Hjælp til AUTOCAD hurtig dobbelt linier
Fra : GK

Dato : 24-11-10 22:16

hvad gør jeg.... kan ikke lige hitte comandoen til at slette alle dobbelt
linier i en tegning jeg har fået fra en kunde ,, den er helt gal der er en
mil dobbelt linie og cirkler ,, jeg har acad 2000

jeg har brug for at slette alle dobbelt linier der måtte være i den tegning
og det haster meget

mvh gk

Fra : Max

Dato : 25-11-10 00:08

Hej GK

> jeg har brug for at slette alle dobbelt linier der måtte være i den
> tegning og det haster meget

I tools finder du Quick Select og bruger den.

Max

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 25-11-10 07:44

?"GK" skrev i meddelelsen

[...]

Hvilke Autocad
I autocad exprestools findes en comando til dette men ikke i Lt

Edwin http://dk.linkedin.com/in/edwinelowsson Som altid er på jagt efter
opgaver/freelance job inden for Autocad, Inventor, Mastercam, Alphacam, CNC
programmering ect.

Fra : Max

Dato : 25-11-10 08:19

Hej Edwin

> gal der er en mil dobbelt linie og cirkler ,, jeg har acad 2000

Læser du ikke hvad du svare på ? :)

--
Mvh Max

Fra : GK

Dato : 25-11-10 20:05

yep max --- mente nok jeg hade skrevet ACAD 2000 -- hvorfor er det altid
sådan .. når man lige skal bruge en comando så er den bare ikke til at finde
eller huske ,, ved at man kan og har gjort det før ,, mere mærkeligt er det
hvordan man kan bære sig af med at lave 150,-200... 10 mm cirkler oven i
hindanden og der er nok 40000 cirkler der er sådan på den tegning .. og dxf
filen fylder 15 mb det er sku gost klaret .... he he

mvh gk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-11-10 23:57

Max formulerede torsdag:
> Hej Edwin

> Læser du ikke hvad du svare på ? :)

Det er da et ret relevant spørgsmål, da der er en del der ikke har
opdaget at der er flere versioner. Et hurtigt blik på autodesk.com gav
disse.

AutoCAD LT 2000
AutoCAD 2000
AutoCAD 2000i
AutoCAD Mechanical 2000
Så vidt jeg husker var der også
AutoCAD Mechanical Desktop 2000

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 26-11-10 13:59

Jørgen Nielsen udtrykte præcist:

> Det er da et ret relevant spørgsmål, da der er en del der ikke har opdaget at
> der er flere versioner. Et hurtigt blik på autodesk.com gav disse.

> [...]

Har du læst 1. indlæg i tråden ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-11-10 15:17

Brian Vestergaard frembragte:
> Jørgen Nielsen udtrykte præcist:

> Har du læst 1. indlæg i tråden ?

Ja, men det ser ikke ud til at du vil forstå det.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 26-11-10 16:21

Jørgen Nielsen tastede sig til følgende vrøvl:
> Ja, men det ser ikke ud til at du vil forstå det.

Hmm du forstår åbenbart ikke hvad du selv skriver, trådstarter skriver
at han har AutoCAD 2000, du skriver som andet foreslag det samme, ergo
er spørgsmål om version ikke relevant, i det trådstarter skrev det i
første indlæg...

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 26-11-10 09:24

?"Max" skrev i meddelelsen

Hej Edwin

> gal der er en mil dobbelt linie og cirkler ,, jeg har acad 2000

Læser du ikke hvad du svare på ? :)

--
Mvh Max

Tidligt på morgen, men han skriver kun autocad 2000 det er der mange der gør
sel om det er autocad 2000 Lt

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 26-11-10 14:00

Edwin Elowsson skrev ingenting:

Hvad ville du skrive ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : GK

Dato : 26-11-10 18:07

hvis i ville svare på mit spørgsmål i stedet for at mundhugges,, vil jeg
blive glad ,, kan så lige tilføje at det ikke er LT men acad 2000 .. men
commandoen er vel ens .. eller er den ????

mvh gk

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 26-11-10 23:44

?>"GK" skrev i meddelelsen

> [...]
>blive glad ,, kan så lige tilføje at det ikke er LT men acad 2000 .. men
>commandoen er vel ens .. eller er den ????

Hej GK

Du har fuldstændig ret jeg kikkeede tilbage og den eneste der er kommet med
et nogenlunde svar er mig
det er måske derfor man ikke gider svare her for det udløser tit en masse
unødig kommentare.

Men ok

I Acad findes der en tilføjelse man kan hente der hedder exprestools, men nu
er jeg lidt på herene mark for jeg husker ikke hvornår den kom men jeg er
95% sikker på at den findes til 2000
Bruger Acad 2010 og 2011
Begyndte med Acad 2.6

Comandoerne er for så vidt ens men exprestools findes ikke til Acad Lt da
den ikke håndtere lisp programering.

Prøv at sende tegningen til mig (du har en af mine email )

Her er der en commando som gennemsøger tegningen for dubletter, man kan
stille nogle paremetre,

I menuen hedder den

Delete Dublicates

Nedenstående er fra F1 Help.

OVERKILL

Removes unneeded objects by deleting duplicates and combining line and arc
segments that overlap.

Command: OVERKILL
Select objects: Use a selection method to select annotation objects

OVERKILL removes objects whose geometry is redundant. For example:

Duplicate copies of objects are deleted
An arc drawn directly over a portion of a circle so that the arc cannot be
seen is deleted.
Two lines drawn at the same angle so that they partially overlap are
combined to form a single line.
Duplicate line and/or arc segments within polylines are removed.

Object comparison settings
The settings in this portion of the dialog box control how OVERKILL compares
objects.
Ignore options

All options under Ignore have similar behavior for the object property being
ignored. The Ignore Layers option is used in the following example:

When the Ignore Layers option is selected, OVERKILL ignores object layers
when comparing objects. Also, two overlapping objects that reside on
different layers may be considered equivalent. This allows objects on
different layers that overlap to be deleted or modified, to resolve
duplication and/or overlap.

For example: you draw a line on top of another line, and the lines reside on
different layers. If the Ignore Layers option is selected, OVERKILL
considers the lines to be equivalent (duplicates) and will delete one of
them. Conversely, if the Ignore Layers option is not selected, the lines are
viewed as unique, and neither of them is modified or deleted.

The other Ignore options behave similarly.

Numeric fuzz

The Numeric Fuzz value allows you to control the precision with which
OVERKILL makes numeric comparisons. If this value is 0, the two objects
being compared must match before OVERKILL will delete or modify one of them.
On the other hand, if the fuzz value is higher than 0, the two objects being
compared do not have to match for one of them to be deleted or modified.

For example: two circles lie almost directly on top of each other; the
radius of one circle is 0.00001 smaller than the other one. If the fuzz
value is set to 0, OVERKILL considers the two circles to be unique and does
not modify or delete either of them. However, if the fuzz value is set to
0.00001 or higher, OVERKILL considers the circles to be equal and deletes
one of them. The fuzz works in this way for other numeric comparisons such
as X, Y and Z coordinate comparisons, as well as object comparisons
involving scale, height, width, and so on.

Lines, Arcs and Plines
The settings in this portion of the dialog affect how OVERKILL deals with
lines, arcs and plines.
PLINES - Optimize segments within plines

When the Plines option is selected, OVERKILL examines individual line and
arc segments within selected plines and removes any duplicate or unnecessary
vertices. Also, OVERKILL compares individual pline segments with completely
separate line and arc objects. If a pline segment duplicates a line or an
arc object, one of them is deleted. If this option is not selected, OVERKILL
examines each pline as a single unit; that is, it deletes a pline only if it
is a duplicate of another pline.

For example, you have a rectangular pline that consists of five segments,
where the fifth segment is a duplicate of the first. Also, a line is drawn
over the top of one of the other pline segments. If the Plines option is
selected, OVERKILL removes the duplicate (fifth) segment. It also removes
either the line or the portion of the pline that is duplicated by the line.

OVERLAP - Combine co-linear objects that partially overlap

Using the Overlap option, you can control how OVERKILL handles objects that
partially overlap and obscure one another. When this option is selected,
objects that overlap are combined to form a single object. Conversely, if
this option is not selected, OVERKILL does not change partially overlapping
objects.

For example, you have a horizontal line, and another horizontal line has
been drawn from the midpoint of the first line to a point beyond the end of
the first line. (See left portion of the following illustration) The second
line partially overlaps the first line. If the Overlap option is selected,
OVERKILL combines the two lines to form a single line that extends from the
leftmost point to the rightmost point. If the Overlap option is not
selected, no change is made to either line.

(Red X marks denote the endpoints of the first object and the blue X marks
denote the endpoints of the second object.)

END to END - Combine co-linear objects when aligned end to end

The End to End option is similar to the Overlap option. Using this option,
you can control OVERKILL behavior with respect to co-linear objects that do
not overlap but have common endpoints.

The following graphic shows how OVERKILL works with the End to End option:

Note:
A command line only version of OVERKILL can be run using the
command -OVERKILL.

Command line: OVERKILL, -OVERKILL
Files: OVERKILL.lsp

Hvis der kommer nogle kopmmentare om min staving ignore jeg dem jeg vil bare
gerne hjælpe SMIL ALLE SAMMEN og god weekend

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-11-10 09:44

Edwin Elowsson wrote:

> [...]
> men nu er jeg lidt på herene mark for jeg husker ikke hvornår den kom
> men jeg er 95% sikker på at den findes til 2000

Så vidt jeg husker findes Expresstools også i AutoCAD 2000, men det er
lang tid siden, og jeg har ingen pc som jeg kan installere AutoCAD 2000
på.

I dag bruger jeg AutoCAD 2007 Mech hhv. 2008 Mech.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 26-11-10 23:56

Hej GK

> hvis i ville svare på mit spørgsmål i stedet for at mundhugges,,
> vil jeg blive glad ,, kan så lige tilføje at det ikke er LT men acad
> 2000 .. men commandoen er vel ens .. eller er den ????

Kunne du ikke bruge Quick Select som jeg foreslog ?

Max

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 27-11-10 09:43

?"Max" skrev i meddelelsen

Hej GK

> [...]
> 2000 .. men commandoen er vel ens .. eller er den ????

Kunne du ikke bruge Quick Select som jeg foreslog ?

Hvordan det vil jeg gerne vide ?

Fra : Max

Dato : 27-11-10 10:03

Hej Edwin

Det er noget skrammel at du svare under signaturen,
så bliver dine kommentarer nemlig slettet når man
vil besvare dem. Ligeledes skulle du selv lave dig
en signatur så vi slipper for dine reklamer.
Læs hvordan på usenet.dk.

> Hvordan det vil jeg gerne vide ?

Jeg tror jeg måske har misforstået opgaven, det drejer
sig ikke om dobbeltlinier, men om dubeltter, ikke ?

Max

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 27-11-10 13:40

?"Max" skrev i meddelelsen

> [...]
>så bliver dine kommentarer nemlig slettet når man
>vil besvare dem. Ligeledes skulle du selv lave dig
>en signatur så vi slipper for dine reklamer.

Beklager dybt
Har lige måtte skifte fra Outlook Expres til Windows Live Mail pgr. skift
til Windows 7,
og har ikke rigtig fået sat det op, samtidig med at jeg ser mig om efter et
andet news program
Undskyld

Fra : GK

Dato : 27-11-10 22:45

ud over alt brokkeriet så takker jeg mange gange for svarene ... nu er det
snart jul så skal vi ikke være søde og rare nu ,, tak til alle sammen og god
jul samt nyt år .. jeg har løst problemet med .. med de dobbelte linier ..
de lå jo i samme lag og precist oven i hindanden så man kunne ikke lige
slukke for lag ,, jeg kunne give mig til at slette den samme cirkel 200
gange før den var væk ,,

kan i hygge,,,, jeg og takker mange gange

mvh gk

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 28-11-10 13:55

?"GK" skrev i meddelelsen

> [...]
>gange før den var væk ,,
>
>kan i hygge,,,, jeg og takker mange gange

Hvordan ???

Tak i ligemåde