Fryser og køleskab fra Harald Nyborg?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-11-10 12:42

Jeg overvejer disse to produkter fra Harald Nyborg:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5836&n=10

samt

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1678&n=10

Har nogen noget negativt at sige om dem?

Vi lægger vægt på støjsvaghed, holdbarhed og pris.

I en test i Tænk blev fryseskabet Whirlpool WV 1843 A+ NFW til 4'719,-
kr. kåret som vinder; er der mere value for money dér? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-11-10 13:03

Hans Paulin (6310) tastede følgende:

> Har nogen noget negativt at sige om dem?

Ups; havde ikke lige set dette:

"Nødvendig rumtemperatur: 16-32 grader"

De skal stå i et fritidshus hvor temperaturen kommer under 16 grader
til tider; hvilken betydning var det nu det ville få?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Elmand

Dato : 19-11-10 13:18

> [...]
>
> De skal stå i et fritidshus hvor temperaturen kommer under 16 grader til
> tider; hvilken betydning var det nu det ville få?

Det gælder mange køle/fryseskabe. -- Idet der er koldt i rummet, skal
kompressoren ikke køre så længe, dejligt, men så er der ikke kulde nok til
fryseren.
Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Hauge

Dato : 19-11-10 15:25

Den 19-11-2010 13:17, Elmand skrev:
> Det gælder mange køle/fryseskabe. -- Idet der er koldt i rummet, skal
> kompressoren ikke køre så længe, dejligt, men så er der ikke kulde nok til
> fryseren.

Men det gælder ikke skabe, som *kun* er fryser hhv. køleskab. Har du
prøvet at trykke på de links, der er i første indlæg i tråden?

Mvh Hauge

Fra : Preben

Dato : 19-11-10 15:18

Den 19.11.2010 kl. 13:03 skrev Hans Paulin <me@privacy.net>:

> [...]
>
> De skal stå i et fritidshus hvor temperaturen kommer under 16 grader til
> tider; hvilken betydning var det nu det ville få?

Hvorfor overhovedet have den tændt i et fritidshus, hvor der ikke er
beboere?
--
mvh/Preben

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-11-10 21:04

Preben skrev den 19-11-2010:
> Hvorfor overhovedet have den tændt i et fritidshus, hvor der ikke er beboere?

Fordi vi er derude regelmæssigt :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ABJ

Dato : 19-11-10 15:45

> Har nogen noget negativt at sige om dem?
>
> Vi lægger vægt på støjsvaghed, holdbarhed og pris.

Det skal du nok ikke regne med at få til den pris.

Husk at billige varer ikke er dårlige fordi de er billige, de er billige
fordi de er dårlige.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-11-10 21:07

ABJ har bragt dette til os:
> Det skal du nok ikke regne med at få til den pris.
>
> Husk at billige varer ikke er dårlige fordi de er billige, de er billige
> fordi de er dårlige.

Jeg har tidligere købt Wasco-produkter; de var både billige og gode.

Brødristere, pumpekander (fremragende), expreskogere, saftcentrifuger
(osse fremragende sammenlignet selv med 3 x så dyre produkter som vi
har haft flere af)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ebbe

Dato : 19-11-10 16:35

On Fri, 19 Nov 2010 12:41:56 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>
>I en test i Tænk blev fryseskabet Whirlpool WV 1843 A+ NFW til 4'719,-
>kr. kåret som vinder; er der mere value for money dér? :)

Jeg har Wasco,både fryser og køleskab fra H.N. ganke vist i en lidt
anden størrelse. Vædsken larmer i rørene, det lyder nærmest som en
orkan rundt gavlen. Jeg har ikke fået taget mig sammen til en
reklamation, og mon det hjælper ?
mvh Ebbe

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-11-10 17:30

"Ebbe" skrev i meddelelsen

> [...]

Jeg har byttet mange af slagsen på garantien - i mit tidliger erhverv.
De billige udgaver lever ikke op til dine kriterier...

Det afhænger jo af, hvad "Tænk" lagde vægt på

Afhænger af skabenes alder...

Fra : Ebbe

Dato : 19-11-10 18:50

Klip

16 måneder
mvh Ebbe

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-11-10 21:10

Ebbe tastede følgende:
> 16 måneder

Fuck! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-11-10 22:23

"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen

Ebbe tastede følgende:

> Fuck! :)

Måske, men garantien dækker en reparation...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-11-10 21:10

Mogens (K) forklarede:
> Jeg har byttet mange af slagsen på garantien - i mit tidliger erhverv.

Wasco?

> De billige udgaver lever ikke op til dine kriterier...

Ok...

> Det afhænger jo af, hvad "Tænk" lagde vægt på

Helt korrekt

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-11-10 22:26

> Wasco?

Ja

> Helt korrekt

Og?
Køw noget ordentlig tysk kram istedet, Hans. Vedr. de 16 grader har
eksempelvis en Bosch / Siemens model en sommerhusknap, som man anvender

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-11-10 00:44

Mogens (K) sendte dette med sin computer:
> Køw noget ordentlig tysk kram istedet, Hans.

Jow jow ;)

> Vedr. de 16 grader har
> eksempelvis en Bosch / Siemens model en sommerhusknap, som man anvender

Lækkert :)

Miele - som jeg ellers har været glad for - er godtnok dømt ude i alle
(opvaske- og vaskemaskine)områder :(

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-12-10 15:12

Mogens (K) forklarede den 19-11-2010:
> Køw noget ordentlig tysk kram istedet, Hans. Vedr. de 16 grader har
> eksempelvis en Bosch / Siemens model en sommerhusknap, som man anvender

Såen én hér:

http://www.bosch-home.dk/GSD34N11.html

har vel hverken automatisk afrimning eller sommerhusknap (der står i
det mindste ikke noget om det)?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-12-10 16:51

Hans Paulin (6310) har bragt dette til verden:
> Såen én hér:
>
> http://www.bosch-home.dk/GSD34N11.html
>
> har vel hverken automatisk afrimning

Svarer lige selv:

No "No frost" :

http://www.de3bedste.dk/p/12214-34/bosch/gsd34n11-fryseskab/

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-12-10 18:43

>har vel hverken automatisk afrimning eller sommerhusknap (der står i det
>mindste ikke noget om det)?

Det er køleskabet, som har finessen med sommerhusknappen...

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-12-10 18:52

Mogens (K) sendte dette med sin computer:
> Det er køleskabet, som har finessen med sommerhusknappen...

Ok.

Fandt osse to Bosch fryseskabe med samme finesse; de kostede dog 8'000+
kr. stykket.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-02-11 12:40

Efter mange tanker skrev Mogens (K):
> [...]
> Køw noget ordentlig tysk kram istedet, Hans. Vedr. de 16 grader har
> eksempelvis en Bosch / Siemens model en sommerhusknap, som man anvender

Har li ringet til Bosch/Siemens: knappen flytter kun et par grader, så
i de måske 6 grader vi af og til har er det umuligt at noget i fryseren
overlever...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-11-10 21:08

Ebbe formulerede spørgsmålet:
> Vædsken larmer i rørene, det lyder nærmest som en
> orkan rundt gavlen. Jeg har ikke fået taget mig sammen til en
> reklamation, og mon det hjælper ?

Lyder ikke godt (sic!) - troede man kunne regne med mærkningen (db)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lars Clement

Dato : 20-11-10 13:37

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> I en test i Tænk blev fryseskabet Whirlpool WV 1843 A+ NFW til 4'719,- kr.
> kåret som vinder; er der mere value for money dér? :)

Hej Hans
Køleskabet skal du slukke når det bliver koldt ellers brænder du det af.
Fryseren er ligeglad med udetemp. Har testet det på egen tegnebog i en
uopvarmet garage

--
venligst

Lars Clement

indsætmitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : Gamle

Dato : 20-11-10 14:00

Lars Clement wrote:
> Hej Hans
> Køleskabet skal du slukke når det bliver koldt ellers brænder du det
> af. Fryseren er ligeglad med udetemp. Har testet det på egen tegnebog
> i en uopvarmet garage

Det er godt mine 3 forskellige køleskab (2 wasco 1 electrolux) ikke vidste
det. De fungerede fremragende i mine fortelte i campingvognen (fast helår og
vintercamping.
Og man kan roligt købe Wasco skabe. De fungerer også i frostvejr.

Mvh.
Torben

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 20-11-10 23:01

Lars Clement har bragt dette til os:
> Køleskabet skal du slukke når det bliver koldt ellers brænder du det af.
> Fryseren er ligeglad med udetemp. Har testet det på egen tegnebog i en
> uopvarmet garage

Lyder ikke godt! :-/

Men som Mogens siger skal jeg nok kigge efter en "sommerhus-knap"

Hans
www.zofiaoghans.dk