TB kvittering
Fra : Pico

Dato : 02-11-10 18:47

Jeg er lige gået over til TunderBird, det er udmærket. Jeg har lige et
spørgsmål vedrørende kvittering. Jeg kan ikke finde noget om det i
hjælpen eller på nettet.
Under valgmuligheder er der et punkt der hedder kvittering. Er det noget
i lighed med MS mail programmer hvor folk bliver spurgt om de vil
kvittere for modtagelsen?
Så er der noget der hedder meddelese om leveringsstatus, der får man en
mail tilbage fra serveren, hvad indebære det?

--
MVH
Pico

Fra : Carl Drud

Dato : 02-11-10 19:22

Pico <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> [...]
> Under valgmuligheder er der et punkt der hedder kvittering. Er det
> noget i lighed med MS mail programmer hvor folk bliver spurgt om de

Det er det. Men mange forbander den slags kvitterings beskeder og
ignorer dem simpelthen.

> Så er der noget der hedder meddelese om leveringsstatus, der får man
> en mail tilbage fra serveren, hvad indebære det?

Pas.

--
Carl

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-11-10 21:34

Pico skrev den 02-11-2010 18:46:
> Under valgmuligheder er der et punkt der hedder kvittering. Er det noget
> i lighed med MS mail programmer hvor folk bliver spurgt om de vil
> kvittere for modtagelsen?

Ja

> Så er der noget der hedder meddelese om leveringsstatus, der får man en
> mail tilbage fra serveren, hvad indebære det?

Det er en kvittering for, at ens mail har nået modtagerens server.

http://kb.mozillazine.org/Figuring_out_whether_the_recipient_read_your_message

Fra : Pico

Dato : 02-11-10 22:55

Den 02-11-2010 21:33, Jens Jensen skrev:

> Ja

> Det er en kvittering for, at ens mail har nået modtagerens server.
>
> http://kb.mozillazine.org/Figuring_out_whether_the_recipient_read_your_message

Tak for det Carl og Jens, så er det på plads.
Der er en anden ting, en gang imellem sender jeg en del mail til
forskellig der ikke skal se hinanden (BBC), det er ikke de samme hver
gang så jeg kan ikke oprette en gruppe.
I MS mail programmer stod modtagerne på linjer i Til, CC & BBC så det
var let at klikke på f. eks. BBC og så tilføje navnene på modtager der.
I TB står modtagerne på hver sin linje og så kan man sætte hver enkelt
linje til CC eller BBC, er der en smart måde så man efter at have åbnet
adressekartoteket kan dobbeltklikke på navnene og så få dem til at havne
i BBC liniere i stedet som nu i Til linjer der så manuelt bagefter skal
sættes til BBC ?

--
MVH
Pico

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-11-10 05:57

Pico skrev:

> BBC, er der en smart måde så man efter at have åbnet
> adressekartoteket kan dobbeltklikke på navnene og så få dem
> til at havne i BBC liniere i stedet som nu i Til linjer der
> så manuelt bagefter skal sættes til BBC ?

Ikke så vidt jeg ved. Men tag et kig på udvidelsen mail Tweak:
http://mailtweak.mozdev.org/
Den gør det muligt at sende massemails uden brug af
BCC-feltet. Der sendes i stedet en selvstændig mail til hver
modtager med adressen i til-feltet. Det har yderligere den
fordel, at færre af mailene havner i et spamfilter.

Du kan også indflette navne og dermed personliggøre mailene.

Jeg har ikke selv fået afprøvet udvidelsen endnu, så jeg ved
ikke, hvor nemt det er at vælge modtagerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Pico

Dato : 03-11-10 13:20

Den 03-11-2010 05:57, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Du kan også indflette navne og dermed personliggøre mailene.
>
> Jeg har ikke selv fået afprøvet udvidelsen endnu, så jeg ved ikke, hvor

Den prøver jeg at kigge på, det bliver først om nogle dage, der er ret
meget andet lige nu.
Takker.

--
MVH