Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hente kortudsnit fra Google maps
Fra : Id

Dato : 10-11-10 08:16

Måske ikke den rigtige gruppe, men jeg prøver her
Hvordan henter jeg kort udsnit fra google maps, så de kan bruges i et
slid show i eks Zoombrowser

Mvh. ID

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-11-10 08:39

Id skrev den 10-11-2010 08:15:

> Måske ikke den rigtige gruppe, men jeg prøver her
> Hvordan henter jeg kort udsnit fra google maps, så de kan bruges i et
> slid show i eks Zoombrowser

Skærmdump er din ven.

Tryk på tasten Print Screen (Prn Scn på visse tastaturer).
Nu ligger et "billede" af skærmen i udklipsholder.
Åbn fx Word
Tryk på Ctrl + V.
Der indsættes billedet.
Med billedværktøjerne kan du nu klippe og strække det udsnit af
skærmdumpen du har brug for.
Det tilpassede billede kan du nu kopiere til udklipsholder (Ctrl + C)
over til det program du skal bruge det i.

Til håndtering af skærmdumps bruger jeg Word, da programmet har de mest
enkle beskær og strække funktioner. Og fordi jeg oftest bruger
skærmdumps til taste/klikke-instrukser, hvordan man gør tingene i et
bestemt program.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : ab©

Dato : 10-11-10 10:01

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Måske ikke den rigtige gruppe, men jeg prøver her
> Hvordan henter jeg kort udsnit fra google maps, så de kan bruges i et slid
> show i eks Zoombrowser

Der findes masser af programmer, der kan kopiere fra skærmen - jeg bruger
Snagit, som også kan kopiere hele internetsider o.s.v. - der findes også
gratisprogrammer, der kan det samme - f.eks.
http://wisdom-soft.com/products/screenhunter_free.htm

ab©