ris og ros til Comfort 30
Fra : Finn Ehmsen

Dato : 09-11-10 21:17

Er der noegen der kan bidrage til noget her

jeg overvejer at køb sådan en

--
Mvh. FE på forhånd mange tak

Fra : blueocean

Dato : 10-11-10 09:16

On 9 Nov., 21:17, "Finn Ehmsen" <f.ehm...@tdcadsl.dk> wrote:
> Er der noegen der kan bidrage til noget her
>
> jeg overvejer  at k b s dan en
>
> --
> Mvh. FE  p forh nd mange tak

Kender ikke båden, men de billeder jeg har set på nettet , så ser den
da godt ud, bare sørg for at kigge til motoren, os efter om den er
rusten og lednings nettet ikke ligner spaggetti, og at der ikke ligger
vand i bunden og under motoren, i det hele taget se den godt efter i
sømmende og lugt den af mug etc.

Held og Lykke

Gert

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-11-10 21:19

blueocean <gert.kjaer@gmail.com> skrev i meddelelsen
ebaa5abd-5471-4d6f-8fa1-66470178bd22@w17g2000yqa.googlegroups.com:

> [...]
> rusten og lednings nettet ikke ligner spaggetti, og at der ikke ligger
> vand i bunden og under motoren, i det hele taget se den godt efter i

Kloge råd, der nok kan gives (ganske gratis) om alle både. Men du glemte råd
nr. 1: Du skal sikre dig, at båden kan flyde.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Allan

Dato : 10-11-10 17:41

Den 09-11-2010 21:17, Finn Ehmsen skrev:
> Er der noegen der kan bidrage til noget her

Ja, prøv at se i Udkik's bådbase (udkik.dk) der er en del faktuelle
oplysninger.

Allan

Fra : lindstroem

Dato : 12-11-10 04:58

On 9 Nov., 21:17, "Finn Ehmsen" <f.ehm...@tdcadsl.dk> wrote:
> Er der noegen der kan bidrage til noget her
>
> jeg overvejer  at k b s dan en
>
> --
> Mvh. FE  p forh nd mange tak

I gamle dage - dvs mine helt unge dage i 1980' erne - var jeg ejer af
en Nordisk Familiebåd. Og der var jeg ofte i f.m. kapsejlads i løb med
Comfort 30, Ballad, Scampi og lignende 30 fods både.
I let vejr var det helt uproblematisk for mig at agterudsejle de tre
nævnte typer. Men når det blæste op måtte vi altid se os agterudsejlet
på bidevind.
Så forvent ikke fremragende letvejrsegenskaber fra Comforten. Men den
klarede sig fint fra mellemvind og op. Og i helt let vejr kan man jo
altid ty til dieslen.
n helt personlig betragtning fra min side er, at datidens lave fribord
på bådene var en fryd for øjet - men det er der sikkert delte meninger
om.

Held og lykke med bådkøbet og husk at det er købers marked, så du bør
kunne købe en 30 fods sejlbåd til en fornuftig pris.

Lindstroem

mvh
Lindstroem