Limning af hank på porcelænskrus
Fra : Martin Larsen

Dato : 18-11-10 12:22

Hej gruppe

Jeg har et porcelænskrus med affektionsværdi hvor jeg lige fik knækket
hanken af. Bruddet er tæt ved basen af kruset og så perfekt at man stort
set ikke kan se det når man holder hanken op mod. Der er ingen skår.

Kan man lime hanken forsvarligt på så man ikke lige pludselig sidder med
et varmt krus te i skødet?

Hvad skal man i så fald lime med?

Hilsen
Martin

Fra : John V.

Dato : 18-11-10 12:36

Den 18-11-2010 12:21, Martin Larsen skrev:
> [...]
> skår.
>
> Kan man lime hanken forsvarligt på så man ikke lige pludselig sidder

Epoxylim skulle nemt kunne klare det.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : CC

Dato : 18-11-10 17:46

> [...]
> set ikke kan se det når man holder hanken op mod. Der er ingen skår.
>
> Kan man lime hanken forsvarligt på så man ikke lige pludselig sidder med

Da jeg var dreng, havde vi en tilsvarende situation. Min fortalte at
skårene skulle "klinkes" sammen.
Når jeg Googler på "klinket sammen" fås dette hit: http://www.klinkning.dk/

Fra : Aksel

Dato : 18-11-10 19:57

"CC" <cc@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg var dreng, havde vi en tilsvarende situation. Min fortalte at
> skårene skulle "klinkes" sammen.
> Når jeg Googler på "klinket sammen" fås dette hit:
> http://www.klinkning.dk/

Vi har nogle thekopper af fajance, hvis hanke for over 20 år siden blev
limet fast med Araldit.
Trods flittigt brug holder de endnu.
Mvh
Aksel

Fra : Elmer

Dato : 18-11-10 20:58

Den 18-11-2010 19:56, Aksel skrev:
> "CC"<cc@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har nogle thekopper af fajance, hvis hanke for over 20 år siden blev
> [...]
Jeg tror det gerne, at det holder endnu. Men araldit bliver blød ved
opvarmning. 70-80 gr er nok. Jeg tør ikke bruge det til te/kaffe-krus
Elmer

Fra : John V.

Dato : 21-11-10 19:15

Den 18-11-2010 20:58, Elmer skrev:

> Jeg tror det gerne, at det holder endnu. Men araldit bliver blød ved
> opvarmning. 70-80 gr er nok. Jeg tør ikke bruge det til te/kaffe-krus
> Elmer
Der er forskellige udgaver af Araldit, men Locktite laver også en masse
forskellige typer.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-11-10 10:27

John V. wrote:

> Der er forskellige udgaver af Araldit, men Locktite laver også en masse
> forskellige typer.

Ja det så i går da jeg var i Harald Nyborg. Jeg købte noget fra Locktite
som tåler op til 100C efter hærdning.

Fra : Aksel

Dato : 23-11-10 13:25

"Elmer" <elmer@engineer.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det gerne, at det holder endnu. Men araldit bliver blød ved
> opvarmning. 70-80 gr er nok. Jeg tør ikke bruge det til te/kaffe-krus
> Elmer

Det er nu ikke vores erfaring. Der er drukket 1000-vis af kopper skoldhed
the af vores kopper med Araldit-limede hanke, og de er stadig i brug. Noget
andet er, om den lim, vi brugte dengang - den langsomt hærdnende, og såvidt
jeg husker, hærdnede vi dem i en lun ovn - er meget forskellig fra den man
laver idag, som er hurtigt tørrende.
Mvh
Aksel