Alternativ til <textarea wrap="off">
Fra : scootergrisen

Dato : 10-11-10 17:08

Findes der et alternativ til kode <textarea wrap="off"> som kan vise en
tekst fil ligesom den vises i et tekst redigeringsprogram.
Altså hvor man kan scrolle vandret hvis linierne er lang om linierne
ikke ombrydes.

Følgebde css kode burde nok gøre det men det gør den desværre ikke.

white-space:pre;
overflow:scroll;

Grunden til jeg gerne vil have et alternativ er at wrap="off" ikke
valideres. Og at jeg er træt af at høre om at min kode ikke er valid.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-11-10 16:40

Den 10-11-2010 17:08, scootergrisen skrev:
> [...]
> overflow:scroll;
>
> Grunden til jeg gerne vil have et alternativ er at
> wrap="off" ikke valideres. Og at jeg er træt af at høre om

Det er nu næppe på det konkrete punkt, du er
blevet kritiseret.

Der er en del attributter og måske endda
markører der giver et ønsket resultat, men
som ikke validerer. Et irriterende eksempel
der rinder mig ihu er brugen af start-attributten
i en ordnet liste.

Ingen vil antagelig (undtagen måske Rune
for en valideringsfejl, hvis du har forholdt
dig til den, og måske oven i købet - som her
har søgt en løsning, der validerer.

Dit eget forslag er ikke godt. Jeg husker det
ikke så nøje, men overflow:scroll er vist
i virkeligheden overflow:scroll-y, hvor det
antagelig skal være overflow:scroll-x, hvis
det overhovedet skal have nogen effekt.
Men jeg vil ikke hænges op på det.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : scootergrisen

Dato : 10-11-10 18:05

Der er nogle eksempel med over overflow her hvor de bruges på <div>
http://www.brunildo.org/test/Overflowxy2.html

Men det virker ikke når jeg prøver at bruge det på <textarea>
Det fordi jeg skal redigere i teksten og ikke kun vise den.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-11-10 18:36

scootergrisen wrote:
> Følgebde css kode burde nok gøre det men det gør den desværre ikke.
>
> white-space:pre;
> overflow:scroll;

white-space:nowrap;

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : scootergrisen

Dato : 10-11-10 20:50

Nej det virker desværre ikke.

overflow:scroll; og white-space:nowrap; virker af en eller anden grund
ikke på <textarea> men det virker på <div>.

Her er nogle tests : http://scootergrisen.dk/test/test0006.html

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-11-10 21:10

scootergrisen wrote:
> Nej det virker desværre ikke.
>
> overflow:scroll; og white-space:nowrap; virker af en eller anden grund
> ikke på <textarea> men det virker på <div>.

OK, jeg har hidtil kun afprøvet det på div'er.

Fra : scootergrisen

Dato : 10-11-10 22:39

Det virker også fint på diver kan jeg se men af en eller anden grund
ikke på textarea.