WIFI og pc i campingvogn
Fra : Lars Clement

Dato : 19-11-10 11:53

Hej gruppe
på mange pladser er der internet. Men man skal tæt på signalet når ens cv er
med alusider.
nu foresstiller jeg mig at man kunne hive signalet fra pladsen ind i vognen
via antennen og derfra til min bærbare !!! Men Hvordan ???
er der nogen der har erfa med det ?

--
venligst

Lars Clement

indsætmitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-11-10 15:15

Lars Clement har bragt dette til os:
> [...]
> nu foresstiller jeg mig at man kunne hive signalet fra pladsen ind i vognen
> via antennen og derfra til min bærbare !!! Men Hvordan ???

Jeg har nogle gange klaret det ved at slukke for labtoppens interne
Wifimodul og så brugt et løst USB Wifimodul og en USB forlænger, der
fører selve Wifimodulet op oven på taglugen (der er normalt alligevel
plads pga. af tvangsudluftning ved taglugen). Løsningen er slevf. ikke
regnsikker. Er det ikke nok kunne du overveje:
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/
:')
vh
Jan
--
Jan Bøgh
Fotos: http://album.boegh.net

--
Jan Bøgh
fotos: http://album.boegh.net

Fra : Lars Clement

Dato : 19-11-10 20:02

"Jan Bøgh" <nospam@nospam.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> af tvangsudluftning ved taglugen). Løsningen er slevf. ikke regnsikker. Er

Hej Jan Det var da lige det !!!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-11-10 22:18

"Lars Clement" wrote in message

> [...]
> af tvangsudluftning ved taglugen). Løsningen er slevf. ikke regnsikker. Er

Hej Jan Det var da lige det !!!

--
venligst

Lars Clement

indsætmitefternavn@hejlsnet.dk

Og ligger du for langt fra pladsens sender kan du tape USB-donglen fast i
midten af en parabol-antenne og rette den ind mod senderen.
Det kan give dig meget større rækkevidde

Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Lars Clement

Dato : 22-11-10 15:38

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> midten af en parabol-antenne og rette den ind mod senderen.
> Det kan give dig meget større rækkevidde

nu er jeg for alvor klar til næste sæson. tænk aldrig mere sidde på
klapstole i nærheden af senderen, mens man bliver nidstirret af folk der
tror man er vindueskigger eller pædofil

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-11-10 18:13

> [...]
nu er jeg for alvor klar til næste sæson. tænk aldrig mere sidde på
klapstole i nærheden af senderen, mens man bliver nidstirret af folk der

Næh - nu kan du pænt komme hjem fra ferie som næsten total blegfis - kun
godt solskoldet i nakken.
Lissom os andre

Fra : Mogens Jensen

Dato : 24-11-10 17:28

og hvis du ikke giver at lave den selv, så kan en god
udendørs vandtæt antenne købes for små penge.
se det store udvalg her

http://www.wimo.com/cgi-bin/verteiler.pl?url=wlan-richtantennen-aussen_d.html

--
Mvh. Mogens Jensen