tarmkræft ?
Fra : Frank

Dato : 11-11-10 02:14

Nu er jeg sgu blevet nervøs : jeg havde voldsom skideproblem for ca. 8 - 10
dage siden hvor jeg ikke kunne komme af med lorten ( jeg er en mand på 55
år ) og har læst i avisen at alle imellem 50 - 75 år skal tilbydes at blive
undersøgt for kræft i tarmsystemet.

Hér de sidste 5 - 6 dage ( indtil i mandags) har lorten kommet ud hver dag,
endda rimelig regelmæssigt. Men nu har jeg fandme hård mave igen. Og presser
og presser uden der kommer den mindste lort ud. Jeg har ingen andre
symptomer i retning af tarmkræft og jeg lover Jer for jeg har læst om
tarmkræft !!! Der står højt og tydeligt at hvis man i en periode ændre
skide-adfærd kan det være starten på tarmkræft.

Har ikke noget blod i lorten som er normal ( ikke tyndskid ) . Jeg spiser
sundt , løber 2 gang om ugen men holder meget af værtshus og øl. Ryger
ikke, men elsker snus i små mængder når jeg drikker bajere og dem drikker
jeg en del af.

Ville I gå til lægen med ovenstånde symptomer ?

Nu bliver der jo skrevet en del om kræft i tarmsystemet i disse dage , så
min læge vil sikkert syntes jeg er hysterisk eller let påvirkelig.

Jeg er absolut ikke fed : 186 cm . vejer ca. 75 kg og har en livvidde under
102 cm.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-11-10 23:11

"Frank" <frankie@teardrop.dk> skrev

> [...]

> presser og presser uden der kommer den mindste lort ud.

> Ville I gå til lægen med ovenstånde symptomer ?

Ja.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-11-10 13:34

Frank skrev den 11-11-2010 02:13:
> [...]
>
> Hér de sidste 5 - 6 dage ( indtil i mandags) har lorten kommet ud hver
> dag, endda rimelig regelmæssigt. Men nu har jeg fandme hård mave igen.....

Det interessante er, at mediebevågenhed på et givent problem til tider
kan skabe øget opmærksomhed på ens egne dagsrytmer.

Aktuelt er der altså i pressen snak om tarmkræft....og sker det helt
naturlige, at man i en kort periode lige lægger mærke til ens
afføringsrytmer og andre helt almindelige rutiner.

Det er lidt som, når man har købt en gul bil...så er alle biler lige
pludselig gule.

En enkelt dags manglende afføring er ikke ensbetydende med forstoppelse
eller hård mave eller for den sags skyld (forstadier til) tarmkræft.
Afføringsrytmer er meget forskellige og ændres af mange faktorer
(vædske, mad, motion, sidste toiletbesøg).

Du bør naturligvis tage en snak med lægen om din bekymring, hvis du selv
syntes at det er noget at være bekymret om.
Uanset hvad der måtte blive skrevet her i nyhedsgruppen.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : kjaer

Dato : 14-11-10 16:24

Frank wrote:
> [...]
> påvirkelig.
>
> Jeg er absolut ikke fed : 186 cm . vejer ca. 75 kg og har en livvidde

Hvis du var 12 år og levede under uhumske forhold så vil lægen nok tage en
snak med dine forældre. Hvis du er voksen og ikke kan huske hvad du har
spist det sidste par dage, så er det et psykologisk problem.
Hvis du går til lægen så må du huske at bruge dit rigtige navn og ikke et af
de mange 'nicknames' du kører rundt med.