Bugsering ved 30 km/t?
Fra : Jawalfa

Dato : 15-11-10 20:15

Hej.
Kunne ikke lige finde den helt rigtige gruppe at spørge i, men i er vant til
at have noget på krogen, så mon ikke svaret kan findes her?
Jeg har fået en reservedelsbil forærende og spørgsmålet er, om jeg må
bugsere den hjem på en autotrailer med 30 km/t, da den samlede vægt
overstiger hvad jeg må køre med på min krog. Jeg må trække 1200 kilo på
krogen, reservedelsbil og trailer vejer ca. 1600 kilo.
Håber i ligger inde med svaret.
Mvh
Jarl
--
Wilk egoistvogn fra 1982 til salg.

Fra : Leif Neland

Dato : 15-11-10 20:56

Den 15-11-2010 20:14, Jawalfa skrev:
> [...]
> overstiger hvad jeg må køre med på min krog. Jeg må trække 1200 kilo på
> krogen, reservedelsbil og trailer vejer ca. 1600 kilo.

Hvad er forskellen imellem at trække og bugsere?

Leif

Fra : PostMan

Dato : 15-11-10 21:42

Jawalfa formulerede mandag:
> [...]
> jeg må køre med på min krog. Jeg må trække 1200 kilo på krogen,
> reservedelsbil og trailer vejer ca. 1600 kilo.

Hejsa

Nej det må du ikke.

Hvis du skal bugser trailer ved 30 km/t (det har min svoger dog fået
bøde for med en campingvogn)skal pladerne pilles af, også må du ikke
tranpotere bilen derpå.

påhængsvogn skal du søger efter på siden.

Her er lidt flere meninger
http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=1474

Vh

PostMan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-11-10 00:39

"Jawalfa" <ingen@mail.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> overstiger hvad jeg må køre med på min krog. Jeg må trække 1200 kilo på
> krogen, reservedelsbil og trailer vejer ca. 1600 kilo.
Det du må køre med på din krog, gælder uanset hvilken hastighed du kører
med, så svaret er nej.

Kurt

Fra : Peter

Dato : 16-11-10 12:21

"Jawalfa" <ingen@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> overstiger hvad jeg må køre med på min krog. Jeg må trække 1200 kilo på
> krogen, reservedelsbil og trailer vejer ca. 1600 kilo.

Det er vist ret logisk, at du ikke må overstige vægten på din trækkrog, og
samtidig opstår der en masse problemer med trailerkort eller ikke
trailerkort.

Derimod må du trække den hjem efter bilen, men om man i dag skal bruge en
trækstang eller kan nøjes et slæbetov ved jeg ikke.

Peter

PS.: I henhold til det 12. bud, så må du godt, bare det ikke bliver opdaget.

Fra : Jawalfa

Dato : 16-11-10 14:28

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Derimod må du trække den hjem efter bilen, men om man i dag skal bruge en
> trækstang eller kan nøjes et slæbetov ved jeg ikke.

Det overvejede jeg osse at gøre. Skal lige undersøge om der er bremser på
reservebilen, en iøvrigt vigtig detalje. Det afføder spørgsmålet, om den
skal have prøveplade på ved bugsering, eller om en trekant er nok? Hvad
siger i?

Bilen er iøvrigt en alfa 75 2.0 TS og den har de stumper jeg skal bruge til
min egen, så jeg vil gøre ret meget for at få den hjem, dog ikke Falck og
lign, det overstiger desværre min økonomi :(

> Peter
>

> PS.: I henhold til det 12. bud, så må du godt, bare det ikke bliver
> opdaget.

Jow jow :)
Mvh
Jarl
--
Der lige var ude at lufte motorcyklen i det dejlige vejr...

Fra : Peter

Dato : 17-11-10 12:49

> [...]
> reservebilen, en iøvrigt vigtig detalje. Det afføder spørgsmålet, om den
> skal have prøveplade på ved bugsering, eller om en trekant er nok? Hvad

Selvfølgelig skal den have prøveplader, hvis den er ikke er indregistreret.

Peter

Fra : Jawalfa

Dato : 17-11-10 15:19

> "Jawalfa" <ingen@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig skal den have prøveplader, hvis den er ikke er
> indregistreret.

Ja, men den kan ikke bremse, så jeg har fået en til at hente den på trailer,
jeg skulle bare lige finde en der havde kort til at køre den. Tak for input
allesammen.
Mvh
Jarl

Fra : Jawalfa

Dato : 17-11-10 23:21

En kammerat kører den hjem på en trailer, jeg skulle bare lige finde een der
havde brevet til det.
Tak for input.
Mvh
Jarl
--
Jawa Chopper, Alfa 75

Fra : Leif Neland

Dato : 18-11-10 22:54

> [...]
> overstiger hvad jeg må køre med på min krog. Jeg må trække 1200 kilo på
> krogen, reservedelsbil og trailer vejer ca. 1600 kilo.
Hvis den alligevel kun er til reservedele, så skær den midt over, og tag
den i to omgange.

Nå, du har fået det løst...

Fra : Jawalfa

Dato : 19-11-10 12:32

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis den alligevel kun er til reservedele, så skær den midt over, og tag
> den i to omgange.

Havde osse overvejet at tage min generator og vinkelsliber og skære den, men
det var heldigvis ikke nødvendigt.

> Nå, du har fået det løst...

Jepper, den står herude. Med skørtesæt hele vejen rundt, sidespejle, sæder
med varme, komplet rustfri udstødning og gearkasse med 25% spær. Så det var
det hele værd at få den hjem og når enden er god er alting jo godt.
Mvh
Jarl