Fullrate og andre
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-10 14:27

Jeg har trådløst internet gennem Fullrate, men det har aldrig fungeret
ordenligt. Det falder ud med ½ times interval og efter 50 support-opkald er
vi nået dertil, at det ikke bliver bedre fordi der åbenbart er for mange der
har trådløst netværk i mit nabolag. Jeg kan pt. se lidt over 20 andre
netværksforbindelser.
Det er åbenbart et spørgsmål om at finde en ledig "kanal" ud af de 12-13
stk. der er tilrådighed. Det lykkedes at finde kanal 4 som ingen andre
bruger, men alligevel mister jeg tit internetforbindelse. Jeg kommer ofte på
igen i løbet af et par minutter, men andre gange er det umuligt at komme på
igen før timer senere.
Burde der ikke stå i betingelserne, at det ikke er sikkert lortet nogen
sinde kommer til at virke? Jeg gik ud fra at det virkede når man købte en
vare, men her er man bundet ½ år og mister mange penge på et rent faktisk
ubrugeligt produkt.

Fra : Brian Kals

Dato : 29-10-10 15:13

Den 29-10-2010 15:26, Morten Grøn skrev:

> Det er åbenbart et spørgsmål om at finde en ledig "kanal" ud af de 12-13
> stk. der er tilrådighed. Det lykkedes at finde kanal 4 som ingen andre
> bruger, men alligevel mister jeg tit internetforbindelse.

Der er faktisk kun 3 "hele" kanaler, efter som de overlapper hinanden.
2.4 GHz er efterhånden fyldt op med alt muligt møj, så det kan lige så
godt være en trådløs video sender eller noget andet der forstyrre dit
trådløse internet.

Hvis du vil være fri for det, skal du få dig et 5GHz AP og client, der
er mere fred og ro.

Mvh
Brian.

Fra : Mcwm

Dato : 29-10-10 15:16

> [...]
> er vi nået dertil, at det ikke bliver bedre fordi der åbenbart er for
> mange der har trådløst netværk i mit nabolag. Jeg kan pt. se lidt over
Der kan jeg ikke hjælpe dig.

> [...]
> bruger, men alligevel mister jeg tit internetforbindelse. Jeg kommer
> ofte på igen i løbet af et par minutter, men andre gange er det umuligt
Her vil jeg bedre kunne bistå. Forsøg dig med et eget AP efter deres
router. Mange har problemer med deres udstyr, derfor har jeg valgt at få
deres router sat i "bridge-mode". Det gør, at du vil kunne sætte egen
trådløs router op, evt. med N-netværk. Hør dem du kender, om de har
noget udstyr, som du kan prøve af, inden du køber noget selv.

> [...]
> sinde kommer til at virke? Jeg gik ud fra at det virkede når man købte
> en vare, men her er man bundet ½ år og mister mange penge på et rent
Jeg er helt overbevist om, at ringer du derind og forklarer at produktet
ikke lever op til det du forventede, så vil man som minimum kompensere
dig, det har man gjort over for mig, ved flere lejligheder.

Venligst
Mcwm

Fra : Henning

Dato : 29-10-10 15:46

>Burde der ikke stå i betingelserne, at det ikke er sikkert lortet nogen
>sinde kommer til at virke? Jeg gik ud fra at det virkede når man købte en

Jeg forstår udmærket supporteren, hvis du bruger samme ordvalg overfor
ham.
Hvem siger det ikke er dit eget udstyr, dvs. modtageren, der er
"defekt"? har du testet med nyeste driver osv?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-10-10 16:14

Morten Grøn skrev:

> Jeg har trådløst internet gennem Fullrate, men det har aldrig fungeret
> ordenligt.

Man kan næppe bebrejde Fullrate at dit nabolag er fyldt med
trådløst udstyr der gør den slags upålideligt. Kan du ikke slutte
din pc til routeren med kabel i stedet for?

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-10 19:03

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
> Man kan næppe bebrejde Fullrate at dit nabolag er fyldt med
> trådløst udstyr der gør den slags upålideligt. Kan du ikke slutte
> din pc til routeren med kabel i stedet for?

Når man, som jeg, ikke er professionel inden for området må man søge bistand
udefra. Og Fullrate lovede at jeg sagtens kunne få trådløst netværk. Det
troede jeg selvfølgelig på, da der ikke blev nævnt ét eneste forbehold. Jeg
kan jo ikke vide om det betyder noget at der bor mange med trådløst netværk
i området. Grænsen for antal brugere kunne ligeså godt gå ved 100 som ved
10, hvad ved jeg. Som sagt er jeg ikke pro inden for dette område.
Det smarte ved at kunne bruge den bærbare rundt om i hele lejligheden går
ligesom fløjten, hvis der skal i et kabel i enden af den hele tiden.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-10-10 22:05

On 29-10-2010 20:02, Morten Grøn wrote:

> [...]
> Det smarte ved at kunne bruge den bærbare rundt om i hele lejligheden
> går ligesom fløjten, hvis der skal i et kabel i enden af den hele tiden.

Dine naboer skulle jo ha samme problem som dig, har du spurgt dem?
Hvis det er tilfældet, må man da kunne blive enige om at begrænse
sendestyrken de steder hvor max. ikke er nødvendig.

Har du undersøgt om problemet skyldes faktorer i din egen bolig?
Trådløse telefoner, tyverialarmer (trådløse) bruger samme frekvenser, og
er kendte "ballademagere".

Du skriver at du ikke er professionel, så måske er dit udstyr ikke
konfigureret korrekt?

Jeg siger ikke at du skal tapetsere dine vægge og lofter med alufolie,
men måske bare flytte din router nogle få meter.

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-10 08:17

Morten Grøn <nomail> crashed Echelon writing

> [...]
> pro inden for dette område. Det smarte ved at kunne bruge den bærbare
> rundt om i hele lejligheden går ligesom fløjten, hvis der skal i et

Honda kan også love at deres bil sagtens kan køre 180km/t på motorvejen.
Men fordi der altid er kø, er det så Hondas skyld for de lovede jo at bilen
kunne køre 180km/t?

Fullrate kan intet stille op, da det kun er Google som har et ulovligt
register over hvor mange mulige trådløse netværk der er i dit område.
Fullrate har på ingen måde mulighed for at tjekke dette på forhånd.

Det er faktisk noget du burde have sat dig ind i, hvordan trådløs netværk
fungerer inden du bestiller det.

Men jeg kan glæde dig med at hvis du udskiftede dit udstyr, til 802.11a
eller 802.11n på 5Ghz. Har du langt flere kanaler til rådighed som højst
sandsynligt ikke er lige så belastet som 2.4Ghz.

--
Bjarke Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-11-10 20:42

Den 01-11-2010 08:16, Bjarke Andersen skrev:
> Fullrate kan intet stille op, da det kun er Google som har et ulovligt
> register over hvor mange mulige trådløse netværk der er i dit område.

Lovligheden skal jeg nok lade være med at udtale mig om, men mig bekendt
er google ikke de eneste, Apple skulle også have et, lige som der er en
række andre private firmaer der også gør sig i den slags.

- Chano ANdersen

Fra : Christen Fihl

Dato : 29-10-10 21:27

> [...]
> stk. der er tilrådighed. Det lykkedes at finde kanal 4 som ingen andre
> bruger, men alligevel mister jeg tit internetforbindelse. Jeg kommer ofte
Kanal 4 fylder ind over kanal 1 og 6, der er de 2 af 3 mulige der kan passes
ind i 11 kanaler (1, 6, 11)

Prøv et program som inSSIDer på din pc, og se hvor mange naboer der er, og
hvor kraftige.

Men den viser ikke andet kommunikation, såsom video overførsel. Jeg har selv
prøvet en Phillips video link, og den smadrer fuldstændig min WiFi snak i
huset, og den er ganske lovlig.

Christen

Fra : PostMan

Dato : 29-10-10 23:11

Morten Grøn udtrykte præcist:
> [...]
> her er man bundet ½ år og mister mange penge på et rent faktisk ubrugeligt

Hejsa

Jeg ved ikke hvad OS du køre med, men fullrate og telenor router fra
zyxel, har problemer med at køre trådløst på vista.

Vh

PostMan

Fra : Sørensen

Dato : 30-10-10 05:49

"Morten Grøn" > skrev
Det falder ud med ½ times interval
.. Jeg kommer ofte på
> igen i løbet af et par minutter, men andre gange er det umuligt
> at komme på igen før timer senere.

Og du er sikker på at det ikke er linjien der går ned ?, lyser
DSL på modemet når du ikke kan komme på.

> [...]
> virkede når man købte en vare, men her er man bundet ½ år og
> mister mange penge på et rent faktisk ubrugeligt produkt.
Det kunne man så skrive på alle produkter, nogle mennesker lære
f.eks. aldrig at køre bil, men det er nødvendigvis ikke bilen det
er galt med.
Du kan også købe en mobiltelefon og så finde ud af at der ikke er
dækning der hvor du bor.

vh.
Sørensen