KB Nisseøl - Hvidtøl
Fra : Jens Olsen

Dato : 29-10-10 12:49

Er der forskel på KB Nisseøl og KB Hvidtøl?

Jens

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-10-10 15:14

Jens Olsen <ingen@spam.invalid> skrev i meddelelsen
s1dlc69khuflom0n3msgjnpjlj5fh0j54q@4ax.com:

> Er der forskel på KB Nisseøl og KB Hvidtøl?

Sandsynligvis ikke, men før i tiden var nisseøllen en lille-bitte smule
sødere end hvidtøllen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Olsen

Dato : 29-10-10 20:55

On Fri, 29 Oct 2010 16:14:28 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Jens Olsen <ingen@spam.invalid> skrev i meddelelsen
>s1dlc69khuflom0n3msgjnpjlj5fh0j54q@4ax.com:

>Sandsynligvis ikke, men før i tiden var nisseøllen en lille-bitte smule
>sødere end hvidtøllen.

Jeg synes nu heller ikke at jeg kunne smage forskel. Derimod synes jeg
at der er større forskel på smagen jo længere flaskerne har stået, som
om at de lagrer.

Jens

Fra : ASKF

Dato : 31-10-10 13:39

Jens Olsen ytrede sig i <dh9mc690kd0jiiplse97caq333kqu4v613@4ax.com> med
dette:

>Jeg synes nu heller ikke at jeg kunne smage forskel. Derimod synes jeg
>at der er større forskel på smagen jo længere flaskerne har stået, som
>om at de lagrer.

Der er en del øl som sagtens kan lagres og jeg har også haft nogle KB
Juleøl stående i flere år fordi jeg forventer de kan ændre smag til det
bedre.

Det er dog yderst vigtigt at de ikke udsættes for sollys, men det gælder
jo for alle øl, da det skaber en kemisk process som kan få dem til at
lugte af urin. Det er også grunden til at der om sommeren i de sydlige
lande er tradition for at servere øl med en skive lemon eller citron, da
dette kan sløre den ubehagelige lugt og smag.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Max

Dato : 29-10-10 15:17

Hej Jens

> Er der forskel på KB Nisseøl og KB Hvidtøl?

Ølakademiet anmelder dem ens

http://www.olakademiet.dk/page.asp

Max

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-10-10 17:50

Jens Olsen wrote:
> Er der forskel på KB Nisseøl og KB Hvidtøl?

Traditionelt fik KB mørkt hvidtøl nisseetikette på i juletiden, det har
næppe ændret sig.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-10 18:25

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Traditionelt fik KB mørkt hvidtøl nisseetikette på i juletiden, det har
> næppe ændret sig.
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

KB hvidtøl er det bedste mærke der findes, og jeg kører gerne langt for at
få fat i dem. Jeg synes at nisseøl er en smule sødere end den almindelige,
men det er måske bare indbildning fra min side. Jeg kommer alligevel lidt
sukker i selv, og så er julerisengrøden lillejuleaften reddet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-11-10 17:07

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> KB hvidtøl er det bedste mærke der findes, og jeg kører gerne langt for at
> få fat i dem.

Har set dem i Rema1000.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-11-10 18:10

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Har set dem i Rema1000.
> --
> Uffe Bærentsen

Mange tak for oplysningen. Jeg bor på landet og handler meget i Jyderup 10
km. herfra, og der har de dem heldigvis. Vi har ingen Rema 1000 i nærheden,
den nærmeste er i Kalundborg og det er meget længere at køre.

Fra : Max

Dato : 01-11-10 17:19

Hej Tove

> KB hvidtøl er det bedste mærke der findes, og jeg kører gerne langt

Jeg foretrækker så den fra Ceres, men den er ikke til at finde,
det er KB der står over alt.

Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-11-10 12:37

> Hej Tove

> Jeg foretrækker så den fra Ceres, men den er ikke til at finde,
> [...]

Hej Max.

Jeg har fået tilbudsavisen fra Superbest i går, og de har Ceres Julehvidtøl
på tilbud til 9,95.- for 6 stk. (+pant). Der står at den er lavet på mørke
maltsorter, og tilsat ekstra sukker. Der er højst 5x6 flasker pr. kunde til
tilbudsprisen.

Fra : Max

Dato : 07-11-10 14:28

Hej Tove

> Jeg har fået tilbudsavisen fra Superbest i går, og de har Ceres

Tak for den venlige tanke, men den nærmeste Superbest
ligger over 20 km væk :)

Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-11-10 14:33

> Hej Tove

> Tak for den venlige tanke, men den nærmeste Superbest
> [...]

Hej Max.

Vores Superbest er 10 km. væk, men det kunne jo være at du alligevel havde
et ærinde i én af de andre butikker der inden for den nærmeste uge. Det
kunne jo være, at du også kan få Ceres Julehvidtøl i andre butikker i
nærheden af dig.