Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Fra : skeptikeren

Dato : 08-11-10 06:59

On Sun, 07 Nov 2010 12:46:13 +0100, Soeren Friberg
<hushovmesteren@msn.com> wrote:

>eller f/1.4 er ikke f/1.4

eller hvordan du skåner nakkemuskler OG tegnebog

Bottom line: Due to the complexity of design and manufacture (let
alone the high cost and weight) of large aperture lenses, one may
actually end up with better results at virtually the same ISO and
depth of field using lenses with more modest maximum apertures.

mvh

sk

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 08-11-10 09:13

skeptikeren skrev:

> [...]
> actually end up with better results at virtually the same ISO and
> depth of field using lenses with more modest maximum apertures.

Kan jeg få det på dansk?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Soeren Friberg

Dato : 08-11-10 10:58

Den 08-11-2010 09:12, Asbjørn M. Nielsen skrev:

> Kan jeg få det på dansk?

at du ikke behøver bruge så mange penge på et dyrt objektiv med en stor
blændeåbning er påstanden - alle andre forhold lige naturligvis.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 08-11-10 11:01

Soeren Friberg skrev:

> at du ikke behøver bruge så mange penge på et dyrt objektiv med en stor
> blændeåbning er påstanden - alle andre forhold lige naturligvis.

Tak, men det er jo ikke direkte oversat?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : skeptikeren

Dato : 08-11-10 17:38

hvor ved du det fra???

sk

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 08-11-10 19:50

skeptikeren skrev:

> hvor ved du det fra???

Der står noget om ISO i det engelske! Du ser dig ikke i stand til at
skrive det på godt dansk?

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Soeren Friberg

Dato : 08-11-10 20:11

Den 08-11-2010 11:01, Asbjørn M. Nielsen skrev:

> Tak, men det er jo ikke direkte oversat?

Jeg er ikke oversætter, men jeg får følgende ud af den citerede tekst
(og den engelske tekst er vel heller ikke velkomponeret :

På grund af kompleksitet og vanskeligheder med at producere objektiver
med store blændeåbninger kan man ende op med samme ISO og DOF med mere
moderate blændeåbninger.(og derfor lavere pris)

Det mener jeg så ikke er helt korrekt - heller ikke ud fra det
oprindelige links øvrige pointer. Men alligevel mener jeg, at der peges
på noget interessant.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 08-11-10 20:35

Soeren Friberg skrev:

> [...]

> Det mener jeg så ikke er helt korrekt - heller ikke ud fra det
> oprindelige links øvrige pointer. Men alligevel mener jeg, at der peges

Tak fordi du gad hjælpe med oversættelsen.

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Michael

Dato : 08-11-10 10:00

<http://lmgtfy.com/?q=google+overs%C3%A6t>

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 08-11-10 19:51

Michael skrev:

> <http://lmgtfy.com/?q=google+overs%C3%A6t>

Den kan man da ikke stole på! Se bare hvordan det gik Søren Gade.

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-11-10 21:43

On 08-11-2010 19:51, Asbjørn M. Nielsen wrote:

> Den kan man da ikke stole på! Se bare hvordan det gik Søren Gade.

-Hmm.. det var ikke fra engelsk til dansk

Bo //

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 08-11-10 23:24

Bo Bjerre skrev:

> -Hmm.. det var ikke fra engelsk til dansk

Næh, men jeg stoler generelt ikke på maskinel oversættelse, de har det
med at kløjs i grammatikken.

--
Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen