WD My Book Disk problem
Fra : Acer Pc

Dato : 07-11-10 02:43

Hej

Jeg har sådan en WD My Book LAN
Og har oprettet en ny mappe på den der ved dannelen var "public"
Jeg har så i disk manager sat denne mappe til at kun "admin" må have adgang.
Det virker også fint, for når jeg klikker på mappen der hedder "Min backup
mappe"
Så popper min windows 7 (ikke en ´meddelse fra min LAN WD My Book" op med et
login vindue.
Der vil den have en kode for at åbne mappen.
Hvad er mon denne kode ?
Er der en default kode WD Disken vil have ?
Har prøvet med
admin
mit navn på den på konto jeg kører
Den kode Win genererede da jeg installerede hjemmenetværket.
Men ingen af disse giver adgang
Kan nogen hjælpe mig ?

På forhånd tak
Morten

Fra : cykelsmeden

Dato : 07-11-10 18:59

Den 07-11-2010 02:43, Acer Pc skrev:
> Jeg har sådan en WD My Book LAN
> Og har oprettet en ny mappe på den der ved dannelen var "public"
> Jeg har så i disk manager sat denne mappe til at kun "admin" må have
> adgang.
er ikke helt med: enten er den vel public, eller det er kun admin som
får adgang??

> [...]
> med et login vindue.
> Der vil den have en kode for at åbne mappen.
Eller for at komme på maskinen??

Lanmanagerprotokollen har i w7 fået nogle flere options vedr. sikkerhed
med godkendelse.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa skal for at være
bagudkompatibel være mindre end 3 men er default sat til 3

//finn