Havneplads mellem København og Helsingør
Fra : Jan Birk

Dato : 04-11-10 22:31

Nogen som har et forslag (hvor der er ledige pladser) til en 10 meter
lang halvplanende stålbåd (stikker vel 1-1,5 meters penge).

Pft

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-10 13:05

En svær en ...
Du skal nok også oplyse bredden, da det ofte er den knappe faktor ...

Flemming Torp

Fra : Jan Birk

Dato : 06-11-10 09:20

> En svær en ...
> Du skal nok også oplyse bredden, da det ofte er den knappe faktor ...

Det havde jeg ikke lige tænkt på, men 2,5-3 meter.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-10 17:04

"Jan Birk" wrote in message

Nogen som har et forslag (hvor der er ledige pladser) til en 10 meter
lang halvplanende stålbåd (stikker vel 1-1,5 meters penge).

Pft

/Jan

Hej Jan,

uanset størrelsen på din båd så bliver det nok svært overhovedet at få en
plads - for selv om der skulle være ledige pladser, så har flere af
Øresundshavnene en kedelig praksis med at udelukke bådejere der ikke bor i
lokalkommunen - og derudover så er der ventelister på så mange år, at man
snildt når at blive pensioneret inden man er kommet op på listen og kan
komme i betragtning.

Den havn jeg tror vil være mest sandsynlig (og som vist stadigt har ca. 5-8
års ventetid) er Svanemøllehavnen.

Der er også Lynetten - men deres pladsregler kender jeg slet ikke og ved
ikke om de har ventetid.

Bare klø på - og håb !

venlig hilsen

JN

Fra : HKN

Dato : 05-11-10 18:36

Hvor længe?

Fra : Jan Birk

Dato : 06-11-10 09:20

> Hvor længe?

Den tid vi nu kan 'få'

En kortere periode er bedre end ingen ting.

/Jan

Fra : Hans, \" URD\" Cont~

Dato : 06-11-10 11:57

I Lynetten kan du nok få en venteplads.
Men der er nok 4-5 år på at få en fast plads
info@lynetten.dk
Hans

Fra : Henning Schwartz

Dato : 07-11-10 19:39

Prøv at kigge på Lynæs Havns hjemmeside der er ledige pladser i den
størrelse til meget rimelige priser.
Henning
Nimbus 2600

Fra : Henning

Dato : 08-11-10 16:48

On Sun, 7 Nov 2010 19:39:09 +0100, "Henning Schwartz"
<henning@schwartz.nu> wrote:

>Prøv at kigge på Lynæs Havns hjemmeside der er ledige pladser i den
>størrelse til meget rimelige priser.

Øhm, ligemeget hvordan jeg kigger på et kort, så ligger Hundested
altså ikke i nærheden af "mellem København og Helsingør"

Fra : Ole Pagh

Dato : 08-11-10 17:00

Henning udtrykte præcist:

> Øhm, ligemeget hvordan jeg kigger på et kort, så ligger Hundested
> altså ikke i nærheden af "mellem København og Helsingør"

Jow da... Hvis du, når du sejler ud fra København, drejer til højre og
holder Sjælland til styrbord, kommer du til Hundested før du kommer til
Helsingør.
- Undskyld, men kunne bare ikke lade den ligge.

--
/ Ole

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-11-10 12:48

Hej Jan,

Prøv at udvidde dit søgeområde til området i den nordlige del af Køge
bugt. Her er der ledige pladser.
Se denne artikel der ganske vist er nogle år gammel; men stadig aktuel
i dens vurdering af muligheder.

http://www.eriksfreelance.dk/sider/sejlads/mest_havn_for_pengene.html

Mvh/Harding

Fra : HKN

Dato : 08-11-10 21:10

"Harding E. Larsen" <hardinge.larsen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> bugt. Her er der ledige pladser.
> Se denne artikel der ganske vist er nogle år gammel; men stadig aktuel

Hvis du kan leve med det, og evt sejle igennem kalveboderne og Kbh's havn ud
til Øresund (ved ikke om det stadig er muligt) så kan jeg muligvis hjælpe
det næste ½ års tid - muligvis længere.

Mvh
Henrik

Fra : Jan Birk

Dato : 09-11-10 08:24

Tusind tak for de mange svar.

Jeg burde selvfølgelig have begrundet 'mellem København og Helsingør'.
Vi dykker fra båden og vil gerne have en (vinter) periode i vandet
omkring Ven.

I øjeblikket ligger vi i sydhavnen og har dermed adgang til Køge bugt
med omkring liggende herreder. Når turen går nordpå, er det i reglen
gennem slusen i Kbh's havn.

Men det tager for lang tid inden vi er gennem slusen, havnen og oppe mod
Ven og ikke mindst hjemme igen. Så det bliver aldrig rigtigt til noget.

Så en havneplads - for vinteren er fint - så tæt på Ven som muligt, vil
være det optimale. Superoptimalt hvis der er en dieselstander

På forhånd tak igen

/Jan

Fra : HKN

Dato : 09-11-10 09:24

Vi er altid åbne for nye medlemmer i VSK Masser af ture med enten kutter
eller RIB.

Mvh
Henrik

Fra : Jan Birk

Dato : 09-11-10 11:04

> Vi er altid åbne for nye medlemmer i VSK Masser af ture med enten
> kutter eller RIB.

Det kan være vi kan koble os på nogle at Jeres ture gennem vinteren?

Skriv evt: jb . ringbindet . dk

/Jan - fra Helgoland

Fra : Unique

Dato : 09-11-10 19:02

Du kan jo prøve at kontakte det innovative firma "Copenhagen Marina"
http://www.proevestenen.dk/
De har tonsvise af ledige pladser
/c

Fra : Jens Peter Sandholt

Dato : 10-11-10 22:23

Tuborg Havn. Masser af plads.
/JPS

On 04/11/10 22.31, in article 4cd3262c$0$23763$14726298@news.sunsite.dk,

Fra : HH

Dato : 11-11-10 02:21

En bekendt til mig har sin båd liggende midlertidigt på gæsteplads i
Rungsted til en meget rimelig takst - 40 kr/døgn

HH

Fra : HKN

Dato : 11-11-10 11:59

Det må være en meget lille båd.......

Jeg har ligget på gæsteplads i Rungsted her i efteråret ifm Mumm Stelton Cup
og Autumn Regatta - og det kostede ikke 40 kr./døgn....

Fra : Jakob_K

Dato : 20-11-10 09:32

> [...]
> Nogen som har et forslag (hvor der er ledige pladser) til en 10 meter
> lang halvplanende stålbåd (stikker vel 1-1,5 meters penge).

På Wilders Plads (Chritianshavns Kanal), hvor vi ligger, er der
enkelte både, der ikke overvintrer i vandet, så der skulle nok være
mulighed for en midlertidig vintergæsteplads.

Det samme kunne jeg tænke mig var gældende for Lynetten og Svanemøllen.