? om udlejning af MC USA
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-11-10 06:43

Hej - vi har besluttet at tage et par uger eller mere i Californien
fra LA til Seattle og følge kysttrækningen med afstikkere. Hvilke
udlejere har man gode erfaringer med, idet vi gerne vil aflevere MCén
i Seattle, og fortsætte i bil ind i landet til Salt Lake området
senere....

Jowjow, jeg har da googlet, men i og med der er så forholdsvist stille
for øjeblikket må det da være kærkomment at kunne dele sin visdom og
erfaringer en gang til

Alt andet relevant info har self. også interesse.

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 22-11-10 17:38

Hej Arne

Vi har brugt Eagle Rider. Jeg mener at det er Harley Davidsons eget
udlejningsfirma. De ydede en super professionel service og kundebetjening.
Vi brugte afdelingen i Denver. Her var der mulíghed for at de kunne opbevare
vores bagage til den videre tur rundt i landet. Vi skulle videre 10 dage
senere med fly til Las Vegas. Det var langt billigere at tage et indenrigs
fly videre end at betale ekstraprisen for Drop of Fee (tror jeg nok at de
kaldte det når man vil aflevere cyklerne et andet sted end der hvor man har
lejet dem).

Jag har kørt ad Highway 1 fra LA til San Fransisco et par gange i bil, og
hver gang har jeg da drømt om at gøre turen på MC. Men klimaet langs
Stillehavet kan dog godt være lidt køligt i modsætning til hvis man kører
lidt inde i landet. Husk at opleve Bonneville-sletten ved Salt Lake City.

Du skal lige have en link til nogle billeder fra vores tur i 2008...
http://www.facebook.com/album.php?aid=2013082&id=1125939073 Det var mit
livs fedeste ferie

Med ønsket om en god tur

Ivan Nielsen

Fra : John Ravn

Dato : 22-11-10 18:35

"Arne Lorenzen" skrev i meddelelsen

[...]

Kan kun tilslutte mig kommentarerne vedr. Eaglerider, FDM samarbejder også
med dette firma og det har en udmærket hjemmeside. Eaglerider i Seattle er
super, Phoenix ditto knap så imponerende. Kender turen sydpå fra ca. Seattle
(kom fra B.C) og har senere prøvet fra LA og nedover - kom fra Phoenix.
Begge nogle skønne strækninger - dog synes jeg de nordlige dele af HW1 og
101 er de mest interessante lav også en afstikker indover Sonoma, bare for
at nyde vinen - sydover fra LA er mestensdels fede huse, marinaer og ditto
mennesker
God tur.
Mvh John Ravn CBF1000A

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-11-10 08:21

Arne Lorenzen explained on 11/22/2010 :
> [...]
> erfaringer en gang til
>
> Alt andet relevant info har self. også interesse.

Eagle Rider kan jeg også tilslutte mig.
Jeg har været derover to gange.
Den ene gang på Route 66 fra Chicago til Los Angeles.
Lejede MC i Chicago og afleverede i LA. Overhovedet ingen problemer.

Anden gang Atlanta og rundt og tilbage til Atlanta.

Vi bestilte begge gange hjemmefra, og alt var klart ved ankomst.
Faktisk hentede de os fra Eagle Rider i Atlanta på hotellet om
morgenen.

Husk at få dig forsikret. Standard forsikringen hos i hvert fald Eagle
Rider dækker ikke alle ting, og du kan ende med en stor regning.
Vi har begge gange tilkøbt forsikring, så vi kunne gøre lige hvad vi
ville, og ikke blive sagsøgt ind i helvede.

Billeder .... Se mine her:

Route 66:
http://www.mivi.dk/mivi/usaroute66/index.php

Best of the South
http://www.mivi.dk/mivi/usa_bestofthesouth/index.php

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Kent

Dato : 25-11-10 15:44

Michael Vilhelmsen frembragte:
> Billeder .... Se mine her:
>
> Route 66:
> http://www.mivi.dk/mivi/usaroute66/index.php
>
> Best of the South
> http://www.mivi.dk/mivi/usa_bestofthesouth/index.php

Du har en mindre fejl på side 3. 70 Mph er ca. 112 km/t, 60 Mph er 96
km/t. Så grænserne er vel ikke så underlige i forhold til Danmark. Den
del af motorvejsnettet, som jeg benytter i København / Nordsjælland er
jo stadigvæk kun på 110 km/t.

Men bortset fra denne lille detalje ser det ud til at være en ganske
god tur

--

Kent

Fra : Simon

Dato : 24-11-10 21:14

Vi var to derovre tre uger i foråret. Vi endte med at give $2200 for hhv
FZ1 og F800 GS - 18 dages leje og ca. 3500 km. Smådyrt. Havde forsøgt at
lave lave aftaler med forhandlere om salg-og-tilbagekøb, men det blev ikke
rigtigt til noget - de kunne i hvert fald ikke svare på mails :)

Vi lejede hos http://www.racyrentals.com/ , indehaveren Dan er en fin og
hjælpsom gut.

http://www.brp650forum.com/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=2162

--
Simon, Århus
ER-6n '07

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-11-10 00:38

Hej igen - og tak for jeres bidrag
Billederne taler for sig selv, og vi glæder os meget til at komme af
sted.
Særligt det med at kunne deponere overskydende bagage lyder
interessant, skal også have fundet ud af det med eftersendelse af den
til det videre forløb ind i landet (Utah) hvor vi ikke vil byde os
selv at blive stegt på en MC

Vi har ikke tænkt os at køre HD på turen, men snuppe en R1200GS som
vi er vant til at rejse med, og såen en har EagleRiders jo stående,
gad vide om der er andre der gør i rigtige motorcykler?

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 29-11-10 15:25

After serious thinking Arne Lorenzen wrote :
> [...]
> vi er vant til at rejse med, og såen en har EagleRiders jo stående,
> gad vide om der er andre der gør i rigtige motorcykler?

Så må I have en super tur.

Min generelle fornemmelse af amerikanerne og deres venlighed og
hjælpsomhed er positivt.
Opbevaring af bagage og sådan har vi aldrig haft problemer med.

Og EagleRiders er i hvert fald hjælpsomme, der hvor vi har været (LA,
Chicago og Atlanta).

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Richard

Dato : 29-11-10 13:27

On 29 Nov., 08:37, Arne Lorenzen <arne.loren...@gmail.com> wrote:

> Vi har ikke tænkt os at køre HD  på turen, men snuppe en R1200GS som
> vi er vant til at rejse med, og såen en har EagleRiders jo stående,

Klart...

> gad vide om der er andre der gør i rigtige motorcykler?

....får du ikke hits på bike rentals direkte, så prøv at spørge de
større forhandlere, om de lejer ud. Nu er BMW ligesom fx Ducati og
Triumph i USA, hvad yankeeene kalder et 'boutique brand', dvs et mærke
typisk solgt gennem mindre forhandlere end Hardley's og japanernes
mega-markeder. Men CA afviger også fra normen på så mange andre
områder, så måske.

Mht turen, som du vist roligt kan glæde dig til uanset det, Arne, vil
jeg blot sige, at synsmæssigt er naturscenerierne langs Highway 1 på
dens højdepunkt ved Big Sur flottere i modlys, dvs når du køre nord-
syd. Men det kan du så efterprøve en anden gang

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK