Enormt stort sejlskib
Fra : Preben

Dato : 24-11-10 18:38

Under en ferie i Sydspanien i oktober så jeg et meget stort sejlskib med
alle sejl sat, langt fra land. I kikkerten kunne jeg se 5 store master og
jeg vil umiddelbart anslå skibets længde til mindst 120 meter. Der kan vel
ikke være mange af den slags skibe på vandet i dag, så måske kan nogen her
i gruppen give et bud på, hvilket skib det kunne være?

--
mvh/Preben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-11-10 11:47

Der er en del muligheder måske er det ette skib du har set:

http://pleasure.dk/fri/artikel/178732/

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 25-11-10 02:21

OK så blev det opklaret.

Indholdet i Børsens artikel må de selv stå for.

Måske findes der moderne fragtskibe med støttesejl, som kan have op
til 5 master. Der har været en del forsøg på dette område.

Mvh/Harding

Fra : Preben

Dato : 24-11-10 23:01