Quo Vadis?
Fra : Lyrik

Dato : 18-11-10 06:08

Hvor går du hen, når du vil styrkes i troen? Er der en mangel i
samværet med andre åndsfyldte kristne? Er dine samværs-kristne ikke
åndsfyldte?

Nogle finder styrke i "Dagens ord" som de gransker med sig selv.
Samværet med sig selv er ikke nok i længden. Det bliver for velkendt.
Tankerne kører i de samme spor.
Man har brug for andres tanker om Jesus og troens vej. Tanker der
løfter én op af død-vandet. Ud af vanetænkningen. Ind i inspirationens
lys og ind i løfter om fornyelse og håb om mirakler, der vender op og
ned på trædemøllen, så man pludselig løber udvendig på hjulet. Man ser
pludselig himlen i stedet for tremmerne man løb på.

Kender du det at komme ind i en forsamling og føle at du går iblandt
prægtige mennesker? Og kender du det, at når du kommer iblandt dem en
måned efter, så ser du ikke længere de prægtige mennesker, men kun
alle deres fejl? Du er skuffet over Herrens forsamling, som gik fra
"saints go marching in!" Til Elendige vranglærere der har giftet sig
med en fraskilt stik mod Herrens ordre!

Hvor efterlader det dig?....

Hvor går jeg selv hen? Foreløbig finder jeg styrke i Benny Hinns ord
på nettet! Han er en sand evangelist! Han er brændende i ånden.(jeg
lukker øjnene for hans ekstravagance) Han har lige fået en aftale om
at prædike i Teheran på TV flere gange. Udsendelser som også bliver
sendt i Kabul i Afghanistan. Han er en større kriger end hele Natos
alliance!!IMHO.

MvH
Jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-11-10 19:22

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hvor går du hen, når du vil styrkes i troen? Er der en mangel i
samværet med andre åndsfyldte kristne? Er dine samværs-kristne ikke
åndsfyldte?

Hej Jens

jeg lytter selv til Jon Courson, searchlight, søg i itunes

han er utrolig god, lærer en at skille lov og nåde

han er ved 2cor i sin podcast lige nu

KH

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-11-10 19:23

[...]

kærlighed dækker en mangfoldighed af synder, så lad dig fylde af Guds
kærlighed, for de ser sikker på samme måde på dig og elsker dig alligevel

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 18-11-10 19:20

On 18 Nov., 19:23, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> kærlighed dækker en mangfoldighed af synder, så lad dig fylde af Guds
> kærlighed, for de ser sikker på samme måde på dig og elsker dig alligevel

hvorfor får man det så godt når man høre på Benny Hinn
det gør man fordi at bønnens ånd er nådens ånd
og det kommer ikke altid fra den overflade du ser nu i det kedelige
selskab
men det kommer fra deres timer i lønkamret
så det er ikke bare Benny Hinn som er styrken
men også alle dem i publikum som er aktive i deres lønkamre
og husk
at også en kondiløber kan føle sig frelst
men den Kristne ånd er endnu smukkere
og har en kundskab som også kondiløberen kan bruge
og det er at udnytte den energi som løsnes ved løb , til at komme
endnu dybere i bøn
og efter sådan en tur
er der ikke et eneste menneske i det selskab som er kedeligt

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-10 09:18

Lyrik skrev i

> Foreløbig finder jeg styrke i Benny Hinns ord
> på nettet! Han er en sand evangelist!

Han er jo ikke andet end en spiritistisk newage-forkynder, der opsøger
afdøde mennesker for at modtage "åndssalvelse" fra dem. Noget Bibelen helt
klart tager stærkt afstand fra.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Lyrik

Dato : 19-11-10 04:54

On 19 Nov., 09:17, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> Lyrik skrev inews:b3881cfc-286c-48ef-bc38-21967bc6e6ea@f20g2000yqi.googlegroups.com

> Han er jo ikke andet end en spiritistisk newage-forkynder, der ops ger
> afd de mennesker for at modtage " ndssalvelse" fra dem. Noget Bibelen helt
> klart tager st rkt afstand fra.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvor går Du hen?

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-10 13:18

Lyrik skrev i

[ ... ]
> Hvor går Du hen?

Ikke til døde mennesker!!

Fra : Lyrik

Dato : 19-11-10 14:16

On 19 Nov., 13:18, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> Lyrik skrev inews:505f76fd-5fd7-4120-8ae0-3235df44c264@c39g2000yqi.googlegroups.com
>
> [ ...  ]

> Ikke til døde mennesker!!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg spurgte ikke hvor du ikke gik hen, jeg spurgte hvor du positivt
går hen for at finde inspiration?

MvH
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-11-10 12:07

Lyrik skrev i

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg spurgte ikke hvor du ikke gik hen, jeg spurgte hvor du positivt
> går hen for at finde inspiration?

Og en del af svaret på det, er at fortælle hvor jeg ikke går hen.

Bibelen fortæller os ganske tydeligt at det er forkert at henvende sig til
afdøde mennesker. Og det er jo det Benny Hinn gør. Han går altså direkte
imod hvad Bibelen siger.

Fra : Lyrik

Dato : 21-11-10 17:08

On 21 Nov., 12:06, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> afdøde mennesker. Og det er jo det Benny Hinn gør. Han går altså direkte
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg takker for første del af dit svar og ser frem til anden del hvor
du fortæller om hvor du går hen og finder inspiration.

MvH
Jens

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 22-11-10 05:20

Den 22-11-2010 01:08, Lyrik skrev:
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg takker for første del af dit svar og ser frem til anden del hvor
> du fortæller om hvor du går hen og finder inspiration.

Hvorfor spilde tiden?

Du *ved* jo, af bitter erfaring, at svaret vil blive undvigende.

Det er meget nemmere at pege fingre ad katolicismen eller andre som ikke
lige falder i hans smag end at forsøge at retfærdiggøre det miskmask af
sammenblandinger han står for.

Ingen kan være ven med alle, men i den verden han befinder sig i skal
der både tales for folkekirken og for adventismen. Resultatet er forvirring.

Derfor får du ikke noget tydeligt svar på dit spørgsmål, for ingen kan
ikke blive inspireret så længe det hele handler om at rakke ned på andre.

Til gengæld vil jeg gerne give dig et bud på rigtig god inspiration. Tag
Ordsprogenes Bog. 31 gode kapitler med hamrende gode principper, som
virkelig kan inspirere enhver med lyst til at efterligne Salomo: søge
Guds visdom.

Et kapitel om dagen giver tankestof der er absolut tidløst/evigtgyldigt.

Henrik Blunck - Ruds Vedby
SEO for begyndere
http://seo-for-begyndere.blogspot.com

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-10 10:53

Henrik V Blunck skrev i

[ ... ]

Og endnu engang kan malka-disciplen alene komme med personangreb.

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-10 10:55

Lyrik skrev i

[ ... ]

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jeg takker for første del af dit svar og ser frem til anden del hvor
> du fortæller om hvor du går hen og finder inspiration.

Bibelen fortæller os at vi kan finde masser af inspiration ved at studere
Jesu liv og gerninger, og ved at studere naturen og dens vidundere.

Fra : Lyrik

Dato : 22-11-10 09:56

On 22 Nov., 05:19, Henrik V Blunck <hen...@blunck.dk> wrote:

> [...]
> Guds visdom.
>
> Et kapitel om dagen giver tankestof der er absolut tidløst/evigtgyldigt..
Ja der står meget godt i den. Sætningerne dukker op i min hukommelse
når jeg møder tilsvarende situationer i hverdagen.

To er bedre faren end én. Tretvundet snor brister ikke i hast. Giv den
segnende stærke drikke. o.m.a.

Når mennesket kravler ud af teologien, møder det medmennesket.<det er
mit eget ordsprog>

Mit liv er morsomt og belærende, synes jeg. De to venner jeg ser mest
er en jøde medlem af jødedommen og en fundamentalistisk sunnimuslim.
Selv betegner jeg mig nærmest som fundamentalistisk kristen. Dog med
et gran salt.
Så sker det at vi alle er i hus samtidig. Altså de mest fjendtlige
ideologier under samme tag. Og efter et minut er det alt sammen glemt.
Tilbage sidder tre medmennesker og munden går på alle som skidt fra en
spædekalv.
Det er virkelig morsomt at være med til. Og ret tankevækkende....altså
kan vi kravle ud af teoremerne, så kan vi mødes ligesom kattene, der
bekriger hinanden om dagen, men mødes til fredeligt samvær ved
aftenstid.
Gør man det så aftrapper man fjendskabet til noget man kan leve med og
alligevel være medmenneske.
Det er vigtigt at vi sammenligner de ståsteder vi er drysset ned i. Vi
har brug for hinanden som sammenligningsgrundlag. Hvis vi vil vide
mere.. Om menneskeheden.

MvH
Jens

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 22-11-10 23:54

Den 22-11-2010 17:56, Lyrik skrev:

> [...]
> Det er vigtigt at vi sammenligner de ståsteder vi er drysset ned i. Vi
> har brug for hinanden som sammenligningsgrundlag. Hvis vi vil vide

Bestemt. Man behøver ikke være enige om alt for at kunne være i stue sammen.

Fra : Lyrik

Dato : 22-11-10 09:58

On 22 Nov., 10:54, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
>
> Bibelen fortæller os at vi kan finde masser af inspiration ved at studere
> Jesu liv og gerninger, og ved at studere naturen og dens vidundere.
,,,,,,,,,,,,,,,,

Jo men intet menneske er en ø. Vi har også brug for medmenneskeligt
samvær af den positive slags, hvor man hygger sig sammen. jeg håber da
at du har gode venner du kan være sammen med.

MvH
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-11-10 19:01

Lyrik skrev i

[ ... ]
> Jo men intet menneske er en ø. Vi har også brug for medmenneskeligt
> samvær af den positive slags, hvor man hygger sig sammen. jeg håber da
> at du har gode venner du kan være sammen med.

Jo da, jeg har rigtig mange meget gode venner, rigtig mange bekendtskaber og
en meget stor omgangskreds. Og det er mennesker af mange forskellig slags,
både politisk og religøst, herunder et ganske betydeligt antal muslimer,
både af dansk og udenlandsk herkomst.

Som du skrev i et andet indlæg, så kan man virkelig få aflagt "fjendskabet"
når man mødes i samme stue

Jeg tror ikke der kan findes ret mange mennesker jeg ikke vil være i stue
med.