Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
lav 2 billeder til 1. i Photoshop 7
Fra : Id

Dato : 06-11-10 18:41

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende!
Hvordan får jeg 2 billeder placeret ved siden af hinanden, så de kan
vises som en JPG-fil?
Jeg bruger Photoshop 7.

Mvh.
ID

Fra : Claus Pehrsson

Dato : 07-11-10 10:12

Mener du flettet som et panoramabillede?
Hvis ja. Gør følgende:
Åbn de to billeder, der skal flettes
<File><New><Photomerge>
Flet billederne som panorama
Gem det nye billede i JPG-format

Fra : Pico

Dato : 08-11-10 00:02

Den 07-11-2010 10:12, Claus Pehrsson skrev:
> Mener du flettet som et panoramabillede?
> [...]

Jeg mener ikke Photomerge var kommet i PS7.

Eller hvis du vil have 2 billeder som et, f.eks. 2 portrætter ved siden
af hinanden åbner du dem i PS og åbner et nyt (Filer/Ny) og laver det
(lærredet) så stort at det kan rumme de 2 andre billeder, husk at
opløsningen skal være den samme hvis de skal holde størrelsen. Så
aktivere du et af billederne og markere det (CTRL + A) og enten trækker
du det over i det nye lærred eller bruger kopiere, sæt ind. Når du har
fået begge billeder over på det nye og arrangeret dem som du vil gemmer
du bare på normal vis.

--
MVH
Pico

Fra : Claus Pehrsson

Dato : 09-11-10 13:47

> Jeg mener ikke Photomerge var kommet i PS7.

Photomerge panorama og faces fandtes fra version 6, så jeg tvivler på, at de
ikke også skulle være til stede i version 7.

mvh
Claus