Tokyo - Narita eller Haneda lufthavn?
Fra : David List

Dato : 12-11-10 11:35

I alle rejsebøgerne beskrives at man ankommer til Narita lufthavn, hvis man
tager til Tokyo fra Europa. Haneda lufthavn beskrives som udelukkende
indenrigslufthavn.

Alligevel er der mindst een dansk rejsearrangør, der på sit websted udbyder
flybilletter til Haneda på sit websted.

Har nogen her erfaring med hhv. Narita og Haneda og eventuelle fordele og
ulemper? Svar også gerne selv om du først ser denne besked om lang tid - min
rejse skal ikke finde sted de første par måneder. På forhånd tak.

Fra : TL

Dato : 13-11-10 19:14

On Fri, 12 Nov 2010 11:35:04 +0100, in dk.fritid.rejse "David List"
<news@davidlist.dk> wrote:

> [...]
>flybilletter til Haneda på sit websted.
>
>Har nogen her erfaring med hhv. Narita og Haneda og eventuelle fordele og

Jeg har kun erfaring med Narita: Lufthavnen er lidt langt fra Tokyo
centrum, men offentlige transportmuligheder er talrige, nemme, og
effektive. Direkte expresstog to de fleste store trafikknudepunkter i
centrum af Tokyo (Shinjuku, Ikebukuro, Ueno, Shinagawa, Tokyo,....);
derfra kan du komme hvorsomhelst i Tokyo. Togperronen in Narita er
under lufthavnen, stop ved begge terminaler.
Alternativt, der er expressbusser til de fleste af de store hoteller i
byen. Koster knap Y3000, igen hurtigt og effektivt.
Haneda er tættere på centrum af Tokyo - jeg er aldrig ankommet itl
Japan gennem Haneda, men det ser ud til, at også denne lufthavn er
vel-serviceret af offentlige transportmidler, med forbindelse til
Shinagawa. Og så er du igen midt i Tokyo med nem forbindelse over hele
byen

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 15-12-10 06:47

On 12 Nov., 11:35, "David List" <n...@davidlist.dk> wrote:
> I alle rejseb gerne beskrives at man ankommer til Narita lufthavn, hvis man
> tager til Tokyo fra Europa. Haneda lufthavn beskrives som udelukkende
> indenrigslufthavn.
>
> Alligevel er der mindst een dansk rejsearrang r, der p sit websted udbyder
> flybilletter til Haneda p sit websted.
>
> Har nogen her erfaring med hhv. Narita og Haneda og eventuelle fordele og
> ulemper? Svar ogs gerne selv om du f rst ser denne besked om lang tid - min
> rejse skal ikke finde sted de f rste par m neder. P forh nd tak.

Der er udenrigsankomster til både Narita og Haneda. Dog med
hovedvægten på Narita. Personligt ville jeg foretrække Haneda, hvis
afgangstid/pris m.v. passer, da den ligger noget tættere på centrum.