Overvejer en vogn
Fra : Allan Møller

Dato : 20-11-10 21:28

Hej !

Vi overvejer at købe en meget billig brugt campingvogn - meget billig er
under 20.000 kr.
Grunden til dette er for at afprøve det at campere en sæsons tid og så til
den tid overveje og der skal købes noget nyere.

Men hvad skal man være opmærksom på med sådan en gammel vogn ? Har kigget på
nogle til under 20.000 og de er fra slut 80'erne.
Vi er 2 voksne og 3 børn (1-6 år) som der gerne skulle være plads til.

Har kigget på bla.
http://www.campingvogne.dk/brugte_til_salg/forhandler/1686474/352/Hobby.htm
men hvis vi lige ser bort for alm. slitage hvad skal man så være opmærksom
på så den kan synes igen ?

--
Mvh. Allan M

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-11-10 12:21

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> men hvis vi lige ser bort for alm. slitage hvad skal man så være opmærksom

Måske skulle du leje eller låne dig frem?

Gamle vogne er måske fugtige. Det er ikke et problem ved syn, dér skal
bremserne og papirerne være i orden.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 21-11-10 21:02

> Måske skulle du leje eller låne dig frem?
>
> Gamle vogne er måske fugtige. Det er ikke et problem ved syn, dér skal
> bremserne og papirerne være i orden.

Ved at købe en godt brugt ville vi kunne bruge den til 2 x sommerferie (i
DK) samt muligheden for nogle weekender i løbet af året.
Regner med at såden en brugt sag skulle holde 2 sæsoner. Sammenlignet med
hvad det koster at leje campingvogn (ca. 3500 pr. uge) tror
jeg det ville være en bedre forretning at købe en gammel sag dog med den
mindre komfort som der formentligt er i en gammel.

Derudover har jeg 3 møgunger ( ) som sviner som ind i h...... og det
ville overhovedet ikke bekymre mig hvis det er sådan en gammel vogn.

Egentligt var jeg mest bekymret for om sådan en 25 år gammel sag ville kunne
synes - tænker på rust osv i rammer.
Bremser og lys skulle man vel selv kunne klare med lidt snilde.

Men vi kigger lidt med her i gruppen og følger med i hvad der kommer til
salg diverse steder.
Er der iøvrigt andre markedspladser som er bedre end dba.dk til brugte
campingvogne ?

Mvh. Allan M

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-11-10 21:38

Allan Møller forklarede den 21-11-2010:

http://www.guloggratis.dk/camping/campingvogne

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-11-10 22:28

> [...]
> salg diverse steder.
> Er der iøvrigt andre markedspladser som er bedre end dba.dk til brugte

Prøv om du kan finde den ønskede vogn hos en privatperson. Der vil du kunne
få meget mere for pengene. Der kan sagtens være 10.000 at spare samt I kan
være heldige at finde en, hvor de sælger incl. diverse udstyr, som også
koster en del, når man starter forfra.

Kurt

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-11-10 17:07

Som også Per skriver at en campingvogn let at syne - så hvis lys og bremser
er ok - er det ikke der der bliver problemer.

Jeg ser heller ikke den store risiko ved at købe en billig vogn. De fleste
vogne fra slutningen af 80'erne er såmænd rimeligt godt udstyret.

Først skulle I dog besøge et par forhandlere, for at studere de forskellige
indretninger i vognene så I bliver klar over, hvad der er I vil have.
Er det f.eks. vigtigt med faste køjer eller fast dobbeltseng, så er der jo
ingen grund til at kikke på vogne uden disse ting.

Vær opmærksom på, at en del gamle vogne ikke har varmt vand - men det
behøver jo ikke være et problem.

Fugt kan være et problem, men hvis vognen ikke er blød ved vindueshjørner,
og/eller jordslået i hjørnerne indvendigt, og gulvet føles fast og solidt,
så er der nok ikke det store problem.

Husk også at kikke på om der er fortelt med, og om det er i rimelig stand
(minus mørt / jordslået).

hilsen
Kim