS6

En kollega har nævnt Aptana men jeg aner ikke om den har debugger.

Mikael

Fra : Martin

Dato : 29-11-10 06:52

On 27-11-2010 18:40, Mikael Schøler wrote:

> En kollega har nævnt Aptana men jeg aner ikke om den har debugger.

Det har den - den er baseret på Eclipse, ligesom Zend Studio er, dog er
Aptana mere javascript/html/xml baseret.

Så hellere en ren installation af Eclipse og PDT, så har man en god PHP
editor...

Dog så skifter jeg alt for ofte væk fra Eclipse efter et par dage, da
det er en virkelig tung editor - og så er der det der med hvis man har
20+ projekter så tager det en krig og gerne 2 før den får parset hele
lortet.

Der synes jeg Netbeans virkelig gør det hurtigt ifth.

Testede lige
Eclipse med PDT - smed PEARunit ind i global files tingen - der skulle
Eclipse bruge 6 min. før den var færdig.
Netbeans brugte kun 1½ min. før den var færdig.

Fra : Mogens Jensen

Dato : 29-11-10 12:53

Jeg har nu downloaded både zend og komodo ide. komodo
har jeg brugt/testet i et par dage. Jeg vil lige nævne et par af
komodos svagheder i min optik.
Rigtig god debugger og linie editor, men ikke så god en FTP og
editoren giver desværre ikke mulighed for skærmbillede editering.

Måske har jeg blot ikke har fundet ud, hvordan. Så beklager
jeg og vil gerne vide om jeg blot læser hjælpen, som f..... læser biblen.

Det samme gælder faktisk for ZEND studio, som koster flere gange mere
Komodo. Kan jeg finde ud af det, så kan jeg måske nøjes med at
installere ZEND debugger.

pt. er jeg indstillet på at fortsætte med expression web 4, pga.
skærmeditering og den gode publishing muligheder og så ellers
teste programmer på Komodos debugger.
Det med nem publishing og sammenligning af de udgivne programmers
forskelle er vigtigt for mig, da jeg vedligeholder ca. 1000 programmer
på 3 forskellige servere.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-11-10 23:28

Mogens Jensen wrote:

> Rigtig god debugger og linie editor, men ikke så god en FTP og
> editoren giver desværre ikke mulighed for skærmbillede editering.

Jeg har brugt komodo i flere år og synes omvendt den er fremragende til
FTP, SCP og alt muligt andet. Men det er jo ikke et FTP-program, det du
kan er at åbne og redigere direkte i fjerne dokumenter. Forklar evt.
hvad du mangler.

Skærmbillededitering? Forstår ikke hvad du mener.

Martin

Fra : Mogens Jensen

Dato : 01-12-10 07:25

> [...]
> du mangler.
>
> Skærmbillededitering? Forstår ikke hvad du mener.

Der er vist ingen stor forskel på zend og komodo til mit brug
andet end prisen som er kr. 2.250 contra 1.300
Komodos editor og debugger synes jeg er rigtig gode.

Med skærmeditering mener jeg at et php programs html
linier kan vises/display som i en browser, så godt som muligt
og kan redigeres i de viste tekster, tabeller mv. uden
at de usynlige php linierne kan ses eller forsvinder.
De 2 editor måder kalder ex4 henholdsvis Display og Code.

Mht. ftp så giver ex4 en god oversigt over både egne filer
og remotefilerne. Sådan lidt lige som i SmartFTP, blot også
med mulighed for at finde forskellene mellem projektets enkelte filer
mht. datotid og forskelle i indhold.

Det kunne nemt ende med at jeg køber komodo og bruger
både den og ex4 til det de hver i sær er bedst til,
(sådan til mit brug). Jeg har stadigvæk 17 dages trail tilbage,
hvilket jeg oplyses om i komodos bundlinie.

--
Mvh. Mogens Jensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-12-10 21:01

Mogens Jensen wrote:

> [...]
> at de usynlige php linierne kan ses eller forsvinder.
> De 2 editor måder kalder ex4 henholdsvis Display og Code.

Nej, det kan Komodo ikke. Har dog en fin preview-mulighed.

> Mht. ftp så giver ex4 en god oversigt over både egne filer
> og remotefilerne.

Til den slags bruger jeg mit favoritværktøj over alle, Total Commander

> Jeg har stadigvæk 17 dages trail tilbage,
> hvilket jeg oplyses om i komodos bundlinie.

Du kan sikkert få forlænget din trial hvis du stadig er i tvivl. Det
gjorde jeg inden jeg købte programmet i sin tid.

Martin