kompostpulver
Fra : cykelsmeden

Dato : 16-11-10 16:52

I et foredrag om skovbrug, blev omtalt et kompostpulver, som forøgede
komposteringsomsætningshastigheden voldsomt. Desværre var der ikke
mulighed for spørgsmål. Det skulle kunne købes i specialforretninger.

Nogen her, som ved hvad der blev talt om?

//finn
- iøvrigt flot ord: komposteringsomsætningshastigheden

Fra : Ralph

Dato : 16-11-10 17:41

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> - iøvrigt flot ord: komposteringsomsætningshastigheden

Du kan se her, men du er nok nødt til at maile, der står ikke meget på
siden:

http://www.plocher.dk/produktkategorier.php?parent=37

--
Ralph

Fra : Essox

Dato : 17-11-10 09:13

Den 16-11-2010 17:40, Ralph skrev:
> "cykelsmeden"<news@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan se her, men du er nok nødt til at maile, der står ikke meget på
> siden:
>
> http://www.plocher.dk/produktkategorier.php?parent=37

Virker ikke, har prøvet det, du skal tilsætte pulveret og vande din
kompost, jeg har ikke kunnet se nogen forskel.

Fra : Ralph

Dato : 17-11-10 18:09

"Essox" <essox@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Virker ikke, har prøvet det, du skal tilsætte pulveret og vande din
> kompost, jeg har ikke kunnet se nogen forskel.

Nu ville jeg lige være flink og google, men måske man i fremtiden kun skal
svare på noget men VED noget om, beklager.

--
Ralph

Fra : Tom Andersen

Dato : 17-11-10 18:27

> [...]
> mulighed for spørgsmål. Det skulle kunne købes i specialforretninger.
>
> Nogen her, som ved hvad der blev talt om?

Nu nævner du skovbrug - generelt forløber kompostering hurtigst, hvis der er
"det rigtige" forhold imellem kulstof og kvælstof.
Ved kompostering af træflis eller lignende kulstofrige og kvælstoffattige
materialer, vil tilførsel af kvælstof "sætte fut i fejemøget".
Måske er det et kvælstofholdigt "pulver", som de sælger....?

ammoniumnitrat (kan vist være svært at få fat i p.g.a. misbrug til bomber),
kalksalpeter (god erfaring haves - bruger det til at lave drivhusvanding),
hønsemøg (god erfaring haves), kød- og benmel er alle materialer, som kan
bruges til formålet :)

Tom

Fra : Max

Dato : 17-11-10 19:10

Hej Finn

> Nogen her, som ved hvad der blev talt om?

At nogen vil spinde guld på noget kvælstof.

Max

Fra : cykelsmeden

Dato : 17-11-10 19:27

Den 17-11-2010 19:10, Max skrev:

> At nogen vil spinde guld på noget kvælstof.
Jeg kan af alle indlæg forstå at min holdning er ret generel

//finn

Fra : PA

Dato : 23-11-10 21:52

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kan af alle indlæg forstå at min holdning er ret generel
>
> //finn

Den billige og gode måde er,
Urea=kvælstof
og havekalk.
en til to håndfulde af hver til en kubikmeter kompost.

MVH Per

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 23-11-10 22:03

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev>
> - iøvrigt flot ord: komposteringsomsætningshastigheden

Det er ikke flot, det er dobbelt. Kompostering er omsætning og omvendt, de
kan kun hver for sig have en hastighed

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : cykelsmeden

Dato : 24-11-10 22:54

Den 23-11-2010 22:02, Preben R. Sørensen skrev:

> Det er ikke flot, det er dobbelt. Kompostering er omsætning og omvendt,
> de kan kun hver for sig have en hastighed
LOL

//finn