ikke mange svar ??
Fra : GK

Dato : 31-10-10 21:49

er der ikke nogen der arbejder med træ fræsere ,, her inde ... og alphacam
og xilog plus .. godt nok en mærkelig maskine sådan en tæfræser med pc
styring .. mvh gk

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 02-11-10 18:10

?Hej

Hvad var det du ville vide

Har arbejdet med træfræsere i 24 år

Kender Alphacam og xilog (morbidelli ?)

Edwin Som altid er på jagt efter opgaver/freelance job inden for Autocad,
Inventor, Mastercam, Alphacam, CNC programmering ect.

Fra : GK

Dato : 06-11-10 00:41

lige sådan en jeg vil vide noget om ... eks m koder opsætning af borekasse
... kan den køre alm. iso prger ovs

mvh gert

Fra : GK

Dato : 06-11-10 21:12

jeg har en masse jeg godt vil vide hvis du kan hjælpe

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 07-11-10 10:19

?
http://support.alphacam.com/Resources/Licom/LicomUK/Training/AlphaCAMXilogInterface.pdf

Den kan kun køre pgm ikke iso.

Fra : GK

Dato : 11-11-10 23:10

hej ejwin
hvordam måler man bor op der sidder i borekassen ,, jeg har en måle sonde
til at måle op automatisk når værktøjer sidder i spindelen.. .. skal man
taste længder ind manuelt når det er bore kassen ,, eks max længde er 80 mm
på min mask,, syntes godt nok at det er en mærkelig mask.. noget iso sprog
forståe den når man er i MDI .. eks G0 x 3800 og nogle M koder M27 så
ryger bore kassen ned ???? 28 op igen ... og så åbner suge spjældet sku også
??? har du nogle gode trick M/G kode os.v
kan man ikke sætte nulpunkter et sted på planet, som på normale fræsere
... hvad med posten kan man rettte i den og hvordan gør man lige det ,,, vi
har to usb nøgler det sidder der sidder i pc med alphacam mvh gk