Problem med If
Fra : Kurt G

Dato : 04-11-10 15:05

Hej NG.

Det driller!!!
Jeg har følgende funktion:

function MakeMenu()
{
$AntalMenuer = 0;
$fil = fopen("menutekst.txt","r");
while (!feof($fil))
{
$streng = fgets($fil);
echo "Streng:".$streng." Substreng
0,2=".substr($streng,0,2)."<br>";
$substreng = substr($streng,0,2);
If $substreng == "//"
// If $substreng <> "//"
// If $AntalMenuer ==11
// If 1 == 1
{
$MenuLinier[] = $streng;
$AntalMenuer++;
}
} //while
Echo "Der er ".$AntalMenuer." menulinier. <br>";
} // Function

Problemet er, at der intet skrives ud, når If-sætningen bruges. Det ser ud
til, at alt stopper!
Kommenterer jeg If-sætningen ud, kommer der fint udskrift.
Også de de tre andre If-sætninger sætter programmet i stå.

Er der et eller andet banalt, som jeg har glemt?

Mvh Kurt

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-11-10 15:44

On 04-11-2010 15:04, Kurt G wrote:

> Er der et eller andet banalt, som jeg har glemt?
>
> Mvh Kurt

Prøv at undersøge om du kan bruge <br> i din php-kode.

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Kurt G

Dato : 04-11-10 15:52

"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at undersøge om du kan bruge <br> i din php-kode.
>
> Karl Erik.

Det kan jeg ikke, jeg indsatte den øverst efter While.

Det eneste, som kommer frem er en tom skærm.
Kildekoden på sitet:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
   <head>
   <title>Vinderup Egnshistoriske Forening</title>
   <link rel="stylesheet" href="/style.css" type="text/css" media="print">
   <link rel="stylesheet" href="/style.css" type="text/css" media="screen">
</head>
Det er tilsyneladende gået helt i stå.Mvh Kurt

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-11-10 17:34

On 04-11-2010 15:51, Kurt G wrote:

> Det kan jeg ikke, jeg indsatte den øverst efter While.

Nej for du skal skrive <br />\n

Karl Erik.

Fra : Kurt G

Dato : 04-11-10 22:58

> Nej for du skal skrive <br />\n
>
> Karl Erik.
>
> --
> http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
> http://www.ranunkelvej.com
> http://webdesign.ranunkelvej.com - Artikler om webdesign

Ja ifølge manualen, men den virker nu alligevel, når der eller skrives
noget!

Mvh Kurt

Fra : Krabsen

Dato : 04-11-10 17:25

Den 04-11-2010 15:04, Kurt G skrev:
> [...]
> // If 1 == 1
> {
> $MenuLinier[] = $streng;
> $AntalMenuer++;
> }
> } //while
> Echo "Der er ".$AntalMenuer." menulinier.<br>";
> } // Function
>
> Problemet er, at der intet skrives ud, når If-sætningen bruges. Det ser ud
> til, at alt stopper!
> Kommenterer jeg If-sætningen ud, kommer der fint udskrift.
> Også de de tre andre If-sætninger sætter programmet i stå.
>
> Er der et eller andet banalt, som jeg har glemt?

Skal If-betingelsen ikke i parentes ?

If ($substreng == "//"){
etellerandet;
}

...eller er det ikke nødvendigt - jeg plejer altid at gøre det.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-11-10 22:49

Krabsen sendte dette med sin computer:

> Skal If-betingelsen ikke i parentes ?
>
> If ($substreng == "//"){
> etellerandet;
> }
>
> ..eller er det ikke nødvendigt - jeg plejer altid at gøre det.

Der mangelr paranter - de skal altid være der, selv i
if (true) { ...}

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kurt G

Dato : 05-11-10 18:34

"Krabsen" <usenet@krabsen.dk> skrev i en meddelelse news:4cd2de6b$0$23762 Er
> [...]
> etellerandet;
> }
>
> ..eller er det ikke nødvendigt - jeg plejer altid at gøre det.

Jo, det skal den da!!!

Mvh Kurt

Fra : Martin

Dato : 05-11-10 06:08

> [...]
> // If 1 == 1
> {
> $MenuLinier[] = $streng;
> $AntalMenuer++;
> }
> } //while
> Echo "Der er ".$AntalMenuer." menulinier.<br>";
> } // Function
>
> Problemet er, at der intet skrives ud, når If-sætningen bruges. Det ser ud
> til, at alt stopper!
> Kommenterer jeg If-sætningen ud, kommer der fint udskrift.
> Også de de tre andre If-sætninger sætter programmet i stå.
>
> Er der et eller andet banalt, som jeg har glemt?

Prøv at skrive
ini_set('display_errors', '1');
error_reporting(E_ALL);
øverst i din PHP, det ligner mest fordi der er en PHP fejl, og på en
standard PHP udrulning er display_errors sat til 0 (da det er det mest
optimale i et produktions miljø)

Fra : Kurt G

Dato : 05-11-10 22:28

KLIPPET
> [...]
> Også de de tre andre If-sætninger sætter programmet i stå.
>
> Er der et eller andet banalt, som jeg har glemt?

Efter at have fået serveren til at udskrive fejl, har det vist sig, at det i
virkeligheden er et problem med filadgang.
Jeg har ikke lov til at tilgå serveren for at læse filer.

Serveren skriver:
Warning: opendir(): open_basedir restriction in effect. File(/) is not
within the allowed path(s):
(/customers/vinderup-egnshistorie.dk/vinderup-egnshistorie.dk:/var/www/diagnostics:/usr/share/php)
in
/customers/vinderup-egnshistorie.dk/vinderup-egnshistorie.dk/httpd.www/header.php
on line 37

Warning: opendir(/): failed to open dir: Operation not permitted in
/customers/vinderup-egnshistorie.dk/vinderup-egnshistorie.dk/httpd.www/header.php
on line 37

Warning: readdir() expects parameter 1 to be resource, boolean given in
/customers/vinderup-egnshistorie.dk/vinderup-egnshistorie.dk/httpd.www/header.php
on line 38

Warning: fclose() expects parameter 1 to be resource, null given in
/customers/vinderup-egnshistorie.dk/vinderup-egnshistorie.dk/httpd.www/header.php
on line 43

37 $mappe = opendir("/");
38 while ($fil = readdir($mappe))

43 fclose($fil);

For mig giver det ikke nogen mening!

Mvh Kurt

Fra : Leif Neland

Dato : 05-11-10 22:50

Den 05-11-2010 22:28, Kurt G skrev:

> [...]
> in
> /customers/vinderup-egnshistorie.dk/vinderup-egnshistorie.dk/httpd.www/header.php

Det er da en klar melding.

Du prøver at læse mappen "/", dvs webserverens rod. Der har du ikke
noget at gøre.

Du må kun læse mapperne
/customers/vinderup-egnshistorie.dk/vinderup-egnshistorie.dk
/var/www/diagnostics
/usr/share/php
(og mapper derunder)

Hvis du vil starte i hjemmesidens rod, hedder den $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]

Leif

Fra : Kurt G

Dato : 05-11-10 23:47

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse news:4cd47c18$0$36574>
> [...]
> /usr/share/php
> (og mapper derunder)
>
> Hvis du vil starte i hjemmesidens rod, hedder den

Ok, derfor.
Jeg havde for at være sikker på ikke at gøre noget forker, valgt et eksempel
fra et hæfte om PHP, men de er nok beregnet på lokal drift på egen PC.
Det var så dumt!

MVh Kurt

Fra : scootergrisen

Dato : 06-11-10 19:17

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-11-10 23:47

Efter mange tanker skrev Kurt G:
8X
> 37 $mappe = opendir("/");
> 38 while ($fil = readdir($mappe))
>
> 43 fclose($fil);
8X

Nu fremgår det ikke helt, hved det er du skal bruge det til, men hvis
det er for at få filnavne, så overvej at bruge glob() i stedet. Det er
sommetider lidt nemmere at arbejde med.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-11-10 23:48

Birger Sørensen udtrykte præcist:
> [...]
> for at få filnavne, så overvej at bruge glob() i stedet. Det er sommetider

Glemte så lige linket:
http://dk2.php.net/manual/en/function.glob.php

Briger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kurt G

Dato : 08-11-10 17:39

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse
> Birger Sørensen udtrykte præcist:

> Glemte så lige linket:
> http://dk2.php.net/manual/en/function.glob.php
>
> Briger
>
> --
> http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
> http://bbsorensen.dk

Det var faktisk kun et forsøg på at få hul på noget.
Jeg kunne efterhånden ikke få noget som helst til at virke og fandt et hæfte
frem og prøvede et simpelt eksempel. Det var så tilsyneladende beregnet til
at køre på egen lokal server, hvilket jeg jo ikke gjorde.

Tak for hjælpen til jer alle, jeg vender snart tilbage med nye problemer

Mvh Kurt