TDCs gamle regninger
Fra : Helge S

Dato : 10-11-10 17:53

Jeg har modtaget en regning fra TDC i forbindelse med et
"Netbasis"-abonnement jeg havde for omkring 15 år siden. Det er fra før
bredbåndets tid. TDV vil afkræve en månedlig afgift, selv om den oprindelige
aftale kun gik på forbrugsbetaling. Jeg har nu opsagt abonnementet på ny.
Men er den slags lovligt? Det er i hvert fald en effektiv måde at skræmme
kunder væk på. Er der andre, der har modtaget samme slags regning?

Fra : Krabsen

Dato : 10-11-10 18:31

Den 10-11-2010 17:52, Helge S skrev:
> [...]
> oprindelige aftale kun gik på forbrugsbetaling. Jeg har nu opsagt
> abonnementet på ny. Men er den slags lovligt?

Det er lovligt, så længe det samtidig giver dig mulighed for at opsige
abonnementet.

Man kan ikke forlange, at TDC kender markedsvilkårene 10-15 år frem i tiden.

Fra : Jean

Dato : 10-11-10 21:46

Helge skrev:
> Men er den slags lovligt? Det er i hvert fald en effektiv måde at skræmme
> kunder væk på. Er der andre, der har modtaget samme slags regning?

Selvfølgelig er det lovligt. Du bliver jo varslet og behøver ikke betale
regningen.

http://privat.tdc.dk/netbasis/?cid=_tdc_dk_netbasis

Mvh Jean.

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-11-10 22:17

Jean wrote:

> Selvfølgelig er det lovligt. Du bliver jo varslet og behøver ikke betale
> regningen.
>
> http://privat.tdc.dk/netbasis/?cid=_tdc_dk_netbasis

En så væsentlig ændring skal formentlig varsles individuelt med brev til
hver kunde (alternativt må der være mulighed for at opsige uden at betale
den første regning).

--
Jesper Lund

Fra : Anders Majland

Dato : 11-11-10 13:12

> En så væsentlig ændring skal formentlig varsles individuelt med brev til
> hver kunde (alternativt må der være mulighed for at opsige uden at betale
> den første regning).

Og et påstår TDC også at de har gjort ... Så OP er ikke den eneste der er
blevet overrasket over at et gammel abb ikke var "helt" opsagt, og ikke har
modtaget varslede ændringer

Som jeg skrev 12/10-2010 i tråden "Gratis TDC mailadresser koster nu 29
kr./mnd"

"Jeg skulle have modtaget emails på mine tdc konti 4 september. Dem har jeg
ikke modtaget - har checket min spam folder. Der skulle også være sendt et
papirbrev til mig. Det har jeg heller ikke modtaget. Nu havde denne tråd jo
gjort mig opmærksom på det så er ret sikker på at jeg ikke ubevidst har
slettet en mail fra TDC med prisændringen.

Så tror mere på fejl i udsendelsen til kunder der ikke har andre aktive abb
hos dem - Men fakturaer kan de da skrive ...
"

Fra : Helge S

Dato : 11-11-10 15:13

"Anders Majland" skrev i meddelelsen

> [...]

Så tror mere på fejl i udsendelsen til kunder der ikke har andre aktive abb
hos dem - Men fakturaer kan de da skrive ...
:::::::::::::::::..:::::::

Sådan har jeg også opfattet det. TDC hævder at have varslet, men tar
samtidig alle forbehold. Jeg har ikke modtaget tidligere varsel. Brevet er
en opkrævning, og mon ikke nogle gamle kunder "går i fælde" og bare betale?
Jeg har en mulighed for at opsige abonnementer "endnu en gang" på TDCs
hjemmeside, men det forudsætter at jeg kan huske min gamle emailadresse hos
TDC, hvis jeg i det hele taget havde en? Det tror jeg ikke jeg havde. Altså
blir jeg nød(t) til at skrive et længere brev til TDC. Abonnementer har for
mit vedkommende været dødt i omkring 15 år, og mon det ikke også gælder en
del andre gamle abonnenter. Jeg tvivler på, at nogen i det hele taget har et
Netbasis kørende i dag. Det minder mig om dengang, jeg skulle opsige et
telefonabonnement hos TDC, og de forlangt den oprindelige telefon returneret
eller betale for den. Hvem gemmer en 30-40 år gammel telefon, og hvem kan
bruge den til noget? Det kan meget godt være lovligt, men smukt er det sgu
ikke.

Fra : Anders Majland

Dato : 12-11-10 11:42

> Altså blir jeg nød(t) til at skrive et længere brev til TDC.

Nej, det kan de slet ikke håndtere. Ring til dem istedet...

/A

Fra : Helge S

Dato : 12-11-10 19:39

> Altså blir jeg nød(t) til at skrive et længere brev til TDC.

Nej, det kan de slet ikke håndtere. Ring til dem istedet...

::::::::::::::::::::.

Ring til TDC? Så skal jeg sætte en hel dag af til det og alligevel ikke være
sikker på at komme igennem.

Fra : gil

Dato : 13-11-10 08:24

Helge S wrote:

> Ring til TDC? Så skal jeg sætte en hel dag af til det og alligevel ikke
> være sikker på at komme igennem.

Ring mellem 10 & 12 eller 14 & 16, her er de nemmest at komme igennem.

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 13-11-10 13:20

On Sat, 13 Nov 2010 08:24:15 +0100, gil <gil@obyon.com> wrote:

>Ring mellem 10 & 12 eller 14 & 16, her er de nemmest at komme igennem.

Jeg har prøvet flere gange i de nævnte tidsrum, men kan altså ikke
vente mere end 10 minutter, når jeg er på arbejde. Jeg har opsagt 2
gange via web-formularen, men her får man ikke en personlig kvittering

Min konto er stadigvæk aktiv og nu frygter jeg at få en dummebøde fra
TDC

Suk. mvh. Jørgen

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 13-11-10 13:47

On Sat, 13 Nov 2010 13:20:24 +0100, Jørgen Dalgaard
<dahlgaard@mailme.dk> wrote:

> [...]
>gange via web-formularen, men her får man ikke en personlig kvittering
>
>Min konto er stadigvæk aktiv og nu frygter jeg at få en dummebøde fra

Jeg prøvede lige web-fomuleren igen og denne gang fik jeg en
personlig kvittering pr. e-mail. Det fik jeg ikke oktober. De har vist
haft en fejl i systemet ifølge netbasishjemmesiden.

Mvh. Jørgen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-11-10 16:14

Jørgen Dalgaard wrote:
> Jeg prøvede lige web-fomuleren igen og denne gang fik jeg en
> personlig kvittering pr. e-mail. Det fik jeg ikke oktober. De har vist
> haft en fejl i systemet ifølge netbasishjemmesiden.

Ja det har de. Jeg opsagde via hjemmesiden tilbage i oktober, men fik
alligevel en regning forleden. Med denne fulgte oplysningen om, at ikke
alle opsigelser var registreret korrekt og man derfor kunne opsige igen
og se bort fra regningen.
Det gjorde jeg så og fik en kvittering tilbage på email. De vil også
sende en bekræftelse via brev, men den har jeg ikke modtaget endnu.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Helge S

Dato : 17-11-10 14:15

"Per H. Nielsen" skrev i meddelelsen

Jørgen Dalgaard wrote:
> [...]

Det gjorde jeg så og fik en kvittering tilbage på email. De vil også
sende en bekræftelse via brev, men den har jeg ikke modtaget endnu.

::::::::::::::::::::::::::::.

Jeg fik en email med bekræftelse på modtagelse af opsigelse via hjemmeside,
og en meddelelse om at TDC vil behandle sagen. Der er altså ikke tale om en
"accept" af opsigelsen! Jeg har derefter ikke hørt fra dem.

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-11-10 20:54

Helge S wrote:

> Ring til TDC? Så skal jeg sætte en hel dag af til det og alligevel ikke
> være sikker på at komme igennem.

Tricket er at vælge et af de "tast XX" hvor man kan købe noget, så kommer
man hurtigere i gennem. Hvis du vælger "opsigelse af abonnement" er der
sikkert et par ugers ventetid i telefonen.

--
Jesper Lund