Iglo fortelt
Fra : Lars Clement

Dato : 31-10-10 22:04

Hej Gruppe
Min kone mener at de små "Iglo" fortelte er skidesmarte og handy, når man
kun er to. Har hun ret ?

- de fylder jo noget mindre og man har det mest nødvendige i tørvejr. Er de
tætte ? hvordan sidder de fast ind til vognen ? ( hobby 440 SFe) -og
blæsevejr ?
Hvad er jeres erfaringer ?

--
venligst

Lars Clement

indsætmitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : J-P. Rasmussen

Dato : 22-11-10 08:43

"Lars Clement" <mitefternavn@hejlsnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - de fylder jo noget mindre og man har det mest nødvendige i tørvejr. Er
> de tætte ? hvordan sidder de fast ind til vognen ? ( hobby 440 SFe) -og

Jeg har prøvet dette hen over sommeren.
http://www.campingferie.dk/h17_fortelte/s/2010_fortelte_ventura_basic_01.asp

Teltet og konceptet er ok, men på en bygefuld regnvåd sommerdag, bliver der
hurtigt lummert indendørs.
De skrå sider gør det kun muligt at have åbent i læsiden.

Størrelsesmæssigt er den lille model vi har kun for 2. Så vælg evt. en af de
lidt større modeller.
Det er, i forhold til prisen, en bedre løsning. De billigere modeller har
selvfølgelig ikke som mange detaljer, som de lidt dyrere.

Det her telt er mere rummeligt, når du tager modellen til 1995 kr.
(http://www.campingferie.dk/sommerkaravanen/2010_01.asp#campingshop)
Men vær opmærksom på at døren til campingvognen skal helt sidde midt i
teltet, elleres rammer den telttaget når den er åben.
http://www.campingshop.dk/fortelt-og-tilbehoergerjak-forteltquick-silver.aspx

--
Med campinghilsen

J-P. Rasmussen
jpr@campingferie.dk

På usenet - er jeg bare mig selv

Fra : HSLK

Dato : 04-01-11 15:19

Følgende er skrevet af Lars Clement:
> [...]
>
> - de fylder jo noget mindre og man har det mest nødvendige i tørvejr. Er de
> tætte ? hvordan sidder de fast ind til vognen ? ( hobby 440 SFe) -og

Hejsa

vi har sådan et her
http://www.obelink.de/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=2&id=12&arid=3863

Det er MEGET nemt at sætte op og tage ned og det holder tæt. der følger
både vindstykke og bund med når man køber det i Obelink det findes også
i et nr større.

vors stod i en storm på feddet flere andre telte fløj vores blev
stående.

Det sidder fast oppe for oven i telt skinnen resten med pløkker.

Jeg kan kun sige vi har værte meget glad for vores og har brugt det
meget, vi har mest brugt det sam "vintertelt" eller i tidlig forår
eller sent efterår om sommeren bruger vi markise.

http://camping.vores-forum.dk/index.php ligger der billeder af vores
fortelt.

Knus Henriette.