/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Brændstofslange diesel
Fra : Roderiet


Dato : 04-11-10 21:06

Hej der En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig defekt
( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset /
trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig, jeg
ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går igennem. Kan
jeg selv skifte denne slange eller er det et job for specialister ?.
motoren er en Vetus M 3.10. mvh Niels F.


 
 
Hans, \" URD\" Cont~ (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Hans, \" URD\" Cont~


Dato : 05-11-10 11:33

Den er kun omflettet for at beskytte mod slitage.
for at skifte den skal kraverne brækkes op og så kan de ikke bruges mere.
Du kommer nok til at købe en ny.
Hans



Ukendt (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-11-10 16:35


"Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4cd3121b$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej der En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig
> defekt ( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset
> / trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig,
> jeg ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går
> igennem. Kan jeg selv skifte denne slange eller er det et job for
> specialister ?. motoren er en Vetus M 3.10. mvh Niels F.

Hej.
En slange af nævnte type, kan du ikke selv lave.
Prøv her: http://www.slangespecialisten.dk/kontakt.aspx
Han er hurtig, dygtig og billig.
Og sender gerne varen.

MVH
Egon


Ukendt (05-11-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-11-10 17:07


"news tele dk" skrev:
> Prøv her: http://www.slangespecialisten.dk/kontakt.aspx
> Han er hurtig, dygtig og billig.
> Og sender gerne varen.

Jeg tilslutter mig den anbefaling!
--
) Hilsen
( Per T.
[_]?
www.perthomsen.dk



Topper (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Topper


Dato : 07-11-10 11:52


"P.G. Thomsen" <news(a)perthomsen.dk> wrote in message
news:4cd42bba$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "news tele dk" skrev:
>> Prøv her: http://www.slangespecialisten.dk/kontakt.aspx
>> Han er hurtig, dygtig og billig.
>> Og sender gerne varen.
>
> Jeg tilslutter mig den anbefaling!
> --
> ) Hilsen
> ( Per T.
> [_]?
> www.perthomsen.dk
>

Ditto, perfekte varer + meget hurtig.

Torben Eliasen



Harding E. Larsen (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 07-11-10 06:10

Ja det er kun at skrue dem af og montere den nye slange. Husk at
anvende nye pakninger.
Slangerne kan du købe færdige fra Vetus med meget kort leveringstid.
Skal du i en snæver vending selv fremstille en slange med
banjokoblinger kan du f.eks købe slangen og løse banjoer og spænde i
enderme af slange med spændebånd. Stålfletningen er en
beskyttelsforanstaltning.
Se: http://hydra.grene.com/shop/action/category_50_-11_23952_155981_141610G141589G141591_Banjo
og
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Slange/Benzin/Brandstofslange1/

Færdige slange med banjokoblinger pressen i enderne.

Mvh/Harding



On 4 Nov., 21:05, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> Hej der     En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig defekt
> ( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset /
> trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig, jeg
> ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går igennem. Kan
> jeg selv skifte denne slange eller er det et job for specialister ?.
> motoren er en Vetus M 3.10.     mvh Niels F.


slangemanden (07-11-2010)
Kommentar
Fra : slangemanden


Dato : 07-11-10 07:22

On 7 Nov., 14:09, "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com>
wrote:
> Ja det er kun at skrue dem af og montere den nye slange. Husk at
> anvende nye pakninger.
> Slangerne kan du købe færdige fra Vetus med meget kort leveringstid.
> Skal du i en snæver vending selv fremstille en slange med
> banjokoblinger kan du f.eks købe slangen og løse banjoer og spænde i
> enderme af slange med spændebånd. Stålfletningen er en
> beskyttelsforanstaltning.
> Se:http://hydra.grene.com/shop/action/category_50_-11_23952_155981_14161....
> oghttp://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Slange/Benzin/Brandstofslange1/
>
> Færdige slange med banjokoblinger pressen i enderne.
>
> Mvh/Harding
>
> On 4 Nov., 21:05, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
>
>
>
> > Hej der     En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig defekt
> > ( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset /
> > trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig, jeg
> > ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går igennem. Kan
> > jeg selv skifte denne slange eller er det et job for specialister ?.
> > motoren er en Vetus M 3.10.     mvh Niels F.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Stålfletningen udenom er ikke kun en beskyttelse, men også en sikring
for at slange ikke puster sig op under tryk, da inderslangen som regel
er uden egen armering og dermed ubrugelig uden "overfrakken"
Børnelærdom for dem som har med det at gøre til daglig.!

slangemanden (07-11-2010)
Kommentar
Fra : slangemanden


Dato : 07-11-10 07:33

On 7 Nov., 14:09, "Harding E. Larsen" <hardinge.lar...@gmail.com>
wrote:
> Ja det er kun at skrue dem af og montere den nye slange. Husk at
> anvende nye pakninger.
> Slangerne kan du købe færdige fra Vetus med meget kort leveringstid.
> Skal du i en snæver vending selv fremstille en slange med
> banjokoblinger kan du f.eks købe slangen og løse banjoer og spænde i
> enderme af slange med spændebånd. Stålfletningen er en
> beskyttelsforanstaltning.
> Se:http://hydra.grene.com/shop/action/category_50_-11_23952_155981_14161....
> oghttp://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Slange/Benzin/Brandstofslange1/
>
> Færdige slange med banjokoblinger pressen i enderne.
>
> Mvh/Harding
>
> On 4 Nov., 21:05, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
>
>
>
> > Hej der     En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig defekt
> > ( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset /
> > trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig, jeg
> > ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går igennem. Kan
> > jeg selv skifte denne slange eller er det et job for specialister ?.
> > motoren er en Vetus M 3.10.     mvh Niels F.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

"færdige slange med med banjokoblinger pressen i enderne" ?!?
Kan vi splejse til en retskrivningsordbog til den ellers altid meget
kloge Hr. Harding ? --- Jeg gi´r en femmer!

Roderiet (07-11-2010)
Kommentar
Fra : Roderiet


Dato : 07-11-10 23:10

Hej der Jeg takker for de rare informationer. Ved at kigge på kataloget
fra Hydra ser jeg nu meningen med den hylse. det er jo en fiks løsning med
både tilspænding og indelukning af strømpeenden. Kun er jeg lidt i tvivl om
pakningerne mellem anlægsfladerne. Er disse mon de i Hydra´s katalog omtalte
profilringe ( pakninger for flangekoblinger ) Produkt > Slanger og
slangekoblinger samt.. > O-ringe for slangekoblinger og fittings > Pakninger
for 3000/6000 PSI SAE flangekoblinger . mvh Niels F.


"Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
news:4cd3121b$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej der En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig
> defekt ( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset
> / trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig,
> jeg ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går
> igennem. Kan jeg selv skifte denne slange eller er det et job for
> specialister ?. motoren er en Vetus M 3.10. mvh Niels F.


slangemanden (07-11-2010)
Kommentar
Fra : slangemanden


Dato : 07-11-10 23:37

On 7 Nov., 23:09, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> Hej der Jeg takker  for de rare informationer. Ved at kigge på kataloget
> fra Hydra ser jeg nu meningen med den hylse. det er jo en fiks løsning med
> både tilspænding og indelukning af strømpeenden. Kun er jeg lidt i tvivl om
> pakningerne mellem anlægsfladerne. Er disse mon de i Hydra´s katalog omtalte
> profilringe ( pakninger for flangekoblinger )  Produkt > Slanger og
> slangekoblinger samt.. > O-ringe for slangekoblinger og fittings > Pakninger
> for 3000/6000 PSI SAE flangekoblinger .      mvh Niels F.
>
> "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> skrev i meddelelsennews:4cd3121b$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
> > Hej der     En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig
> > defekt ( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset
> > / trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig,
> > jeg ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går
> > igennem. Kan jeg selv skifte denne slange eller er det et job for
> > specialister ?. motoren er en Vetus M 3.10.     mvh Niels F.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Nej, du skal bruge kobberskiver til tætning, og sådanne bør altid
følge med automatisk ( i hvertfald herfra ! )
mvh. Jesper

slangemanden (07-11-2010)
Kommentar
Fra : slangemanden


Dato : 07-11-10 23:52

On 7 Nov., 23:09, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> Hej der Jeg takker  for de rare informationer. Ved at kigge på kataloget
> fra Hydra ser jeg nu meningen med den hylse. det er jo en fiks løsning med
> både tilspænding og indelukning af strømpeenden. Kun er jeg lidt i tvivl om
> pakningerne mellem anlægsfladerne. Er disse mon de i Hydra´s katalog omtalte
> profilringe ( pakninger for flangekoblinger )  Produkt > Slanger og
> slangekoblinger samt.. > O-ringe for slangekoblinger og fittings > Pakninger
> for 3000/6000 PSI SAE flangekoblinger .      mvh Niels F.
>
> "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> skrev i meddelelsennews:4cd3121b$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
> > Hej der     En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig
> > defekt ( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset
> > / trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig,
> > jeg ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går
> > igennem. Kan jeg selv skifte denne slange eller er det et job for
> > specialister ?. motoren er en Vetus M 3.10.     mvh Niels F.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej igen: Jeg glemte lige at skrive, at den nye slange bør være med
rustfri omflet, og ikke galvaniseret, som de fleste gerne leverer, så
pas på ved bestiling.
Mvh. Jesper

Harding E. Larsen (08-11-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 08-11-10 13:07

Kobberringe finder du på:
http://hydra.grene.com/shop/action/category_50_-11_23951_141527_
Mvh/Harding

On 7 Nov., 23:09, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> Hej der Jeg takker  for de rare informationer. Ved at kigge på kataloget
> fra Hydra ser jeg nu meningen med den hylse. det er jo en fiks løsning med
> både tilspænding og indelukning af strømpeenden. Kun er jeg lidt i tvivl om
> pakningerne mellem anlægsfladerne. Er disse mon de i Hydra´s katalog omtalte
> profilringe ( pakninger for flangekoblinger )  Produkt > Slanger og
> slangekoblinger samt.. > O-ringe for slangekoblinger og fittings > Pakninger
> for 3000/6000 PSI SAE flangekoblinger .      mvh Niels F.
>
> "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> skrev i meddelelsennews:4cd3121b$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
> > Hej der     En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig
> > defekt ( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset
> > / trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig,
> > jeg ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går
> > igennem. Kan jeg selv skifte denne slange eller er det et job for
> > specialister ?. motoren er en Vetus M 3.10.     mvh Niels F.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -


Harding E. Larsen (12-11-2010)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 12-11-10 06:17

Du kan få lidt mere information om kobberringene m.m. her:

http://www.danskebaadejere.dk/tips%20og%20gode%20raad/motorer/Kobber%20skiver.aspx

Desuden har Jens Kock også skrevet denne artikel om hvordan man i en
snæver vendig selv kan lave en slangereparation:

http://www.danskebaadejere.dk/tips%20og%20gode%20raad/motorer/Braendstofslanger.aspx

Mvh/Harding

On 7 Nov., 23:09, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> Hej der Jeg takker  for de rare informationer. Ved at kigge på kataloget
> fra Hydra ser jeg nu meningen med den hylse. det er jo en fiks løsning med
> både tilspænding og indelukning af strømpeenden. Kun er jeg lidt i tvivl om
> pakningerne mellem anlægsfladerne. Er disse mon de i Hydra´s katalog omtalte
> profilringe ( pakninger for flangekoblinger )  Produkt > Slanger og
> slangekoblinger samt.. > O-ringe for slangekoblinger og fittings > Pakninger
> for 3000/6000 PSI SAE flangekoblinger .      mvh Niels F.
>
> "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> skrev i meddelelsennews:4cd3121b$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
> > Hej der     En omflettet ( m. rustfri ) brændstofslange er formentlig
> > defekt ( flad ). I hver ende er der en krave som ser ud til at være valset
> > / trykket på . Jeg er ikke inde i den terminologi, så bær over med mig,
> > jeg ved ikke bedre. I begge ender er et " øje " som en rørbolt går
> > igennem. Kan jeg selv skifte denne slange eller er det et job for
> > specialister ?. motoren er en Vetus M 3.10.     mvh Niels F.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177438
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408039
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste