Kontrol program
Fra : Ralphk

Dato : 31-10-10 19:38

Min søn er 7 og skal have en bærbar computer i julegave.
Jeg bor ikke sammen med moderen og hun har ikke det store forstand på den
slags, så hun har bedt mig prøve.
Jeg skal bruge et program der kan installeres men umiddelbart ikke er
synligt.
Det gør ikke noget at det kan ses hvis man leder i stifinder eller reg.
databasen...der kommer han alligevel ikke.
Men det skal kunne sladre om hvor han har været på nettet og evt. blokere
sider.

Findes det?

Jeg ved godt at det sikkert ville kunne bruges i vid udstrækning af jaloux
kærester og lign....men her er det altså
ikke den slags (hvilket jeg jo sagtens kan sidde og skrive ).

Nogen der kan/vil rådgive eller hjælpe?

RK

Fra : Erik Olsen

Dato : 31-10-10 19:47

Ralphk wrote:
> Min søn er 7 og skal have en bærbar computer i julegave.
> Jeg bor ikke sammen med moderen og hun har ikke det store forstand på
> den slags, så hun har bedt mig prøve.

Børn på syv år er efter min opfattelse ikke modne nok til en bærbar pc
som ofte er lidt sart.

Vi har ofte vores barnebarn på besøg, hun er godt syv, men jeg turde
ikke give hende en bærbar. En stationær er derimod bedre egnet, den er
langt mere robust.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : John V.

Dato : 01-11-10 10:50

Den 31-10-2010 19:47, Erik Olsen skrev:

> [...]
>
> Vi har ofte vores barnebarn på besøg, hun er godt syv, men jeg turde
> ikke give hende en bærbar. En stationær er derimod bedre egnet, den er

Enig, bærbare er kun til at tage med. Men der finde stationære som
næsten ikke fylder noget.
Der er dog lige det at knægten måske også skal bruge den i skolen, så er
en bærbar løsningen.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-11-10 18:10

John V. wrote:

> Enig, bærbare er kun til at tage med. Men der finde stationære som
> næsten ikke fylder noget.
> Der er dog lige det at knægten måske også skal bruge den i skolen, så
> er en bærbar løsningen.

Ikke i første klasse, det bliver tidligst i tredje klasse. Så er han ni,
det hænger bedre sammen.

Fra : Kaj

Dato : 31-10-10 19:49

"Ralphk" <kyedmember@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kærester og lign....men her er det altså
> ikke den slags (hvilket jeg jo sagtens kan sidde og skrive ).

Prøv at søge på _parental control software_
Der er muligheder nok.

Kaj

Fra : Chano Andersen

Dato : 31-10-10 20:23

Den 31-10-2010 19:37, Ralphk skrev:
> Nogen der kan/vil rådgive eller hjælpe?

Der ligger noget i Live Essentials pakken fra Microsoft, hvor godt det
fungere, har jeg ingen anelse om, men det er måske værd at kigge på?

- Chano Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-11-10 15:10

Ralphk <kyedmember@gmail.com> wrote:

> [...]
> slags, så hun har bedt mig prøve.
> Jeg skal bruge et program der kan installeres men umiddelbart ikke er

Windows har noget der hedder Fjernsupport. Lav evt et script.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Henrik Larsson

Dato : 01-11-10 15:55

> Nogen der kan/vil rådgive eller hjælpe?

Prøv at kigge på dette program:
http://www.k9webprotection.com/

Mvh Henrik

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 01-11-10 19:43

Det store problem med software "keyloggere" er, at de vil trigge dine
anti-spyware programmer.

Fordi disse programmer lige præcis er sat til at kigge efter om der er nogen
der samler data op på din PC.

Når du installerer et keylogger-program, er du derfor nødt til at sige til
dine antispyware-programmer at "lige det her program må altså godt".

Hagen ved dét er bare, at du aner ikke om denne keylogger kun samler
oplysningerne ind til dig, eller om den også lige sender det om på den anden
side af planeten til nogle skurke.

Og så har programmet frit spil, fordi du selv har fortalt dine
sikkerhedsprogrammer at netop det her program gerne må indsamle data.

Så tænk dig godt om.

Fra : Per Tolbøll

Dato : 02-11-10 17:29

> Nogen der kan/vil rådgive eller hjælpe?

Tjae, som andre også har skrevet er en bærbar nok en kende for sart.

Køb eventuelt en af de små boks-PC'er, der kan hægtes bag på en (pæn)
fladskærm - og sæt så maskinen op i
køkken/alrum/dagligstue/<hvor-du-og-sønnen-færdes-sammen>.
Så slipper du også bøvlet med overvågningssoftware

/Per

Fra : molped

Dato : 03-11-10 03:53

On 31 Okt., 19:37, "Ralphk" <kyedmem...@gmail.com> wrote:

> Men det skal kunne sladre om hvor han har været på nettet og evt. blokere
> sider.

Hej!

Jeg bruger www.opendns.com.

Der er ikke tale om et program men en DNS-server.

For mit eget vedkommende har jeg ændret opsætningen
på min router, så den bruger OpenDNS's DNS-server.
Derved er alle brugere på mit netværk omfattet.

Med OpenDNS kan du bruge "Parential Control" og
blokere individuelle sites.

Derudover indsamler OpenDNS statistik over, hvilke sites,
brugerne ser.

I dit tilfælde kunne det være en fordel, at alt styres via OpenDNS-
hjemmesiden. Således kan du "på afstand" følge med i, hvad der surfes
på,
og evt. indføre blokering osv.

mvh
Morten

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-11-10 22:39

Den 03-11-2010 10:53, molped skrev:
> Med OpenDNS kan du bruge "Parential Control" og
> blokere individuelle sites.

Men det virker ikke hvis barnet tager computeren med et andet sted hen...

- Chano Andersen

Fra : cykelsmeden

Dato : 04-11-10 10:11

Den 03-11-2010 22:38, Chano Andersen skrev:

> Men det virker ikke hvis barnet tager computeren med et andet sted hen...
er der ikke noget med at man kan installere et option fra oDNS, som
løser dette?

//finn

Fra : J.K.Arning

Dato : 04-11-10 13:38

On 2010-10-31 19:37:46 +0100, Ralphk said:

> Men det skal kunne sladre om hvor han har været på nettet og evt.
> blokere sider.
>
> Findes det?

Jeg tror du skal holde dig til de forslag der er kommet omkring opendns
... helt præcist
http://www.opendns.com/familyshield

De sørger for filtreringen og du krænker ingen.

Fra : cykelsmeden

Dato : 04-11-10 14:44

Den 04-11-2010 13:37, J.K.Arning skrev:

> Jeg tror du skal holde dig til de forslag der er kommet omkring opendns
> .. helt præcist
> http://www.opendns.com/familyshield
>
> De sørger for filtreringen og du krænker ingen.

enig,- og vær lidt afslappet de næste par år, om på hvordan det omgås!

Kender mange i 6-10 årsalderen, og jeg kan snyde dem [endnu ]

//finn