egypten visa ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-11-10 17:10

http://www.um.dk/da/menu/borgerservice/foerdinrejse/udenlandskevisumregler/egypten.htm

så vidt jeg læser det så skal jeg ikke bruge det efter som jeg ikke er
diplomat `?

Mv.
BMM

Fra : erling

Dato : 03-11-10 22:07

Bo M. Mogensen forklarede den 03-11-2010:
> [...]
>
> så vidt jeg læser det så skal jeg ikke bruge det efter som jeg ikke er

Det er obligatorisk at anskaffe et turistvisum inden indrejse i
Egypten. Dette kan foretages inden afrejsen på Den Egyptiske Ambassade,
Kristianiagade 19, 2100 København Ø, tlf. 35 43 70 70. Prisen for et
visum er ca. 150 kr. Der er mulighed for både ”single-visit” og
”multiple-entry” visum. For mere information herom, henvises der til
Den Egyptiske Ambassade.
Turistvisum udstedes også i lufthavne, hvilket dog kræver amerikanske
dollars eller lokal valuta.
Derudover skal du være opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt
mindst seks måneder efter datoen for indrejsen i Egypten.
/erling

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-11-10 23:41

"erling" <erlings_mail@invalid.dk> wrote in message

> Turistvisum udstedes også i lufthavne, hvilket dog kræver amerikanske
> dollars eller lokal valuta.

Og derfor behøver man ikke at skaffe det hjemmefra, som du lægger ud med at
skrive.

Jeg har i alle fald prøvet at få det lavet i Cairo lufthavn uden det store
besvær.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-11-10 00:46

Den 03-11-2010 22:07, erling skrev:
> [...]
> henvises der til Den Egyptiske Ambassade.
> Turistvisum udstedes også i lufthavne, hvilket dog kræver amerikanske

ja det går nok ..

> Derudover skal du være opmærksom på, at dit pas skal være gyldigt
> mindst seks måneder efter datoen for indrejsen i Egypten.

der er 9 år tilbage på det .... jeg har ikke tid så jeg regner med
justitsministeriets side gælder

Fra : alexbo

Dato : 04-11-10 21:10

"Bo M. Mogensen" skrev

> så vidt jeg læser det så skal jeg ikke bruge det efter som jeg ikke er
> diplomat `?

Mulighed for 30 dages visum i lufthavnen ved indrejse i forbindelse med
turistbesøg/forretningsrejser mv. (gælder IKKE diplomat- og tjenestepas)
Visumpligt for diplomat- og tjenestepas både vedr. turist- og
tjenesterejser. Visum skal indhentes hos Egyptens ambassade inden afrejse

Der står at diplomater ikke kan købe visum ved indrejse, de skal hente det
på ambassaden.
Du kan købe i lufthavnen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 05-11-10 00:49

Den 04-11-2010 21:09, alexbo skrev:
> Du kan købe i lufthavnen.

ja men det mente jeg nok ... fik mit visa til Iran for et par dage siden
fik det nu sendt ind i go tid og snakkede med den amerikanske ambassade
om det ville blive et problem sener hvad de benægtede
(hvad jeg så godt nok håber de mener)

Fra : Jet

Dato : 05-11-10 00:49

On 5 Nov., 01:48, "Bo M. Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> [...]
> fik det nu sendt ind i go tid og snakkede med den amerikanske ambassade
> om det ville blive et problem sener hvad de benægtede

Det lyder meget interessant dine rejser til Egypten og Iran. Du bør
give en rejseberetning og nogle billeder fra turen, så andre kunne
blive inspireret

/jet