Ny bil?
Fra : S.B.

Dato : 06-11-10 21:49

Hvis man nu står og skal købe en bil, ikke en ny, som må og evner, at trække
en campingvogn på 1500 kg. op over bakkerne på vej til Italien, hvad ville i
så vælge?
Prisleje 200.000 +/-
Helst en diesel

Søren

Fra : Johnny

Dato : 07-11-10 09:23

"S.B." skrev i meddelelsen

[...]

Hvis du skal trække 1500 kg til Italien og du kører over Brenner passet, så
vælg bil med hjertet.

Alle der kan trække 1500kg kan også kører til Italien.
Kører selv Mazda 6 2.0 benzin til Italien uden problemer.

Mvh
Johnny

Fra : S.B.

Dato : 07-11-10 19:28

"Johnny" <virker@ik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alle der kan trække 1500kg kan også kører til Italien.
> Kører selv Mazda 6 2.0 benzin til Italien uden problemer.

Mazda 6 har været oppe og vende, har bare hørt så meget om de ruster, om det
så har hold i virkeligheden ved jeg ikke

Søren

Fra : Ped

Dato : 07-11-10 18:58

Den 06-11-2010 21:49, S.B. skrev:
> [...]
> en campingvogn på 1500 kg. op over bakkerne på vej til Italien, hvad ville i

Vi kører med en 1500 kg's Hobby efter en Ford Focus C-Max med den store
136 hk 2.0 l. dieselmotor. Det er simpelthen en kanon bil med en kanon,
næsten lydløs motor med et forrygende kraftoverskud. Vi har her i sommer
kørt på 10% stigninger flere steder i Frankrig uden nogen som helst
problemer, og med kraftoverskud nok til at kunne æde lastbilerne opad.
Jeg påstår ikke, at 136 hk er en nødvendighed for at slæbe 1500 kg over
alperne, men de er godt nok dejlige at ha'

Jens L. Pedersen
C-Max 2.0 + Hobby 540WLU

Fra : S.B.

Dato : 07-11-10 19:27

"Ped" <gpz1100abs@fjerndette.gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> påstår ikke, at 136 hk er en nødvendighed for at slæbe 1500 kg over
> alperne, men de er godt nok dejlige at ha'

Sjovt...
I min verden har en Focus altid bare været en lille bil, sådan lidt som en
VW Polo, men kan da godt se den har en stor egenvægt.
Hvordan er pladsen omme på bagsædet, mine unger er ikke helt små længere

Søren

Fra : Ped

Dato : 08-11-10 18:04

Den 07-11-2010 19:27, S.B. skrev:

> [...]
> VW Polo, men kan da godt se den har en stor egenvægt.
> Hvordan er pladsen omme på bagsædet, mine unger er ikke helt små længere

Aner det ikke - min er en van Nok er en Focus ikke noget dollargrin,
men Polo!?! Nej, der foretrækker jeg godtnok Focus'en. Det er en bil man
sætter sig ind i - ikke ned i - og den har en fremragende kørselskomfort
på de lange ture. Men hvis den skal være til 4 voksne eller halvvoksne
er Galaxy eller S-max måske et bedre bud. Ved dog ikke om 200t så rækker...

M.v.h.

Jens

Fra : Falkoneren

Dato : 08-11-10 16:00

> Hvis man nu står og skal købe en bil, ikke en ny, som må og evner, at
> trække en campingvogn på 1500 kg. op over bakkerne på vej til Italien,
> [...]

Hej Søren
På adresse findes en fin test til sammenligning på kombination af bil og CV
//Kim
http://www.caravantrekker.nl/eu/dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-10 23:27

Udover kræfterne skriver du ikke meget om, hvilken slags bil du ønsker.
Ønsker du en stor bil med særdeles god plads indendøre - også til de
langbenede, kunne en Hyundai Sonata 2.0 crdi være et bud.
Den må trække 1700 kg. Jeg har passeret alperne med 1350 kg på krogen i
sådan en, og det var absolut problemfrit.

Kurt

Fra : S.B.

Dato : 09-11-10 07:16

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den må trække 1700 kg. Jeg har passeret alperne med 1350 kg på krogen i
> sådan en, og det var absolut problemfrit.

Konen mener det skal være en stationcar, så hun ind imellem kan tage hendes
hund med
Sonataen laves desværre ikke i sådan en udgave, har i hvert fald aldrig set
en
Ellers var det fristende

Søren

Fra : Farmer

Dato : 28-11-10 17:49

Hej

Jeg kører med en Octavia 2.0 tdi 140 hk 320nm stcar fra 07 og en 1500 kg
cv det fungerer meget fint bilen kan vejes op til at må trække 1600 kg den
vil du kunne finde til ca 200000 ,-

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-10 02:51

Hej Søren

Ved ikke om den er inden for dit budget , men du skulle tage ud og prøve en
toyota Verso 2,2 diesel med 177 hk og 400 nm ,sammen med at det er den mest
lavkomprimeret dielsel du kan finde ," ingen dielsel lyd "
du vil blive overrasket over hvilken bil du får
og hviket træk den har , men den opfylder alle din krav om stationcar og Cv
trækker , du kunne evtl låne min en dag når tiden nærmer sig og du skal
vælge

PE

Fra : S.B.

Dato : 20-12-10 18:10

"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hviket træk den har , men den opfylder alle din krav om stationcar og
> Cv trækker , du kunne evtl låne min en dag når tiden nærmer sig og du

Har før kørt dine biler, en dårlig ting, får mig til at bryde mig mindre om
min egen

Fra : S.B.

Dato : 20-12-10 18:11

> [...]
> og hviket træk den har , men den opfylder alle din krav om stationcar og
> Cv trækker , du kunne evtl låne min en dag når tiden nærmer sig og du

Skal du bruge den i uge 27 og 28 til næste år, for ellers vil jeg godt teste
den der

Søren

Fra : S.B.

Dato : 20-12-10 18:16

> [...]
> og hviket træk den har , men den opfylder alle din krav om stationcar og
> Cv trækker , du kunne evtl låne min en dag når tiden nærmer sig og du

1300 kg. som max på krogen, er altså ikke helt nok, mangler lige 200 kg der

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-11-10 00:36

> Mazda 6 har været oppe og vende, har bare hørt så meget om de ruster, om
> det så har hold i virkeligheden ved jeg ikke

Det har hold. Bare spørg FDM...

Men en gang grundig beskyttelse inden første køretur fra forhandleren kan
gøre meget

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."