Øl til and?
Fra : Steffen

Dato : 29-10-10 08:24

Hej.
Mortensaften nærmer sig. Istedet for rødvin, kunne vi godt tænke os at prøve
med øl. Har i nogle forslag?
mvh Steffen

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-10-10 08:34

Steffen <steffena2@mail.dk> skrev i meddelelsen
4cca7686$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Mortensaften nærmer sig. Istedet for rødvin, kunne vi godt tænke os
> at prøve med øl. Har i nogle forslag?

St. Feuillien Cuvée de Noël (julebryg), hvis du kan finde den.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Post

Dato : 29-10-10 09:54

Når vi taler and og rødvinserstatning, må det gerne være en øl med noget
pondus. Og gerne en mørk øl.

Jeg ville lede efter en af følgende 3:

- Ølfabrikken Sinful Brother
- St. Bernardus Abt 12
- Gulden Draak

mvh
Anders

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-11-10 10:27

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
GJKdna9zv6x15VfRnZ2dnUVZ8v6dnZ2d@giganews.com:

> St. Feuillien Cuvée de Noël (julebryg), hvis du kan finde den.

Ovenstående kan nu købes i Føtex.

Prøv den. Det er en af de allerbedste julebryg, jeg har smagt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steffen

Dato : 02-11-10 18:30

Fint - Den vil jeg prøve. Tak.

Fra : Max

Dato : 29-10-10 11:29

Hej Steffen

> Mortensaften nærmer sig. Istedet for rødvin, kunne vi godt tænke os
> at prøve med øl. Har i nogle forslag?

Skibsøl fra Refsvindinge, en sikker succes :)

Max

Fra : Aksel

Dato : 29-10-10 12:19

"Steffen" <steffena2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Mortensaften nærmer sig. Istedet for rødvin, kunne vi godt tænke os at
> prøve med øl. Har i nogle forslag?
> mvh Steffen

Mit forslag er: Drop anden, og køb i stedet røde polser!
Mvh
Aksel

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 29-10-10 13:26

On Fri, 29 Oct 2010 12:29:00 +0200, Max wrote:

> Hej Steffen

> Skibsøl fra Refsvindinge, en sikker succes :)

Arh, den er ikke for sarte sjæle, så mon ikke enkelte vil beklage sig.
Den kræver noget tilvænning før man kan værdsætte den.

Tomas

Fra : ASKF

Dato : 31-10-10 13:18

Tomas Pedersen ytrede sig i <4ccabd3c$0$23752$14726298@news.sunsite.dk>
med dette:

>Arh, den er ikke for sarte sjæle, så mon ikke enkelte vil beklage sig.
>Den kræver noget tilvænning før man kan værdsætte den.

Ja, den kræver mindst to mundfulde.

Jeg vil dog aldrig selv kunne finde på at servere den til and. Normalt
drikker jeg en Leffe Brune eller en Christoffel Rubertus til dennne
velsmagende fugl.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Max

Dato : 31-10-10 13:41

Hej

> Ja, den kræver mindst to mundfulde.
>
> Jeg vil dog aldrig selv kunne finde på at servere den til and. Normalt
> drikker jeg en Leffe Brune eller en Christoffel Rubertus til dennne
> velsmagende fugl.

Ja, den kræver lidt tilvænning, men det er en øltype der desværre
er meget overset og fandens besværlig at få fat på :)

I aftes fik jeg serveret fasan med Olaf Kvitter (en ale fra
Klosterbryggeriet),
det var faktisk en dejlig kombination.

Max

Fra : Steffen

Dato : 02-11-10 18:31

Tak for et par interessante forslag / mvh Steffen