Hvem laver gode senge?
Fra : Steen Suder

Dato : 17-11-10 22:20

Vi vil købe nye senge, men siden vi ikke gør den slags så tit, vil jeg
gerne høre om jeres erfaringer med typer og mærker.

Jeg har f.eks. kig på en Wonderland Melody med ben, gavl og
latextopmadras til ca. 25kkr (ej elevation) og dette er sådan ca. niveauet.
Den virker god.

Hvad er godt? Hvad er skidt?

--
Steen Suder

Fra : Henning

Dato : 17-11-10 23:27

On Wed, 17 Nov 2010 22:20:19 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>Vi vil købe nye senge, men siden vi ikke gør den slags så tit, vil jeg
>gerne høre om jeres erfaringer med typer og mærker.

Leder du efter senge eller madrasser? Der er tale om to forskellige
ting
Generelt er der kun at sige - prøv dig frem! Madrassen der er perfekt
til mig kan være forfærdelig for dig! Husk dog at pris og kvalitet
følges ad...

Fra : Petersen Michael

Dato : 18-11-10 18:22

Steen Suder wrote:
> [...]
>
> Jeg har f.eks. kig på en Wonderland Melody med ben, gavl og
> latextopmadras til ca. 25kkr (ej elevation) og dette er sådan ca.

Jeg er meget glad for Wonderland, incl. den service jeg har fået - ombytning
/ ændring af madrass hårdhed UB.
For mit vedkommende slår det Jensen med flere længder.
Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 18-11-10 18:38

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har f.eks. kig på en Wonderland Melody med ben, gavl og latextopmadras
> til ca. 25kkr (ej elevation) og dette er sådan ca. niveauet.

Hva du enn gjør, velg elevasjon! Den betaler seg tilfold tilbake!
Vi kjøpte våres i sommer og har sovet som et barn siden.... ;)

--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Marianne

Dato : 18-11-10 20:19

> Hva du enn gjør, velg elevasjon! Den betaler seg tilfold tilbake!
> Vi kjøpte våres i sommer og har sovet som et barn siden.... ;)
>
> --
> Grethe

Det vil jeg gerne høre lidt mere om. Jeg kan godt se, at elevation kan være
fint, hvis man fx vil sidde og læse i sengen, men når man sover slår man
velsagtens elevationen fra og ligger i en flad seng? Det forestiller jeg mig
i hvert fald - så hvad gør elevationen så??

mvh
Marianne

Fra : Grethe Hoff

Dato : 18-11-10 22:38

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> man velsagtens elevationen fra og ligger i en flad seng? Det forestiller
> jeg mig i hvert fald - så hvad gør elevationen så??

Du kan også kun heve fotenden, det er bedre enn å ligge flat. Vi sover
iallfall godt.

Når man bli litt eldre (som vi er), er det godt å ha en slik seng hvis man
blir syk. Er jeg forkjølet, er det også godt å kunne sitte å sove, man blir
ikke så tett i nesen og bihulene.
Men det er som du sier, veldig fint når man vil lese på sengen.
Så, godnatt, nu går vi til vår elevasjonsseng.
--
Grethe

Fra : Henning

Dato : 19-11-10 15:45

>Hva du enn gjør, velg elevasjon! Den betaler seg tilfold tilbake!

Elevationsseng er vist forbeholdt gruppen af menesker over den
seksuelt aktive alder...

Fra : Grethe Hoff

Dato : 21-11-10 16:31

> Elevationsseng er vist forbeholdt gruppen af menesker over den
> seksuelt aktive alder...

Ikke det jeg vet....min søn og hans kjæreste valgte det samme....og de er
altså *nogen* år yngre enn foreldre generasjonen. ;)

Fra : uh

Dato : 30-11-10 11:17

"Grethe Hoff" skrev i meddelelsen

> [...]

Ikke det jeg vet....min søn og hans kjæreste valgte det samme....og de er
altså *nogen* år yngre enn foreldre generasjonen. ;)

Elevation er en funktion man kan bruge eller lade være, men da man typisk
har sin seng i mange år, valgte vi det, bl.a. fordi man jo ikke ved hvad
fremtiden bringer af behov for løftet fodende eller hovedende. Det kan være
meget brugbart ved forskellige dårligdomme at man kan løfte den ene eller
anden ende. Og ja, så er der bekvemmeligheden ved at kunne læse med
lidt/meget hævet forende, men jeg selv s o v e r altid på den sænkede, flade
seng.

Vi kan anbefale Tempur-madrasserne som vi selv har, de er behagelige,
støtter godt hvor kroppen ligger, ved evt. "længere liggetid" - altså
sygdom - er man ikke så udsat for liggesår. Læs selv om dem her:
http://www.tempur.dk/

Een ting som måske ikke alle synes om ved dem: da de jo er
temperaturfølsomme, bevirker det at de i et koldt rum er ret hårde, lige når
man lægger sig ned på dem, men de bliver jo hurtigt tilpasset og selv synes
vi det er helt ok selv om vi ikke varmer rummet op. Man kan jo bruge et
varmetæppe til at lune lidt i starten, hvis man er kuldskær.

mvh uh

Fra : Henning

Dato : 30-11-10 22:29

>Elevation er en funktion man kan bruge eller lade være, men da man typisk
>har sin seng i mange år, valgte vi det, bl.a. fordi man jo ikke ved hvad
Elevationsenge er lig seperate madrasser, seperate lagener, seperater
dyner. Slut med intimitet, samvær, "ligge i ske". Du kan lige så godt
stille sengene i hvert sit rum!

Fra : uh

Dato : 01-12-10 10:37

"Henning" skrev i meddelelsen

> [...]
Elevationsenge er lig seperate madrasser, seperate lagener, seperater
dyner. Slut med intimitet, samvær, "ligge i ske". Du kan lige så godt

Det passer ikke i vort tilfælde Henning. Vore senge står ved siden af
hinanden, og vore madrasser er så tætte at du dårligt kan få en hånd presset
ned imellem. Når man ikke har løftet en af enderne, er begge senge/madrasser
at sammenligne med een stor madras og man kan sagtens ligge i ske og "alt
det andet" .
mvh. uh

Fra : Petersen Michael

Dato : 01-12-10 21:39

Henning wrote:
> Elevationsenge er lig seperate madrasser, seperate lagener, seperater
> dyner. Slut med intimitet, samvær, "ligge i ske". Du kan lige så godt
> stille sengene i hvert sit rum!

Pjat, men ja de glider lidt fra hinanden, og en kan havne i revnen..
En fordel er at man kan støde fra med et ben på den kant

Man kan også kører med en stor topmadras, og "dual styret" elevation

Fra : Elmer

Dato : 18-11-10 20:54

Den 17-11-2010 22:20, Steen Suder skrev:
> [...]
>
> Jeg har f.eks. kig på en Wonderland Melody med ben, gavl og
> latextopmadras til ca. 25kkr (ej elevation) og dette er sådan ca. niveauet.

Det er svært at sige. Var det ikke i kontant at de prøvede billigt mod
dyrt, og fandt at ikea moddellen til et par tusinde var akurart ligeså
god som den dyre! Ikke for at reklamere, men Ikea madrasser (ikke de
aller billigste) er faktisk gode!
Og mange sover jo kanon på en madras på gulvet eller et par ølkasser.
Elmer