gps og cv
Fra : Joel Lemvigh Jeppsen

Dato : 04-11-10 15:06

hej alle
er der nogle der har erfaring med hvilken gps der er bedst når man
planlægger ruter og campingvognen er med.
jeg har en garmin nuvi 760, den vælger altid smalle veje og bjergtoppe
når vi kører i sydfrankrig. den kan også finde på at lave ruten om
undervejs - og det er ikke til det bedre.
venligst joel

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-11-10 16:02

> [...]
> den vælger altid smalle veje og bjergtoppe når vi kører i sydfrankrig.
> den kan også finde på at lave ruten om undervejs - og det er ikke til

Hehe ja jeg skændes snart mere med min 760'er end med konen, så hun får
da lidt fred på vore CV-ture.

Hvis du vil holde dig til Garmin skal du over i 465T - det er den eneste
på programmet der kan omstilles til lastbil og dermed gøre det du ønsker
- lede dig udeom de små og umulige veje.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-11-10 20:10

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> på programmet der kan omstilles til lastbil og dermed gøre det du ønsker
> - lede dig udeom de små og umulige veje.

På side 37-38 i manualen er der beskrevet, at man kan vælge vejtyper, som
man vil undgå. Er det ikke det i skal bruge?
http://www.garmin.dk/files/garmin/manuals/nuvi760_DABetjeningsvejledning.pdf

Kurt

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-11-10 20:19

> På side 37-38 i manualen er der beskrevet, at man kan vælge vejtyper,
> som man vil undgå. Er det ikke det i skal bruge?

Nej desværre. Der er ikke det store at fravælge som giver mening (ud over
grusveje).

Det er en decideret lastbilfunktion vi mangler (som var tilstede på mange
tidligere Garmin modeller) som de har fjernet i samtlige på nær en (og
skidedyr model).