Kan ikke komme af med lorten ?
Fra : Frank

Dato : 31-10-10 03:44

Jeg kan komme af med lorten . Jeg er en mand på 55 år og har ikke kunnet
skide i 3 dage. Jeg har presset og presset men der kommer intet ud af
røvhullet. Har ikke lyst til at "grave" som min kollega siger at jeg burde.
Tror det sidder længere oppe i tarmsystemet end min fingre kan nå. Har
heller ikke lyst til at stikke en spiseske op røvhullet for at få fat i
lorten.

Hvordan kommer man af med lort uden at skulle bruge afførinsmiddel ? Har
hørt at hvis man først begynder på den slags så kan man til sidst kun skide
hvis man bruger hjælpemiddel.

Så hvordan kommer jag af med den kæmpe samling lort der må sidde i tarmen ?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-10-10 09:56

> [...]
> skide i 3 dage. Jeg har presset og presset men der kommer intet ud af
> røvhullet. Har ikke lyst til at "grave" som min kollega siger at jeg

Masser af vand, og så formentlig lidt HUSK eller svedskesaft. Så skal det
nok komme.

Mvh Maria

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-11-10 21:00

Maria Frederiksen wrote:

> Masser af vand, og så formentlig lidt HUSK eller svedskesaft. Så skal det
> nok komme.

jeg ville droppe SAFT, men tage de rå svisker i spiseform, og så ellers
spise godt med fiberrig kost. Gulerødder smager godt,,, Og er fortraffelig
til at holde gang i maven.

Ivar Madsen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-11-10 07:30

Den 31-10-2010 09:55, Maria Frederiksen skrev:

> Masser af vand, og så formentlig lidt HUSK eller svedskesaft. Så skal
> det nok komme.
>
> Mvh Maria

Nahh ikke hvis det virkeligt er slemt så er det for sent - det kan være
en udmærket ide hvis man føler det er på vej

jeg har selv haft problemet af forskellige årsager fra dehydrering for
meget passivitet til alkohol misbrug

det er mildest talt ubehageligt - hvorfor jeg for en sikkerhedes skyld
har købt disse ampuler man kan få i håndkøb
der til gengæld virker hver gang

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-10-10 10:20

"Frank" <frankie@teardrop.dk> skrev

> [...]
> skide hvis man bruger hjælpemiddel.
>
> Så hvordan kommer jag af med den kæmpe samling lort der må sidde i tarmen

Som Maria skriver: Vand!

Drik rigeligt af det, og få bevæget dig en hel masse.

Du kan også evt. med bruserens hjælp, få listet lidt vand ind den anden vej
også, det burde kunne opløse skidtet.

Overvej også at tale med din læge hvis problemet vedvarer eller gentager
sig.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Frank

Dato : 31-10-10 18:06

Mange tak for svar. Jeg har stort set skidt hele dagen, efter en sindssyg
stærk kop kaffe . Den sætte gang skide-systemet så det battede. Jeg prøvede
at veje mig inden jeg gik på første toiletbesøg og efter det sidste hér for
1 times tid siden og jeg er blevet næsten 1 ½ kilo lettere. Så der er nok
røget sådan ca. et kilo lort ud af systemet. Så hvis jeg ikke kan komme af
med lorten imorgen, så bliver der ingen panik. Atter engang : tak for svar.

Fra : Nana

Dato : 31-10-10 21:58

"Frank" <frankie@teardrop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skide hvis man bruger hjælpemiddel.
>
> Så hvordan kommer jag af med den kæmpe samling lort der må sidde i tarmen

Afføringsmiddel/klyx er kun "farligt" på laaaaang sigt. Til en enkelt gangs
forstoppelse eller to er det absolut intet problem at bruge.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 03-11-10 07:25

Den 31-10-2010 03:43, Frank skrev:
> [...]
> kun skide hvis man bruger hjælpemiddel.
>
> Så hvordan kommer jag af med den kæmpe samling lort der må sidde i

Hmm en yndig formulering - gå på apoteket der kan du få i håndkøb sådan
noget du skyder uden det store besvær op i tarmen der så bliver helt og
aldeles tømt efter 10 - 12
minutter - du skal nok regne med at det gør ret ondt efter som du må
have meget hård mave - hvorfor jeg vil anbefale at tage et par albyler
20 minutter før ..

albyler o.lign smertestilende kan også hjælpe hvis det er smerter der
holder afføring tilbage

årsagen bør du nok gøre dig nogen overvejelser om den kan skyldes 2 ting
som jeg kan komme på da jeg går ud fra du ikke er en høj gravid kvinde

1.) for det meste skyldes det du for - for lidt væske
2.) passivitet der for tarmene til at gå i stå ...