Anbefal en ven funktion, udenom email klie~
Fra : Allan Haastrup

Dato : 23-11-10 21:55

Hejsa,

Jeg har kigget lidt rundt og fundet flere gode eksempler på
hvordan man kan lave simple opsætninger af "anbefal siden til en
ven" men de benytter sig alle af mailto links, som åbner en
mailklient.

Et godt eksempel på hvad jeg søger er
http://www.html.dk/scripts/javascript/00025/eksempel.asp
Gerne med mulighed for at udfylde flere mails på een gang.

Da mange idag har enten gmail, hotmail eller en anden web-baseret
mail vil jeg høre om i kan hjælpe mig ud over denne forhindring,
at det går igennem en web-klient.

Altså ganske simpelt, en mulighed for brugeren at indtaste en
eller flere email adresser på venner som skal anbefales siden.

Jeg vil så i formularen (eller hvad der nu skal bruges) lave et
emne og et body til den mail som sendes afsted til modtageren.

Hvordan kan jeg lave dette?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mange Hilsener
Allan Haastrup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-11-10 22:13

Den 23-11-2010 21:55, Allan Haastrup skrev:
> [...]
>
> Jeg vil så i formularen (eller hvad der nu skal bruges) lave et
> emne og et body til den mail som sendes afsted til modtageren.

Hej

Jeg ville nok prøve at lave det vha. PHP.
Prøv evt. at spørge i PHP gruppen.
Jeg prøvede lige at søge i Google med php
tell a friend og fand bl.a.:
http://www.php-learn-it.com/php_scripts/tell_a_friend_script.html

Fra : scootergrisen

Dato : 24-11-10 00:50

Prøv og undersøg om der på dit webhotel er adgang til sådan et scripts
som sender emails.

Så laver du en <form action="cgi-bin/mailform.php"> for eksempel.

Hvis du ikke har adgang til det så kan du bruge :
http://www.hostedscripts.dk/formmail/

Jeg kan så ikke huske om de sender reklamer i bunden af deres email men
der kan du jo finde ud af.

Ellers kan du prøve og lærer PHP hvis du har adgang til PHP på dit
webhotel. Prøv og undersøg om du har det.

Fra : scootergrisen

Dato : 24-11-10 01:19

> Hvis du ikke har adgang til det så kan du bruge :
> http://www.hostedscripts.dk/formmail/

Hov den fra hostedscripts kan du vist ikke bruge alligevel da den nok er
låst til 1 email adresse altså din egen.
Den kan nok kun bruges til at brugerne kan sende dig beskeder.