Skimmelsvamp på indvendig mur - hvad gør m~
Fra : news.tele.dk

Dato : 15-11-10 15:48

Hej

Vi har problemer med skimmelsvamp i et indvendigt hjørne. Huset er et
murstenshus fra 1924, og vi har ikke haft lignende problemer før. Det drejer
sig om samme hjørne i to rum (stue og 1. sal), og begge rum blev ordnet for
en tid siden ved, at vi kom glasfibervæv på, som efterfølgende blev malet.

Der er forskellige 'kolonier' skimmelsvampe efter farvere at dømme: Grøn,
sort, rød og brunlig. Alle undtagen den sorte lader sig let vaske af, så det
gør vi selvfølgelig. Men hvad gør man ellers bortset fra udluftning?

mvh
marianne

Fra : cykelsmeden

Dato : 15-11-10 16:01

Den 15-11-2010 15:48, news.tele.dk skrev:
> [...]
> sort, rød og brunlig. Alle undtagen den sorte lader sig let vaske af, så det
> gør vi selvfølgelig. Men hvad gør man ellers bortset fra udluftning?

får repareret/isoleret kuldebroen!
er det umuligt, så af med glasfiber og plastmaling, derefter finpuds med
kalkmørtel og slutbehandling med penetrerende farve (eks. kalk eller
cempexo.
//finn

Fra : news.tele.dk

Dato : 15-11-10 16:57

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det umuligt, så af med glasfiber og plastmaling, derefter finpuds med
> kalkmørtel og slutbehandling med penetrerende farve (eks. kalk eller

Det er desværre et massivt muret hjørne, så der er ikke umiddelbart
hulmursisoleringsmulighed.

Ja - glasfiber og plastmaling skal af - det var også det, jeg tænkte. Øv -
det vil blive et stort arbejde, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Tak for input.

mvh
Marianne