Kan man koble en mobiltelefon til større h~
Fra : Marianne

Dato : 20-11-10 16:29

Hej

Min datter har en Nokia X3, som hun bruger flittigt som musikafspiller. Og
hun har en ældre ghetto-blaster, som blot kan tage cd'er.

Nu ønsker hun sig en ny, og jeg spekulerer på, om man mon kan få noget, som
kan koble Nokiaen sammen med et lille anlæg af en slags. Lidt ligesom man
kan med iphone på en dockingstation.

Har kigget hos Nokia selv, men der er ikke andet end en mini-højtaler.

Der er ikke tale om at det skal være de store musikoplevelser - bare til et
teenageværelse.

mvh
Marianne

Fra : Per

Dato : 20-11-10 16:44

Marianne wrote:
> [...]
>
> Har kigget hos Nokia selv, men der er ikke andet end en mini-højtaler.
>
> Der er ikke tale om at det skal være de store musikoplevelser - bare

Det nemmeste og billigste er at købe et par computerhøjttalere og sætte dem
direkte i 3,5 mm jack-stikket, det stik i sætter headsettet til . Ligsom når
højttalerne sættes i en PC.

Jeg vil anbefale et par med subwoofer - de lyder klart bedst.

Mvh. Per

Fra : Ivar

Dato : 20-11-10 19:11

Marianne skrev:

> Nu ønsker hun sig en ny, og jeg spekulerer på, om man mon kan få noget, som
> kan koble Nokiaen sammen med et lille anlæg af en slags. Lidt ligesom man kan
> med iphone på en dockingstation.

Jeg kan se, at Nokia X3 har et almindeligt mini-jackstik
til hovedtelefon. Lyden skal ud fra det stik.

Du skal blot sørge for at det anlæg hun får har en indgang.
Typisk hedder indgangen "Line in" eller "Aux", og er med to runde
røde og hvide phono-stik. Som på dette billede:
http://www.jpleisure.co.uk/info_JP33047.html

Hvis anlægget har et sådan, skal du blot bruge et kabel som dette:
http://www.avxperten.dk/audiokabler/minijack-phonokabel/minijack-phonokabel-1,5-meter.asp
(Du kan få det i enhver radio-butik, til den dobbelte pris)

Indgangen i anlægget kan også være med mini-jackstik. Så er der
blot et 3 mm hul. Disse stik kan være mærket "Line in" eller "Aux",
men også noget fantasifuldt som "MPG3".
Hvis anlægget har den type stik, skal der bruges et kabel som dette:
http://www.avxperten.dk/audiokabler/minijack-kabel/minijack-kabel-1,5-meter.asp

Kort fortalt, det er ikke noget problem, at få lyden fra telefonen
til et anlæg. Blot skal I sikre jer, at anlægget har en indgang.
Hvis I ikke går efter de aller billigste, har de en allesammen.

Ivar Magnusson

Fra : Leif Neland

Dato : 20-11-10 23:42

Den 20-11-2010 16:28, Marianne skrev:
> [...]
> kan koble Nokiaen sammen med et lille anlæg af en slags. Lidt ligesom man

Du kan koble en mobiltelefon til PA-anlægget på Roskilde Festivalen,
hvis du vil

En relativ billig løsning er et sæt PC-højttalere med forstærker og evt
subwoofer i.

Leif

Fra : Marianne

Dato : 21-11-10 16:00

Tak for svar og forklaringer.

mvh
Marianne

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-11-10 06:06

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Har kigget hos Nokia selv, men der er ikke andet end en mini-højtaler.

> Der er ikke tale om at det skal være de store musikoplevelser - bare

Mon dette er noget?

http://www.zoombits.de/geschenke-gadgets/lautsprecher-audio/multi-funktions-lautsprecher-mit-sdmmcusb/19409

Claus