kattehjem i Julen
Fra : Leo

Dato : 20-11-10 20:25

Hej
Jeg vil lige høre om nogen kan anbefale et godt pensionat til katte i
Aalborg, da tøsen skal have hendes katte passet nogle dage omkring jul.

Hun kan desværer ikke tage dem med hjem da jeg har allergi over for de små
kræ.

Hygsom
Mig

Fra : Allan F

Dato : 21-11-10 11:40

"Leo" <lamigvinde@vaeversted.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hun kan desværer ikke tage dem med hjem da jeg har allergi over for de små

Kan du ikke rende til lægen og få nogle piller, der kan holde allergien i
ave i de par dage?

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-11-10 14:40

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Leo" <lamigvinde@vaeversted.com> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke rende til lægen og få nogle piller, der kan holde allergien i
> ave i de par dage?

Det ville jeg da nok også foreslå som en god løsning. Det kan godt lade sig
gøre i et par dage.

Hvis det så ikke kan lade sig gøre, så er jeg ved at være stærkt i tvivl om,
hvor vidt det overhovedet vil være muligt for din datter, at finde en
kattepension der ikke allerede er overbooked. Jeg ved fra tidligere år, at
der har været mange forespørgsler her i gruppen om kattepensioner i
helligdagsperioder, og man skal altså være meget tidlige ude, hvis man vil
reserve plads til dine dyr. Især i julen er der stor rift om ledige pladser.
Hun skal nok skynde sig lidt for at være mellem de heldige der kan få en
plads.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leo

Dato : 22-11-10 00:27

Tak for svar.

Nej, jeg skal ikke spise piller i en hel uge.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 22-11-10 03:55

Den 22-11-2010 00:26, Leo skrev:
> Tak for svar.
>
> Nej, jeg skal ikke spise piller i en hel uge.

Traditionelt er der vist noget om, at julen er en tid, hvor man er god
ved andre, men du er nok først og fremmest god ved dig selv.

Det er da en ganske trist tanke at holde julefest, mens en del af
familien er anbragt i bure et fremmed sted, fordi du ikke vil tage nogle
piller mod din allergi. Ville det ikke være nemmere for familien, om du
selv blev anbragt et andet sted i julen?

Bjarne

Fra : Leo

Dato : 23-11-10 19:32

> [...]
> er anbragt i bure et fremmed sted, fordi du ikke vil tage nogle piller mod
> din allergi. Ville det ikke være nemmere for familien, om du selv blev

Ja, et sted med sol strand og vand, ville være en go ting, men det slipper
jeg nok ikke afsted med.

Fra : Ditte/Simba

Dato : 22-11-10 14:06

Den 11/20/2010, skrev Leo:
> [...]
>
> Hun kan desværer ikke tage dem med hjem da jeg har allergi over for de små

Hej

Jeg synes det er ok, at du ikke kan åbne dørene for kattene.
Og helt ærligt, så tror jeg også, at kattene vil have det bedre i en
pension. Der er sikkert mere ro, end I kan tilbyde derhjemme. Tænkt på
de stakkels katte der flygter, når julesangene går i gang. Og mit gæt
er, at der oftest er gæster som kattene ikke kender.

Bare min mening, at kattene kommer først, og at en pension ikke er en
dårlig løsning, tvært imod.

Hilsen Ditte

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977

Fra : Leo

Dato : 23-11-10 19:41

> [...]
> der oftest er gæster som kattene ikke kender.
>
> Bare min mening, at kattene kommer først, og at en pension ikke er en

Børn, spetakel, levende lys og hvad ved jeg, jo der er masser af traumatiske
ting de katte ville kunne blive udsat for, julen har aldrig været en fest
for dyerne, men det er en helt anden diskution.

Fra : Ditte/Simba

Dato : 24-11-10 00:08

> Børn, spetakel, levende lys og hvad ved jeg, jo der er masser af traumatiske
> ting de katte ville kunne blive udsat for, julen har aldrig været en fest for
> dyerne, men det er en helt anden diskution.

Kan kun give dig ret. Og det forsvarer "retten" til at lade ens katte
holde ferie i et pensionat, hvor der er jo.

--
----
http://www.pointblog.dk/?go=ditte1977