Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
manipuleret billede
Fra : henrik

Dato : 19-11-10 20:34

Fra : Soeren Friberg

Dato : 19-11-10 20:40
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-10 23:02

"Soeren Friberg" <hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse
news:4ce6d297$0$23759$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 19-11-2010 20:34, henrik skrev:
>> er det sammensat eller.........
>> http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00605/bilbombe_i_Vejle1_605706o.jpg
>>

> Ja 100% sikkert flere billeder.

200% - ingen højere

--
kajo

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-11-10 13:10

Den 19-11-2010 20:40, Soeren Friberg skrev:

> Ja 100% sikkert flere billeder.

http://www.freeimagehosting.net/uploads/89ba942766.jpg

Jeg finder denne detalje som bevis for min påstand.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-10 13:50

> http://www.freeimagehosting.net/uploads/89ba942766.jpg
>
> Jeg finder denne detalje som bevis for min påstand.

Det må du gerne forklare lidt nærmere, jeg kan ikke se hvad du mener.
Det siges godt nok at et billede siger mere end tusind ord, men her ville et
par ord hjælpe.

--
kajo

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-11-10 13:55

Den 20-11-2010 13:50, kajo < skrev:
> [...]
> Det siges godt nok at et billede siger mere end tusind ord, men her ville et

Ved den hvide streg er lygten sat dårligt ind. Der er ikke disse buer de
øvrige steder på lygten.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-11-10 14:02

Den 20-11-2010 13:55, Soeren Friberg skrev:

> Ved den hvide streg er lygten sat dårligt ind. Der er ikke disse buer de
> øvrige steder på lygten.

Billedet er i øvrigt muligvis sat sammen af 3 billeder og ikke 2, men
der er ret få pixel at arbejde med her. Som nævnt er også perspektivet
en fysisk umulighed. Prøv blot at lege med forsvindingspunkter.

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-10 14:31

> Billedet er i øvrigt muligvis sat sammen af 3 billeder og ikke 2, men der
> er ret få pixel at arbejde med her. Som nævnt er også perspektivet en
> fysisk umulighed. Prøv blot at lege med forsvindingspunkter.

I et andet indlæg har jeg henvis til dette foto:
http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00606/No_name_606005o.jpg
- og dette filmklip:
http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1451896.ece
- begge steder er lygten med.

--
kajo

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-11-10 14:54

Den 20-11-2010 14:30, kajo < skrev:
> "Soeren Friberg"<hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse

> I et andet indlæg har jeg henvis til dette foto:
> [...]
Ja og med samme "fejl".

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-10 18:22

> Ja og med samme "fejl".

Hvis jeg forstår dig ret, så skulle filmsekvensen også være manipuleret.

Det er holder åltså ikke.

--
kajo

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-11-10 18:30

Den 20-11-2010 18:21, kajo < skrev:
> "Soeren Friberg"<hushovmesteren@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg forstår dig ret, så skulle filmsekvensen også være manipuleret.
>
> Det er holder åltså ikke.

Næ, det mente jeg ikke. Når "fejlen" (som jeg jo nu satte i "") gentager
sig sådan, kan det jo ikke være en fejl.

Jeg mener til gengæld perspektivet er meget underligt, men sagen er jo
noget anderledes og opklarende, når vi nu også ser andre billeder og
videoen. De taler til fotografens forsvar, må jeg nok indrømme.

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-10 19:02

> [...]

> noget anderledes og opklarende, når vi nu også ser andre billeder og
> videoen. De taler til fotografens forsvar, må jeg nok indrømme.

Ja jeg giver dig ret i, at dete er et vildt underligt perspektiv.

--
kajo

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-10 14:11

> Ved den hvide streg er lygten sat dårligt ind. Der er ikke disse buer de
> øvrige steder på lygten.

Det holder vist ikke. Hvis lygten skulle være kopieret ind, så ville det
samme gælde for grenene til højre for lygten.
Man kan se grenen gennem lygten.

--
kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-11-10 23:48

On 2010-11-20 14:11:24 +0100, "kajo" <<- - ->> said:

> Det holder vist ikke. Hvis lygten skulle være kopieret ind, så ville det
> samme gælde for grenene til højre for lygten.
> Man kan se grenen gennem lygten.

Det kan ikke lade sig gøre at indkopiere elementer som dybdeuskarpe, da
de ikke har en skarp kontur.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-11-10 09:22

On 2010-11-19 20:34:23 +0100, "henrik" <nomail@mail.dk> said:

> er det sammensat eller.........
> http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00605/bilbombe_i_Vejle1_605706o.jpg

Nej, det er ikke sat sammen af flere billeder, eller på anden måde
manipuleret, det er optaget med en tele, som pakker perspektivet.

Fra : Robert Piil

Dato : 20-11-10 10:46

Den 20-11-2010 09:22, Niels Riis Ebbesen skrev:

> Nej, det er ikke sat sammen af flere billeder, eller på anden måde
> manipuleret, det er optaget med en tele, som pakker perspektivet.

Enig.

--
Robert Piil

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-11-10 11:38

On 2010-11-20 10:45:40 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk> said:

> Enig.

Man kan bare snuppe en kopi af billedet, og den kan man så forstørre op
i PhotoShop, og så vil man straks kunne se små fejl langs med konturen
af de elementer, der evt. skulle være indkopieret.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 20-11-10 13:01

Den 20-11-2010 11:38, Niels Riis Ebbesen skrev:

> Man kan bare snuppe en kopi af billedet, og den kan man så forstørre op
> i PhotoShop, og så vil man straks kunne se små fejl langs med konturen
> af de elementer, der evt. skulle være indkopieret.

Præcis og det er, hvad der også er

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-11-10 17:37

On 2010-11-20 13:00:41 +0100, Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> said:

> Præcis og det er, hvad der også er

Nej der er netop ikke noget at komme efter.

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-10 12:41

> Nej, det er ikke sat sammen af flere billeder, eller på anden måde
> manipuleret, det er optaget med en tele, som pakker perspektivet.

Jeg er enig med dig. Mit indlæg med 200%, var en joke (jeg glemte så lige
en smiley).
Jeg kan heller ikke se nogen grund til at en proff. fotograf, skulle begynde
at fuske med et så ligegyldigt billede.
I så fald skulle hans venner i PF nok komme efter ham.

Her et andet billede:
http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00606/No_name_606005o.jpg

Her et filmklip, hvor man kan se at billedet er taget på lang afstand,
henover et hustag.

Fra : Jens G

Dato : 20-11-10 09:27

On Fri, 19 Nov 2010 20:34:23 +0100, "henrik" <nomail@mail.dk> wrote:

>er det sammensat eller.........
>http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00605/bilbombe_i_Vejle1_605706o.jpg

Det ser underligt ud, og taget skråt oppefra.

Umiddelbart ser det ud som om mændene er sat ind, fordi de virker alt
for små i forhold til den blå bil. På den anden side synes jeg ikke de
virker små i forhold til deres nære omgivelser.

Og kigger man på de bagerste biler, så virker de da endnu større end
den blå.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Kenneth

Dato : 20-11-10 12:06

"henrik" <nomail@mail.dk> skrev i en meddelelse
> er det sammensat eller.........
> http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00605/bilbombe_i_Vejle1_605706o.jpg
>

> tjaa, snakken går da lige her :
> http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=8&t=37391
>

> henrik
Det er godt dårligt lavet - perspektivet er jo helt forkert, med mindre det
er lego mænd i forgrunden )))
// Kenneth

Fra : Kent Hald

Dato : 20-11-10 12:04

"henrik" <nomail@mail.dk> skrev i meddelelsen
> er det sammensat eller.........
> http://multimedia.ekstrabladet.dk/archive/00605/bilbombe_i_Vejle1_605706o.jpg

Asfalten bag hækken ser ud til at være højere end fliserne foran hækken.
Manden i den mørke dragt, står 3-4 m. foran hækken,
men det øverste bræt i rækværket går ud foran manden.
Så det er helt sikkert manipuleret, jeg tror ikke et teleobj. vil forvrænge
billedet så meget.

Mvh. Kent