light-light mayonnaise
Fra : Ralph

Dato : 12-11-10 19:05

Jeg plejer at spiffe mine creme fraiche-dressinger op med et par spsk.
mayonnaise, i dag var jeg løbet tør for creme fraiche, men jeg havde noget
Tyrkisk Yoghurt 10%, det blandede jeg så i forholdet 20/80 (mindst
mayonnaise), men det smager som ren mayo, dog lidt tyndere.

Det skal klart afløse min fremtidige pommes frites mayo/chilli dyp.(som
normalt er ren mayo, det er mine dressinger der plejer at være 80/100% creme
fraiche)

Det ender jo med at jeg kommer ned på anorektiske 90 kg.

--
Ralph

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 12-11-10 21:07

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4cdd81f3$0$36563

> [...]
>
> Det skal klart afløse min fremtidige pommes frites >mayo/chilli dyp.(som
> normalt er ren mayo, det er mine dressinger der plejer at >være 80/100%

Det vil jeg prøve næste gang til kold kartoffelsalat.

Jeg faldt også over en opskrift til creme fraiche dressing til kold
kartoffelsalat hvor det var 50/50 med mayoen og så smagt til med engelsk
sovs, jeg troede det var løgn men det smager faktisk rigtig rigtig godt.

Men ofte syntes jeg at min kartoffelsalat bliver for løbende
hvis jeg kommer for meget creme fraiche i, hvordan undgår man det? det man
køber er der kommet johannesbrødkerne mel i for at ungå at den bliver
løbende, men det er vel ikke lige løsningen..

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-11-10 06:37

On 12 Nov., 21:07, "Michael Meidahl Jensen"
<m...@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> [...]
> køber er der kommet johannesbrødkerne mel i for at ungå at den bliver
> løbende, men det er vel ikke lige løsningen..

Kan du ikke bare bruge en stiv creme fraiche? Der er meget forskel på
de forskellige mejeriers produkter. Men nu taler jeg naturligvis om
rigtig creme fraiche. Light-varianterne er næppe stive, medmindre der
tilsat f.eks. det stivelsesmiddel, du nævner.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : ;o)-max-

Dato : 14-11-10 19:14

On Nov 13, 1:05 am, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
> [...]
> fraiche)
>
> Det ender jo med at jeg kommer ned på anorektiske 90 kg.

Uhmm - problemet er nok ikke om mayonnaisen er fuld fed eller fuld af
kulhydrater fra mælkeprodukter. Det er desværre kartoflerne der feder
mest, og det er saltet på kartoflerne der tager livet af dig. Så med
mindre
du foretrækker smagen af ultra light, kan du roligt holde dig til den
almindelige
hjemmerørte mayonnaise. Med mere end 30 tusinde forsøgspersoner, har
amerikanske forskere påvist at fedtet ikke er er synderen, når det
handler
om fedme og kredsløbs problemer, det er kulhydraterne og salt.
Sandsynligvis
er de selvsamme kulhydrater også skyld i den eksplosive forekomst af
diabetes,
Kulhydrater får dit blodsukker til at gå op vældigt hurtigt, for
derefter at falde igen
vældigt hurtigt, insulin dannes for at behandle blodsukkeret, så der
er sandsynligvis
en sammenhæng i en diæt der mange gange daglig sender blodsukkeret op
og ned.
Fedt, olie, protein har meget ringe indflydelse på blodsukker
niveauet, dit blodsukker
og insulin niveau er konstant.
40 år efter Dr. Atkins skrev sin bestseller bog og argumenterede for
at kulhydrater
var skadelige, prædiker danske ernærings eksperter stadig for pasta og
kartofler,
og imod fedt og protein. Vi har alle den danske madpyramide på
nethinden, her er
Dr. Atkins madpyramide:
http://www.atkins.com/Science/AtkinsFoodPyramid.aspx
-max-

Fra : Ralph

Dato : 15-11-10 17:26

"-max-" <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i en meddelelse

Dr. Atkins madpyramide:
http://www.atkins.com/Science/AtkinsFoodPyramid.aspx

Hvad var det nu Dr. Atkins døde af?

http://www.thesmokinggun.com/file/rival-diet-doc-leaks-atkins-death-report

Det er temmeligt svært at læse, men han vejede 258 pund, deroppe har jeg nu
aldrig været.

--
Ralph

Fra : Erik Olsen

Dato : 15-11-10 21:12

-max- wrote:

> Med mere end 30 tusinde forsøgspersoner, har amerikanske
> forskere påvist at fedtet ikke er er synderen, når det handler
> om fedme og kredsløbs problemer, det er kulhydraterne og salt.

Har du links til omtale af denne undersøgelse?

> Sandsynligvis er de selvsamme kulhydrater også skyld i den
> eksplosive forekomst af diabetes,
> Kulhydrater får dit blodsukker til at gå op vældigt hurtigt, for
> derefter at falde igen vældigt hurtigt

Hvor hurtig og hvor stor blodsukkerstigningen er, afhænger for det
enkelte individ af mængden og arten af kulhydrat. Jeg har deltaget i
undersøgelser af blodsukkerændring over tid som følge af indtagelse af
kulhydrater. Det er særdeles interessant.

Den absolut største og hurtigste blodsukkerstigning var efter indtagelse
af et glas meget stærkt sødet saft (så stærkt sødet at væsken var lidt
tyktflydende, ikke noget man normalt ville drikke). Der er med andre ord
meget stor forskel, det er velkendt og dokumenteret (glykæmisk indeks,
se http://www.sundfo.dk/alt_om_ernaering/glykaemisk_indeks_tabel.htm).

Oplysningerne benyttes bl. a. som grundlag for diæt for diabetikere.

> Fedt, olie, protein har meget ringe indflydelse på blodsukker
> niveauet, dit blodsukker og insulin niveau er konstant.

Til gengæld er det veldokumenteret at kropsvægten har stor indflydelse
på forløbet af diabetes samt senkomplikationer, høj kropsvægt giver ofte
problemer sidenhen i livet. Det er også dokumenteret at der blandt
indvandrere og efterkommere fra kulturer der traditionelt spiser fedtrig
kost (bl. a. meget olie), f. eks. pakistanere og tyrkere, er en relativt
højere forekomst af diabetes end blandt etniske danskere.

Begrænsningen ligger bl. a. i at det statistiske grundlag for de
forskellige befolkningsgrupper er meget forskelligt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-11-10 13:37

-max- <smileymaxphoto@gmail.com> skrev i meddelelsen
84a70cd5-c043-4ff3-9c2a-5b5b1f2665b8@n24g2000prj.googlegroups.com:

> Uhmm - problemet er nok ikke om mayonnaisen er fuld fed eller fuld af
> kulhydrater fra mælkeprodukter. Det er desværre kartoflerne der feder
> mest,

Well. Jeg er enig med dig i, at Atkins sandsynligvis havde fat i den lange
ende, men du forsimpler meget.

En meget kulhydratholdig kost er ikke fedende i sig selv, men da kroppen har
lettere ved at forbrænde kulhydrater end fedt, så vil et stort indtag af
kulhydrater medføre, at samtidigt indtag af fedt giver vægtforøgelse, da
fedtet så lagres i kroppens depoter.

Indtages alene kulhydrater, tager man ikke (særligt) på. Kulhydrater kan
omdannes og lagres i kroppens fedtdepoter, men det er en meget
energikrævende proces for kroppen, så nettoresultatet er meget ringe. At
kulhydrater i sig selv ikke er fedende, ses tydeligt de steder på kloden,
hvor befolkningerne primært lever af kulhydrater og grøntsager (f.eks. ris i
Asien). Du ser f.eks. ikke mange overvægtige indere, thailændere, kinesere
og japanere.

Indtages alene fedt og ingen kulhydrater, vil alt overflødigt fedt (i
forhold til kroppens energibehov) ryge direkte på som overvægt.

I vor del af verden indtager vi rigtigt meget (animalsk) fedt, og får
kroppen i forvejen dækket sit energibehov fra hurtige kulhydrater, lagres
dette fedt i stedet på sidebenene.

Jeg tror, tricket er at skære meget ned på indtaget af hurtige kulhydrater
(sukker, ris, pasta, lyst brød o.lign.), og samtidig begrænse indtaget af
fedt, hvis man ønsker at tabe sig. Personligt opnår jeg størst resultat ved
at holde mig fra kulhydraterne, og så have et lidt mere afslappet forhold
til fedt, så Atkins giver fint mening for mig. Jeg kan snildt holde vægten
uden at være på kur, hvis jeg holder igen med sukker, ris og pasta - og jeg
er ved gud ingen kostforagter. Giver jeg lods på kulhydraterne, tager jeg
på - også selvom jeg samtidig skærer ned på fedtindtaget.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Rado

Dato : 17-11-10 17:02

On Sun, 14 Nov 2010 18:14:17 -0800 (PST), "-max-"
<smileymaxphoto@gmail.com> wrote:

> [...]
>Sandsynligvis er de selvsamme kulhydrater også skyld i den eksplosive forekomst af

Hvis det er hvidt sukker måske. Jeg har selv levet af 90% kulhydrater
(fuldkornsprodukter) og 10% frø, grøntsager og frugt i over 25 år nu,
og har iøvrigt også spist meget salt (uraffineret havsalt - nok 10+
gram om dagen), og jeg har ingen problemer haft med det. Jeg har
eksperimenteret meget med kosten og det er faktisk den kost jeg
befinder mig bedst med. Og jeg er bestemt ikke overvægtig, snarere det
modsatte.

>Kulhydrater får dit blodsukker til at gå op vældigt hurtigt, for
>derefter at falde igen vældigt hurtigt,

Ikke hvis det er fuldkornsprodukter.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : ;o)-max-

Dato : 15-11-10 19:30

On Nov 15, 11:25 pm, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
> "-max-" <smileymaxph...@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Dr. Atkins madpyramide:http://www.atkins.com/Science/AtkinsFoodPyramid.aspx
>
> Hvad var det nu Dr. Atkins d de af?
>
> http://www.thesmokinggun.com/file/rival-diet-doc-leaks-atkins-death-r...
>
> Det er temmeligt sv rt at l se, men han vejede 258 pund, deroppe har jeg nu
> aldrig v ret.
>
> --
> Ralph

Ja hva var det han døde af ? Har du læst artiklen du linker til ?

Hvis Atkins havde været en udøvende læge/diætist i stort set
et hvilket som helst andet land end USA, ville jeg måske være
mere skeptisk om der blev holdt nok øje med hvad han gik og
foretog sig. Men i landet hvor man kan sagsøge for at have fået
for varm kaffe, vil jeg mene at Atkins var bukket under for længst
hvis hans teorier tog livet af folk, eller hvis der bare var mistanke
om at han satte folks helbred på spil.

Artiklen du linker til har en forklaring på hvorfor han vejede 117 kg,
jeg har ikke sat mig videre ind i det, men forklaringen forekommer
mig ikke helt usandsynlig. Min egen mor svulmede voldsomt op
under behandling på Herlev, jeg ved ikke hvad de proppede i hende,
men hun havde været en petite kvinde hele sit liv..

Måske sku vi prøve at være lidt mere konstruktive og se om der er
noget at lære i Atkins mad filosofi, som stadig har millioner af
tilhængere efter snart 50 år. Jeg bider også mærke i at de danske
sundheds ypperstepræster ikke længere omtaler hans kur som
"snake oil" men blot vælger at forklare kurens succes med at
menuen blir så kedelig at man spiser mindre og at det er derfor
man taber sig. Selv siger Atkins, at fordi man har kontrol over
sit blodsukker niveau, har man ikke LYSTEN til at spise mere
end man reelt har behov for.

I en artikel for nogle uger siden i en af de større dagblade
der omhandler sukker, er en dansk diætist inde på noget
af det samme. Desværre langer hun kun ud after sukker,
og foreslår at man spiser et æble vidner om at hun ikke
helt har fattet fidusen, om hvordan man opnår et stabilt
blodsukker niveau, men det er et lille skridt i den rigtige
retning. -max-

Fra : ;o)-max-

Dato : 15-11-10 23:29

On Nov 16, 3:11 am, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>
> Begrænsningen ligger bl. a. i at det statistiske grundlag for de
> forskellige befolkningsgrupper er meget forskelligt.

Tusind tak for link til det glykæmiske indeks - det er bestemt
interessant,
selvom jeg syns der er nogle inconsistencies hist og pist, baguette og
franskbrød skorer meget forskelligt, det mår være faconen på brødet
der
gør det ingredienserne er ens ? Rug kiks skorer højere end Digestive,
det er lidt underligt, i forhold til at rugmel ofte fremhæves som
sundere.
Helse eksperter anbefaler rugbrød, rugbrød og atter rugbrød, men
ifølge
din tabel er pitabrød bedre selvom det består af hvedemel vand salt og
gær,
præcis samme ingredienser som i baguette og franskbrød..???
Det handler så ikke BARE om at blodsukkeret ryger i vejret, det
handler
i ligså høj grad om hvor hurtigt det falder. Det ved jeg ikke om er
med
i de tal i tabellen. Om det har betydning for diabetikere ved jeg
ikke,
men i forhold til en diæt hvor det handler om ikke at provokere en
sult eller lækkersult fornemmelse, har det en betydning.

Atkins anbefaler fløde i kaffen, han anbefaler fed ost frem for mager,
jeg ved ikke om man ud fra tabellen kan drage den konklution, men
skummetmælk ser ud til at skore højere end sødmælk, så måske
ville fløde være endnu bedre.

Hvis man havde animalske produkter med i tabellen, tror jeg man
bedre ville forstå tankerne bag Atkins diæten, og hvorfor man ikke
får den lyst til at spise, som man kan få på en kalorie orienteret
kur.

Atkins forbyder stort set alle de medvarer der er i den tabel. Den
seneste opdaterede version af Atkins kuren er revideret en del siden
den første udgave i begyndelsen af 70érne. Der er nu små mængder
frugt, og definerede mængder grøntsager, som man så individuelt
justerer ved at teste keton udskillelsen i urinen, som jo indikerer
om kroppen befinder sig i ketose forbrændings stase, dvs. forbrænder
fedt frem for at forbrænde kulhydrater.

Her er nogle link, der har med fedt at gøre, du kan givetvis google
dig
til mere omfattende omtale af den seneste undersøgelse i USA.
http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/article982967.ece
http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/myten_om_det_usunde_fedt/
http://www.skm.dk/publikationer/notater/afgiftpaamaettetfedtifoedevarer.html

Og så lige en kommentar til din dokumenterede kommentar om Tyrkere og
Pakistanere.
Det er værd at notere sig at stigningen i diabetes tilfælde sker for
de folk der ændrer
kostvaner og indfører vestlige madvarer i deres diæt. Det være sig
cola, chips, Kelloggs
morgenmad, dåse mad og fastfood generelt. Diabetes eksploderer i disse
år også i Indien,
det er næppe pga. deres traditionelle kost, som i nordvest Indien er
meget lig diæten
i Pakistan. Masser af grøntsager, stærke kryderier, mindre salt, en
hel del brød og
hvede produkter, begrænset indtagelse af kød, fisk og fjerkræ. Den
diæt er i sig selv
ikke usund, men som et par læger viste i et TV program fra Sibirien,
hvor folk levede
af spæk og fisk, udelukkende. Og var kerne sunde med perfekte blod tal
over hele
linien. Var et par familier begyndt at supplere med vestlige produkter
på dåse og
Kelloggs morgenmad, deres blod tal gik helt op i det røde felt. De
blev federe og
de blev usundere. Den ene læge eksperimenterede på sig selv om man
virkelig kunne
leve af en diæt uden grønt, frugt og korn. Hans blodtal efter nogle
dage var blevet
betydeligt bedre på en diæt af fisk og spæk. Der er meget vi ikke ved,
så hva med
at tage skyklapperne af og se hvem det er der sponserer de danske
forskere der
holder fast i en madpyramide, der ligger forbavsende tæt op af det en
multinational
madvare producent får rejsning af. Billige råvarer i uendelige
mængder, tilsat salt,
sukker og smags stoffer, det er næsten ligså godt som vand på flaske
og frisk
luft på dåse, men slankepiller og helsekost ligger nok i top, når det
handler om
at mislede forbrugeren og skore kassen.

Jeg er ked af at vi er ved at indføre en fedt afgift, det vi har brug
for er en junk food
afgift, en der tager højde for billige og dårlige kulhydrater, det er
sygt at slik og cola
chips og kornflakes smutter igennem, mens rene ubehandlede råvarer som
kød,
madolie og mælk smør etc. blir belagt med en sundheds afgift.. -max-

Fra : Erik Olsen

Dato : 16-11-10 19:29

-max- wrote:

> [...]
> bedre ville forstå tankerne bag Atkins diæten, og hvorfor man ikke
> får den lyst til at spise, som man kan få på en kalorie orienteret

Når du ikke kan svare på spørgsmålene på en klar måde og fortsætter din
anprisning af Atkins, er jeg stået af. Beklager, men jeg gider ikke
bruge energi på den slags.

Fra : ;o)-max-

Dato : 16-11-10 19:35

On Nov 17, 1:29 am, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:

> N r du ikke kan svare p sp rgsm lene p en klar m de og forts tter din
> anprisning af Atkins, er jeg st et af. Beklager, men jeg gider ikke
> bruge energi p den slags.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsenhttp://www.modelbaneteknik.dk/

Du burde have fået svar via de givne link. De frikender fedt som den
store
synder, helt uafhængigt af Atkins. Men du skal da bruge din tid som du
har lyst til. Hvis emnet interesserer dig er jeg sikker på du selv kan
google
efter flere resultater. -max.-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-11-10 11:27

-max- kom med denne ide:

> [...]
> synder, helt uafhængigt af Atkins. Men du skal da bruge din tid som du
> har lyst til. Hvis emnet interesserer dig er jeg sikker på du selv kan

Hvis man nu skulle bevæge sig over til at læse noget, der er trykt på
papir er bogen 'menneskeføde' af Tor Nørretranders en spændende
gennemgang af ideerne bag lowcarb i sine forskellige udformninger.

Jeg har personligt tabt ca 30 kg. ved at følge en streng lowcarbdiet -
meget tæt på Atkins, og er den dag i dag overbevist om at det virker.
problemet er mere på det sociale plan, hvor det i længden er sindsygt
svært at undgå kulhydrater. Har i de sidste 14 dage mere eller mindre
været på rejse i forbindelse med mit arbejde, og det er ganske simpelt
umuligt ikke at indtage kulhydrater. Herhjemme, hvor jeg selv kan
planlægge min kost er det rimelig let, men hvold da op hvor er det
svært, når man er ude og man bliver i længden usigeligt træt af at
forklare, hvorfor man godt kan indtage pålægget med dropper brødet.
Folk bliver nærmest forargede, når man til en buffet hælder laks og
rejer på tallerkenen uden at lade det ledsage af brød. Desværre er ca
halvdelen af de 30 kg røget på med en hastighed på en 3-4 kg/år igen.

vh
Jan

Fra : ;o)-max-

Dato : 17-11-10 12:09

On Nov 17, 5:27 pm, Jan Bøgh <nos...@nospam.net> wrote:
> [...]
> rejer på tallerkenen uden at lade det ledsage af brød. Desværre er ca
> halvdelen af de 30 kg røget på med en hastighed på en 3-4 kg/år igen.

Tillykke med de 30 kg - her i familien er vi heller ikke i tvivl om
at diæten fungerer, og millioner af mennesker kan givetvis
skrive under på at det er en effektiv diæt. Men det er ikke
helt det det handler om.
Det interessante er at den største mest omfattende nyeste
amerikanske forskning, påpeger at det er kulhydraterne
der er skyld i livsstils sygdommene. Og ikke som hidtil
antaget det mættede fedt. Og derfor er det interessant
at støve Atkins af og se hvad han skrev tilbage i 70'erne.
Kuren er videreudviklet til at omfatte flere mad grupper,
specielt har Atkins erkendt at der er behov for fibre i
kosten, men fundamentet, at det handler om at få kontrol
over blodsukker niveauet og undgå de værdiløse kulhydrater
er stadig kernen i hans mad filosofi. Og der er det interessant
at sammenligne hans madpyramide med den der hænger
i børnehaven.
-max-

Fra : ;o)-max-

Dato : 17-11-10 12:32

On Nov 17, 7:37 pm, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg tror, tricket er at sk re meget ned p indtaget af hurtige kulhydrater
> (sukker, ris, pasta, lyst br d o.lign.), og samtidig begr nse indtaget af
> fedt, hvis man nsker at tabe sig. Personligt opn r jeg st rst resultat ved
> at holde mig fra kulhydraterne, og s have et lidt mere afslappet forhold
> til fedt, s Atkins giver fint mening for mig. Jeg kan snildt holde v gten
> uden at v re p kur, hvis jeg holder igen med sukker, ris og pasta - og jeg
> er ved gud ingen kostforagter. Giver jeg lods p kulhydraterne, tager jeg
> p - ogs selvom jeg samtidig sk rer ned p fedtindtaget.

Ja du modsiger dig selv lidt her i indslaget. Fedt blir ikke til fedt,
det er
de ekstra kulhydrater der lagres som fedt. Pointen ved Atkins er at
kroppen ikke kan bruge proteiner og fedt som brændstof og derfor
går den i gang med at bruge af kroppens fedt depoter. Når man følger
kuren er det den process der gør at man udskiller ketoner i urinen.
Fidusen er at du hele tiden kan se om du forbrænder kroppens fedt,
og derved kan justere din diæt.
Ja du kan vidst godt li go mad, og fedt er en stor del af smagen
i mange retter. En fedt marmoreret bøf er nu bedre end et fedtfattigt
kalkun bryst med dampede grøntsager og hytte ost. -max-

Fra : ;o)-max-

Dato : 17-11-10 12:41

On Nov 17, 11:01 pm, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> Hvis det er hvidt sukker m ske. Jeg har selv levet af 90% kulhydrater
> (fuldkornsprodukter) og 10% fr , gr ntsager og frugt i over 25 r nu,
> og har i vrigt ogs spist meget salt (uraffineret havsalt - nok 10+
> gram om dagen), og jeg har ingen problemer haft med det. Jeg har
> eksperimenteret meget med kosten og det er faktisk den kost jeg
> befinder mig bedst med. Og jeg er bestemt ikke overv gtig, snarere det
> modsatte.

Det lidt som den der med, min farfar røg 40 cigaretter om dagen
hele livet og han blev 95 år gammel..

Fra : Rado

Dato : 18-11-10 11:16

On Wed, 17 Nov 2010 11:41:19 -0800 (PST), "-max-"
<smileymaxphoto@gmail.com> wrote:

>Det lidt som den der med, min farfar røg 40 cigaretter om dagen
>hele livet og han blev 95 år gammel..

Man skulle måske hellere spørge: hvorfor er det ikke alle der kan ryge
40 cigaretter om dagen og blive 95, når han kan? Hvorfor kan nogle
spise masser af hvidt sukker og anden såkaldt usund mad hele livet
igennem uden at få diabetes eller andre sygdomme?

Når nogen bryder "normen" viser det jo at normen blot er normen og
ikke nødvendigvis repræsenterer det optimale eller mulige. Her ville
der jo være bedre at prøve at finde ud af hvordan man opnår det
optimale i stedet for blot at tilpasse sin levevis efter den
almindelige fællesnævner, der sjældent repræsenterer det optimale
eller mulige.

>http://www.sundfo.dk/alt_om_ernaering/glykaemisk_indeks_tabel.htm

Jeg tror det handler om at hvis man spiser overvejende
fuldkornsprodukter hele tiden så afbalanceres systemet så blodsukkeret
forbliver relativt stabilt. Jeg oplever i alt fald ingen svingninger
der er så kraftige at jeg bemærker det.

Fra : ;o)-max-

Dato : 18-11-10 05:57

On Nov 18, 5:15 pm, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> Man skulle m ske hellere sp rge: hvorfor er det ikke alle der kan ryge
> 40 cigaretter om dagen og blive 95, n r han kan? Hvorfor kan nogle
> spise masser af hvidt sukker og anden s kaldt usund mad hele livet
> igennem uden at f diabetes eller andre sygdomme?

Min farmor blev nogleogfirs, hun havde alle sine tænder og aldrig
fået lavet en fyldning, resten af familien begynder at smide tænderne
omkring halvtreds års alderen. Ja der er bare ting der ikke kan
forklares.

> [...]
> fuldkornsprodukter hele tiden s afbalanceres systemet s blodsukkeret
> forbliver relativt stabilt. Jeg oplever i alt fald ingen svingninger

Jeg prøver at forestille mig en diæt bestående af 90% fuldkorn
og kommer til at tænke på blå mejser. Men hvis det fungerer
for dig - Jan kan i det mindste snuppe al laksen og rejerne ved
buffeten, hvordan takler du den. -max-