Jord til printer
Fra : Jan Larsen

Dato : 18-11-10 10:33

Hej

Jeg har en gammel stor, laser industri printer som har
et almindeligt strømstik med jord.
(den har EDB stik, dvs skrå ben)

Må man fjerne jord benet ?

(fordi jeg vil flytte printeren hen hvor ... hvor der ikke er et jord
stik)

Mvh
Jan Larsen

Fra : Max

Dato : 18-11-10 18:42

Hej Jan

> Må man fjerne jord benet ?

Prøv at spørge i dk.teknik.el

Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-11-10 18:44

"Jan Larsen" <jan.larsen.22@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Må man fjerne jord benet ?

Det vil du nok kunne få et bedre svar på i el-gruppen, hvor der er en
del med viden på det område:

News:dk.teknik.el

Jan

Fra : Elmer

Dato : 18-11-10 21:01

Den 18-11-2010 18:33, Jan Larsen skrev:
> [...]
> (den har EDB stik, dvs skrå ben)
>
> Må man fjerne jord benet ?
>
> (fordi jeg vil flytte printeren hen hvor ... hvor der ikke er et jord

Du kan roligt fjerne jordbenet, men du kan måske mærke at det "kilder"
når du rører printeren, og du må endelig ikke tilslutte printerkablet
til pc mens stikket er i kontakten. Din PC kan ikke lide at blive "kildet".
Elmer

Fra : CC

Dato : 19-11-10 09:38

Den 18-11-2010 21:00, Elmer skrev:

> [...]
> når du rører printeren, og du må endelig ikke tilslutte printerkablet
> til pc mens stikket er i kontakten. Din PC kan ikke lide at blive "kildet".
"kilder" det, så vend stikproppen en halv omgang i stikkontakten.

Fra : Max

Dato : 19-11-10 12:00

Hej CC

> "kilder" det, så vend stikproppen en halv omgang i stikkontakten.

Eftersom at det er Y kondensatorene der laver kilderiet,
ja så har det ingen virkning på det.

Max

Fra : Per Jensen

Dato : 20-11-10 21:59

On 19/11/10 12.00, Max wrote:
> Hej CC

> Eftersom at det er Y kondensatorene der laver kilderiet,
> ja så har det ingen virkning på det.

Jo da. Hvis Y-kondensatorene i PC'en og Printeren pludselig er i fase,
så kilder det ikke længere når du sætter kablet i...

// Per.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-11-10 23:52

Per Jensen wrote:

> Jo da. Hvis Y-kondensatorene i PC'en og Printeren pludselig er i fase,
> så kilder det ikke længere når du sætter kablet i...

Jeg har aldrig haft jord på noget af mit IT-grej. Jeg er ellers følsom nok,
men har aldrig oplevet noget kildren ved berøring af kabinetterne. Og har
aldrig haft andre problemer på grund af manglende jording.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk