Andagt: Gud er større end vort Hjerte
Fra : Ole Madsen

Dato : 20-11-10 09:24

C. Asschenfeldt-Hansen
Dag for dag
Aargang 1

21. November

Læs 1. Johs. Br. Kap. 3, 19-24.
Gud er større end vort Hjerte.

Der er Tider i et Gudsbarns Liv, da Frimodigheden fylder vort Hjerte, da
Bønhørelsens Naade straaler for os i Glans, da Lydigheden overfor Guds Bud
vandt Sejre i os. Og da var det saa let at være frimodig i Troen paa
Jesusnavnet, forbunden med Kærligheden til alle de hellige. Men der kan
komme Nederlagstider, hvor vort Hjerte fordømmer os, hvor vi er ved at ligge
under for den pinefulde Tanke: Herren kan ikke holde ud med mig længere, der
er ingen Sandhed i mit Trosliv; og dog - saa kan jeg ikke udholde at miste
Jesus. Hvor er det da et velsignet Ord, dette: Gud er større end vort
Hjerte, og han kender alle Ting. Da vidner Guds Aand om Kærligheden til Guds
Børn som det af Herren satte Kendetegn, vidner om, at saa længe Naadepladsen
i den lille Hjord er mit Livs største Rigdom, saa længe har Gud ikke forladt
mig. Og "derpaa kender vi, at han bliver i os, af den Aand, han gav os", og
saa kan vi for hans Aasyn stille vore Hjerter tilfreds - trods alt, hvad
vort Hjerte vil fordømme os for. Naaden i Guds Hjerte, Naaden i Kristus, det
er Grundvolden, ikke Naaden, som den føles i vore ofte saa svajende Hjerter.
Gud er større end vort Hjerte. Velsignede Ord!

Ole Madsen

O Madsen Media: Webdesign, Illustration
http://www.o-madsen.dk