Bivirkninger ved nedtrapning af Ibuprofen/~
Fra : Steen Suder

Dato : 01-11-10 19:27

Efter en knæoperation er jeg nu trappet ud af de udleverede Burana.
At de i sig selv er lidt slemme mod maven er en ting, men nu oplever jeg
lidt "træls" mave - lidt som hvis man har kvalme eller så.

Er det en (kendt) bivirkning?
(Eller er jeg bare ved at få dårlig mave?)

--
Steen Suder

Fra : Ditte/Simba

Dato : 02-11-10 09:29

Steen Suder:
> [...]
> "træls" mave - lidt som hvis man har kvalme eller så.
>
> Er det en (kendt) bivirkning?
> (Eller er jeg bare ved at få dårlig mave?)

Hej

http://www.medicinhaandbogen.dk/Show.aspx?docid=search_all&action=search&searchString=burana

Kan du læse om bivirkninger:
Meget almindelige (over 10%) Træthed.
Fordøjelsesbesvær, mavesmerter, blødning i mave-tarmkanalen, diarré,
luft fra tarmen.
Almindelige (1-10%) Kvalme, opkastning, forstoppelse.
Hovedpine, svimmelhed.
Hududslæt.
Øresusen (tinnitus).

Er du trappet helt ud af tabletterne?
Hvis nej, så er det normale bivirkninger.
Hvis ja, så vil jeg overveje en tur til lægen, hvis generne er store og
bliver ved. Bivirkninger fra Burana/ibuprofen burde gå over et døgns
tid efter udtrapning.

Hilsen Ditte

--
----