Lidt TB problemer
Fra : Pico

Dato : 30-10-10 09:46

Jeg er gået over til Tunderbird fordi den nye udgave af LiveMail ikke
var tilfredsstillende.
I det store og hele har jeg fået TB til at være nogenlunde som jeg
ønsker, det har været en hjælp med Ludvigsens Hjørne
Jeg kan ikke finde en indstilling der ikke sender mail eller News
meddelse med det samme når man trykker på Send, jeg foretrækker de
lægges i udbakken indtil der tjekkes for mail næste gang. Kan det lade
sig gøre.
Den anden ting er at jeg kan ikke importere mit adressekartotek fra
LiveMail, jeg laver en komma separeret fil i LiveMail, en csv fil. Når
jeg så prøver at importere den i TB bliver det en værre gang kludder,
felterne er blandet sammen og ligger slet ikke hvor de skal. Nogen der
har en let forståelig brugsanvisning, jeg har prøvet på flere
forskellige måder uden det er lykkes. Tiden er ikke ligesom til at
skrive dem manuelt ind
--
MVH
Pico

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-10-10 09:56

Pico skrev:

>Jeg kan ikke finde en indstilling der ikke sender mail eller News meddelse
>med det samme når man trykker på Send, jeg foretrækker de lægges i
>udbakken indtil der tjekkes for mail næste gang.

du kan få dem til at lægge i udbakken ved at bruge ctrl + shift + enter

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pico

Dato : 30-10-10 10:10

Den 30-10-2010 10:56, Ivan V. Klattrup skrev:

> du kan få dem til at lægge i udbakken ved at bruge ctrl + shift + enter

Tak for det. Jeg havde så lige fundet det hos Ludvigsen
Nu leder jeg så også efter et sted hvor jeg kan indstille til
"permanent" at vise billeder i mail så der ikke skal klikkes på feltet
vis billeder.

--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 30-10-10 10:26

Den 30-10-2010 11:10, Pico skrev:

> [...]
> Nu leder jeg så også efter et sted hvor jeg kan indstille til
> "permanent" at vise billeder i mail så der ikke skal klikkes på feltet

Nå det skriver Ludvigsen også om, det er bare det med at finde det. Hvis
jeg har forstået det ret skal man for de mail der kommer oprette
vedkommende i Adressebogen og så tillade at billeder fra dem vises ? Er
det korrekt opfattet eller findes der en lettere måde ?

--
MVH
Pico

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-10-10 11:27

Pico skrev den 30-10-2010 11:10:
> Nu leder jeg så også efter et sted hvor jeg kan indstille til
> "permanent" at vise billeder i mail så der ikke skal klikkes på feltet
> vis billeder.

I stedet for at klikke på "Vis billeder" skal du klikke på linket
"Indlæs altid eksternt indhold fra ..." i den anden side af det gule
felt. Derefter vil du altid få vist billeder fra den afsender.

Fra : Pico

Dato : 30-10-10 12:53

Den 30-10-2010 12:26, Jens Jensen skrev:

> I stedet for at klikke på "Vis billeder" skal du klikke på linket
> "Indlæs altid eksternt indhold fra ..." i den anden side af det gule
> felt. Derefter vil du altid få vist billeder fra den afsender.
Ja det havde jeg så lige fundet, men tak alligevel.

Er de ikke nogen der har en fidus til indlæsning af adressekartoteket
fra LiveMail.

--
MVH
Pico

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-10-10 13:07

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=7924405#p7924405

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Pico

Dato : 30-10-10 13:22

Den 30-10-2010 14:07, Ivan V. Klattrup skrev:

> http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?p=7924405#p7924405

Den skal jeg vist lige have tid til at tygge på så det bliver først når
gæsterne er gået
Tak for linket.

--
MVH
Pico

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-10-10 13:12

Pico skrev den 30-10-2010 13:53:
> Er de ikke nogen der har en fidus til indlæsning af adressekartoteket
> fra LiveMail.

Det har været beskrevet i MozillaDanmarks forum. Det er noget med, at
man skal indstaste et enkelt navn med oplysninger i Thundebird, og gemme
kartoteket i CSV-filer fra begge programmer. SÃ¥ bruger man et regneark
til at flytte rundt på kolonnerne i filen fra Live Mail, så rækkefølgen
er den samme som i filen fra Thunderbird.

Fra : Pico

Dato : 30-10-10 13:31

Den 30-10-2010 14:12, Jens Jensen skrev:

> [...]
> til at flytte rundt på kolonnerne i filen fra Live Mail, så rækkefølgen
> er den samme som i filen fra Thunderbird.
Har prøvet at kigge på forumet, ikke lige fundet de vise sten. Kendte
ikke det forum, så tak for tippet.

--
MVH
Pico

Fra : Carl Drud

Dato : 30-10-10 12:07

"/John" <nogen@pladderballe.ok> writes:

> Måske Pop Peeper (gratis, dansk sprogfil) kunne være interessant for dig:
>
> http://majorgeeks.com/POP_Peeper_d4688.html

Jeg kan ikke se den indeholder NNTP support, så hvorfor mener du den
skulle være interessant?

--
Carl

Fra : N/A

Dato : 30-10-10 12:50

Fra : Pico

Dato : 30-10-10 12:50

Den 30-10-2010 11:11, /John skrev:

> Måske Pop Peeper (gratis, dansk sprogfil) kunne være interessant for dig:
>
> http://majorgeeks.com/POP_Peeper_d4688.html
>
> John

Den har jeg lige set på nu, men kan ikke rigtig se hvad gavn jeg skulle
have af den. Sprogfiler er der både i TB og MSOffice hvis det hovedsalig
er det du mener.

--
MVH
Pico

Fra : Carl Drud

Dato : 30-10-10 16:01

Pico <Selvestemig@hotmail.com> writes:

> Har prøvet at kigge på forumet, ikke lige fundet de vise sten. Kendte
> ikke det forum, så tak for tippet.

Der en engelsk version her:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=28&t=1576435

en mere udførlig beskrivelse her:

http://www.bakoweb.com/bakoblog/archives/671/migrating-windows-live-mail-or-vista-mail-address-book-to-thunderbird-3-in-windows-xp-vista-and-7/

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 30-10-10 16:13

> OK.
>
> Jeg have dette i tankerne:

Hvorledes ville dette program kunne hjælpe med det?

> Samtidig er TB en 9 MB fil, mens PP kun er 1 MB.

Er plads et problem i dag?

--
Carl