Formular - Hvordan kommer jeg til takkesid~
Fra : Grith

Dato : 22-11-10 21:58

Hej

På denne side http://rikkehertz.com/dinmening.html
er der en formular. Når brugerne har udfyldt formularen, kommer
de til forsiden. Her vil jeg gerne have at de komme til en
takkeside (http://rikkehertz.com/dinmeningtak.html).
Jeg har prøvet at skrive:
<form method='post'
action='http://rikkehertz.com/dinmeningtak.html/cgi-bin/FormMail.
pl'>
og
<form method='post'
action=''>http://rikkehertz.com/dinmeningtak/cgi-bin/FormMail.pl'>

men ingen af delene virker.

Hvordan får jeg SEND knappen til at gå til dinmening.html???

På forhånd tak
Grith

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scootergrisen

Dato : 22-11-10 22:30

Tilføj følgende efter <form> :

<input type=hidden name="redirect"
value="http://rikkehertz.com/dinmeningtak.html">

Fra : Grith

Dato : 22-11-10 22:48

scootergrisen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Tilføj følgende efter <form> :
>
> <input type=hidden name="redirect"
> value="http://rikkehertz.com/dinmeningtak.html">

TAK scootergrøfle. Det virkede. Synes bare, jeg havde prøvet
denne løsning. Men nu virker det. Tak

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-10 09:17

Grith skrev:

> TAK scootergrøfle. Det virkede. Synes bare, jeg havde prøvet
> denne løsning. Men nu virker det. Tak

Er du sikker på at formularen nu virker?

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-11-10 09:56

Bertel Lund Hansen skrev:

> Er du sikker på at formularen nu virker?

Den stiller i hvert fald videre til tak-siden. Du har måske
- som undertegnede - overset, at der er tale om et
formmail-script. Den slags har det gerne med at bruge
skjulte felter til forskellige parametre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende guide til hjemmesideprogrammet KompoZer:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-10 10:07

Kim Ludvigsen skrev:

> Den stiller i hvert fald videre til tak-siden.

Ja, men gør den andet?

> Du har måske
> - som undertegnede - overset, at der er tale om et
> formmail-script. Den slags har det gerne med at bruge
> skjulte felter til forskellige parametre.

Hvordan bliver parametrene behandlet når formularen er udfyldt?

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-11-10 10:27

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja, men gør den andet?

Det kan kun mailmodtageren svare på. Men eftersom
spørgsmålet gik på viderestillingen og ikke afsendelse af
mailen, må den del vel fungere korrekt.

> Hvordan bliver parametrene behandlet når formularen er udfyldt?

Jeg misforstår dig sikkert, så mit svar er måske helt hen i
vejret i forhold til dit spørgsmål: Som ved alle andre
formular-scripts.

Viderestillingen fungerer i hvert fald, så scriptet afvikles
og håndterer dermed mindst én af parametrene fra formularen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum på hjemmesiden:

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-10 11:51

Kim Ludvigsen skrev:

> Viderestillingen fungerer i hvert fald, så scriptet afvikles
> og håndterer dermed mindst én af parametrene fra formularen.

Form-taggets action-parameter bestemmer hvilket script data
sendes til. Hvis dette 'script' er en HTML-side, kan der ikke
foregå nogen databehandling.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-11-10 13:32

Der er rigtigt. Action er også sat til formmail.pl som er det Perl
script der behandler det.
Selv om det efterhånden er gammelt så er scriptet stadig meget brugt
på diverse web hoteller.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-10 22:32

Grith skrev:
> [...]
>
> men ingen af delene virker.
>
> Hvordan får jeg SEND knappen til at gå til dinmening.html???

Det skal angives i scriptfilen, altså i dit tilfælde i
FormMail.pl. Det er dog ikke sikkert, at dit script
understøtter det, og så må du enten undvære funktionen eller
finde et script, der gør. Sidstnævnte kan findes på
nedennævnte side, hvis ellers dit abonnement på webhotellet
understøtter PHP:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-php.php#kontaktformular

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Grith

Dato : 28-11-10 10:17

Tak for alle jeres svar, og undskyld min sene respons.

Det virker fint. Brugerne kommer til takke-siden, og jeg får informationerne i en
mail.

Tak for hjælpen