Liste til "under dør"?
Fra : Steen Suder

Dato : 12-11-10 20:25

Vi har døre uden dørtrin indenfor og det vil vi gerne blive ved med.

Hvad kan man få, der kan "tætne" og/eller lydisolere mellem dørblad og gulv?

Der er tale om en afstand på 12-18mm mod enten en aluliste eller klinker.
Dørene er std. pladedøre fra Swedor.

--
Steen Suder

Fra : Henning

Dato : 12-11-10 21:32

On Fri, 12 Nov 2010 20:24:32 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er tale om en afstand på 12-18mm mod enten en aluliste eller klinker.

Der findes nogle lister med børster der slæber mod gulvet.

Fra : Jens G

Dato : 12-11-10 22:43

On Fri, 12 Nov 2010 21:31:49 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Der findes nogle lister med børster der slæber mod gulvet.

Der findes endda børster der hejses når døren åbnes.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 13-11-10 22:10

Den 12/11/10 20.24, Steen Suder skrev:

> Hvad kan man få, der kan "tætne" og/eller lydisolere mellem dørblad og
> gulv?

Der findes jo et hav af tætningslister. Den type, som jeg vil
anbefale, er den automatiske tætningsliste, som kan kortes
op - til en vis længde. Listen kan ses her:

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/lister/doertaetningslister/automatiskdoertaetningsliste_42251507/

Vær opmærksom på, at der ikke må være FOR meget luft
under døren. Producenten siger max. 12 mm.

Der bliver nævnt en børste af andre. Den bliver du træt af!
Børstetætningslisten, skal der typisk fræses en not til. Det skal
der ikke til den automatiske. Den skrues bare op under døren,
hvorefter der justeres på en skrue i siden af listen. Når denne
skrue rammer ind i falsen, vipper en gummiliste ned mod gulvet.

/Svend Erik

Fra : Armand

Dato : 14-11-10 19:18

Den 13-11-2010 22:09, Svend Erik Bertelsen skrev:

> [...]
> hvorefter der justeres på en skrue i siden af listen. Når denne
> skrue rammer ind i falsen, vipper en gummiliste ned mod gulvet.

Ubrugeligt link men god beskrivelse

--
Armand.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-11-10 20:58

Den 14-11-2010 19:18, Armand skrev:
> Ubrugeligt link men god beskrivelse

Linket virker fint her.

Fra : John V.

Dato : 15-11-10 10:17

Den 14-11-2010 20:57, Andersen [3650] skrev:

> Linket virker fint her.
Også her.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 15-11-10 20:26

Den 14/11/10 19.18, Armand skrev:

> Ubrugeligt link ...

Tja, det er nok dit program, der smadrer linket

Hr. Armand: Hermed et link specielt til dig:

http://kortlink.dk/carl-ras/8c9w

/Svend Erik

Fra : Ole V Jensen

Dato : 17-11-10 18:30

Svend Erik Bertelsen <nospam2seb@webspeed.dk> wrote:

> Tja, det er nok dit program, der smadrer linket

Det var ikke det der var problemet, men hjemmesiden var midlertidig nede
p.g.a. en opdatering.

mvh
Ole-J