Aflysning af charterrejse
Fra : Frk.keller

Dato : 15-11-10 16:57

Jeg vil høre, om I kan give mig vejledning vedr. en ændring i min
pakkerejse.

Vi er 4 personer, som har købt en charterrejse hos Tyrkiet Eksperten
til Sharm el Sheikh den 9. december, men vi er d.d. blevet gjort
opmærksomme på, at vi ikke kan komme afsted med det fly (Citat af mail
fra rejsebureauet: "Transavia oplyser at de aflyser alle rutefly fra
danmark fra 1/11-2010, men gennemfører deres charter afgange indtil
1/4-2011. Vi har derfor forgæves forsøgt at få en bekræftelse fra
Transavia på, at de gennemfører vores charter afgange til Egypten hen
over vinteren. Dette har desværre ikke har kunne lade sig gøre, da
Transavia forholder sig totalt passive, og vi har derfor set os
nødsaget til at annulere kontrakten med dem på disse ruter og finde et
andet flyselskab der kan flyve vores gæster til/fra Egypten. Vi har
derfor arbejdet hårdt på at finde et alternativt flyselskab der kunne
flyve samme dato, men desværre uden held. Vi har derfor følgende
muligheder til jer....".

Vi får tilbud om at rejse 2 dage senere med et andet flyselskab, men
det går så ud over 2 arbejdsdage for mit vedkommende, hvor jeg mister
løn for ca. 20 timer.

Hvis vi siger ja til dette tilbud om at rejse 2 dage senere (hvis jeg
kan "sælge" mine vagter på jobbet), kan jeg så kræve en kompensation
for tabt arbejdsfortjeneste? Min rejse bliver jo pludselig over kr.
3.000 dyrere for mig, da jeg ikke får løn for de to dage.

Kan jeg kræve kompensation pga. tabt arbejdsfortjeneste?

På forhånd tak for svar....

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-11-10 08:33

"Frk.keller" <frk.keller@gmail.com> wrote in message

> Kan jeg kræve kompensation pga. tabt arbejdsfortjeneste?

Nej, men du kan sige nej tak til tilbuddet og få pengene tilbage.

Fra : Jet

Dato : 16-11-10 01:33

On 16 Nov., 01:57, "Frk.keller" <frk.kel...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 3.000 dyrere for mig, da jeg ikke får løn for de to dage.
>
> Kan jeg kræve kompensation pga. tabt arbejdsfortjeneste?

Du kan tage 2 sygedage og lad være med at fortælle nogen hvor du skal
hen i din ferie.

Fra : Krabsen

Dato : 16-11-10 09:49

Den 16-11-2010 09:32, Jet skrev:

> Du kan tage 2 sygedage og lad være med at fortælle nogen hvor du skal
> hen i din ferie.

Og komme rigtig godt og grundigt i fedtefadet, hvis noget kikser..

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-11-10 10:33

Den 16-11-2010 09:49, Krabsen skrev:

> Og komme rigtig godt og grundigt i fedtefadet, hvis noget kikser..
livet består udelukkende af risici!
- det gælder bare om at vælge hvilke.
//finn

Fra : jp

Dato : 17-11-10 08:16

> [...]
> 3.000 dyrere for mig, da jeg ikke får løn for de to dage.
>
> Kan jeg kræve kompensation pga. tabt arbejdsfortjeneste?

Har tyrkietekspressen aflyst rejsen. Hvis de ikke har hvad er så
problemer. 
Jesper
--
jo

Fra : ABJ

Dato : 17-11-10 11:46

> Har tyrkietekspressen aflyst rejsen. Hvis de ikke har hvad er så
> problemer. 
> Jesper
> --
> jo

Hvis de har ændret den til to dage senere er den vel principielt aflyst da
du får et andet produkt end det du har bestilt.

Fra : oz3bto

Dato : 17-11-10 13:20

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Hvis de har ændret den til to dage senere er den vel principielt aflyst da
> du får et andet produkt end det du har bestilt.

Vi skulle på skiferie for 2 år siden... En ny færge som vi skulle sejle med
var endnu ikke klar og vi skulle så med en anden færge lidt sener og som
skulle sejle i længere tid .. Dette var nok ændring til at vi kunne få alle
penge retur