Fra : Kall, Mogens

Dato : 18-11-10 10:50

"Kall, Mogens" skrev ...

Sent: Monday, November 08, 2010, CET 12:32, GMT 11:32
Subject: Re: En spøjs hændelse -
Was: Valg af menighed - ...
11830 news:4cd7dfc9$0$23765$14726298@news.sunsite.dk
https://groups.google.com/group/dk.livssyn.kristendom/msg/f50a9eb18a4210de

News:
http://udfordringen.dk/art.php?ID=19400

=== citat start ===

Reinhardt Bonnke besøger Livets Ords Europarkonference

Den internationalt kendte tyske evangelist Reinhard Bonnke bliver en af
talerne ved Livets Ords Europarkonference i Uppsala i slutningen af juli
næste år.

[ ... artiklen er låst (indtil videre) ... ]

Tilføjet til udfordringen.dk: 17.11.2010, 11:19
Artiklen bragt i Udfordringen uge 46/2010

=== citat slut ====

Andagtsordet til i dag fra www.ucb.dk kommer "lidt" ind på emnet; idet der her
står bl.a. følgende:

(NB! Teksten i hæftet medskrevet *før* 25. aug 2010)

=== citat start ===

Torsdag 18. november (2010)

[ ... ]

.... Beretningen om Babelstårnet lærer os to ting. For det første, at mennesker,
som bestemmer sig for at gøre noget, ofte får succe; og for det andet, at du
ikke kan være forvisset om, at det er Guds vilje, du gør, blot fordi du har
succes. Ordet Babel (forvirring) betyder, at andre kan antage, du er på rette
vej, selv om du ikke er det. ...

=== citat slut ====

To skriftsteder "strejfer" i den forbindelse mit sind:

... (gjort mange helbredelser i Jesu navn er IKKE i sig selv endbetydende med
at læreren nødvendigvis er 100% korrekt; idet Jesus siger til denne gruppe
mennesker: "vig bort, I som øver *uret*") ...

Matt 7,22-23

samt ...

... (Vranglærere skal fremstå og gøre store tegn og undere for, om det er muligt,
at føre endog de udvalgte vild) ...

Matt. 24,24b

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael.
Last OUTPUT: 11750 news:4cbb572f$0$23763$14726298@news.sunsite.dk
Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11855

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-10 09:16

Kall, Mogens skrev i

[ ... ]
> Den internationalt kendte tyske evangelist Reinhard Bonnke bliver en
> af talerne ved Livets Ords Europarkonference i Uppsala i slutningen
> af juli næste år.

Du mener den tyske spiritiske newage-forkynder.

Han er *IKKE* evangelist for han forkynder *IKKE* evangeliet.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Kall, Mogens

Dato : 19-11-10 10:20

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse news:fqqFo.38241$NM2.23167@newsfe22.iad...
> Kall, Mogens skrev i
>
> [ ... ]
>
> Du mener den tyske spiritiske newage-forkynder.

Som det fremgik af mit indlæg, tager jeg afstand fra vedkommende pga. dennes
manglende afstandstagen overfor fremgangsteologien, da denne er en vranglære.

Men newage-forkynder er han nu altså ikke!

> Han er *IKKE* evangelist for han forkynder *IKKE* evangeliet.

Se ovenfor.

Website https://sites.google.com/site/kalltree1 File no: 11859

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-11-10 11:44

Kall, Mogens skrev i

[ ... ]
> Men newage-forkynder er han nu altså ikke!

Han *ER* en spiritistisk newage-forkynder.